Gå til innhold

2 åring uten maske kastet ut av fly

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Denne maske galskapen tar ingen ende. Nå blir familier kastet ut av fly fordi 2 åringer nekter å ha på seg munnbind

Endret av Tunique
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tunique skrev (38 minutter siden):

Denne maske galskapen tar ingen ende. Nå blir familier kastet ut av fly fordi 2 åringer nekter å ha på seg munnbind

Er det mulig? Så små barn skal da ikke bruke maske, da det kan hindre luftveier og dermed være farlig.

Skrevet

Det kan faktisk være mer i saken som vi ikke får se og vite.

Kanskje barnet var kraftig forkjølet og/eller hadde andre urovekkende symptomer? Og at foreldrene fikk beskjed om at et forkjølet barn kun slipper ombord hvis barnet har maske? Ingen flyselskap vil utsette passasjerene for et lite barn som hoster og snørrer og nyser. 

Jeg sier ikke at dette er tilfelle i denne saken, men at det kan være det. 

Nevner at jeg generelt er ganske skeptisk til korte "snutter" på YouTube som liksom skal vise "den hele og fulle sannhet". 

• Liker 9
Skrevet
Tunique skrev (1 time siden):

Dette ville vært ille om det skjedde oppe i lufta (i så fall må det sidestilles med dødsstraff), også ikke bra dersom det forårsaket en ekstra landing og forsinkelse som familien måtte betale. Så lenge det foreligger et påbud, har imidlertid flyselskapet sitt på det tørre dersom ungen ble nektet å bli med på turen før take off.

Skrevet

Denne historien virker å stemme, sånn ca. i hvert fall. Flyselskapet har faktisk en regel om at alle over 2 år skal ha på munnbind.

Det hører med til historien at de har fått refundert pengene - uten at det egentlig er noen formildende omstendighet. De påsto også at de ble nektet å fly igjen med selskapet, men det benekter selskapet.

• Liker 3
Skrevet

Aldri sett toåringer på fly med maske og jeg fløy en god del i høst. Regelen hos de fleste er 6 år. 

• Liker 2
Skrevet

Hva er greia med å si "maske" når det heter munnbind?

Skjermbilde 2020-12-16 kl. 21.44.45.png

• Liker 1
  • Opprett ny...