Gå til innhold

Oppdaget at en "drømmejobb" er utlyst, men fristen er i kveld. Dumt å sende "sammenrasket" søknad sent på kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kveld kom jeg over jeg en stillingsannonse som av en eller annen grunn har gått meg hus forbi tidligere. Det er en stilling jeg veldig godt kunne tenke meg å søke på, det er en av "drømmejobbene" mine. I annonsen står det at søknad må sendes INNEN 15.12. Jeg tolker det som før 15.12, altså at siste frist for å søke er innen midnatt i dag. Ikke at jeg kan sende søknad i morgen. Tolker jeg det rett?

Ettersom dette er snakk om en stilling jeg virkelig har lyst på har jeg lite lyst til å kaste sammen en søknad i hui og hast før midnatt. Er redd for at en "sammenrasket" søknad sent sent på kvelden, omtrent i det fristen går ut gjør mer skade enn gavn. 

Tips/råd/innspill tas i mot med takk. Jeg prøver å få sammen en søknad, men føler ikke jeg får flyt i det og er veldig usikker på hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: 509ae...ea1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk! Søk! Du vet aldri om du får intervju. Bedre  å søke enn å ikke søke

Anonymkode: 0cd4d...1b2

• Liker 10
Skrevet

Innen den 15. betyr før i morgen kveld kl 24.00, ikke i kveld. 

Anonymkode: e9545...b9b

• Liker 4
Skrevet

Selvfølgelig søker du! Logg deg av KG og søk i vei 🥂

• Liker 6
Skrevet

Go for it. Det verste som kan skje er jo at du ikke får jobben - som er akkurat det samme som skjer hvis du ikke søker.

Er det noe kommentarfelt e.l hvor det er naturlig å skrive noe om nettopp dette, så kan du jo ta det inn der?

Anonymkode: 1761d...3fb

• Liker 7
Skrevet

Vel, hvis du ikke søker, så får du i hvert fall ikke jobben. Du har fortsatt et par timer på deg. Lag deg en stor kopp kaffe, og konsentrer deg om oppgaven.

• Liker 7
Skrevet

Du får hvertfall ikke jobben dersom du ikke søker.

Anonymkode: 01ebb...7f2

• Liker 1
Skrevet

Hiv deg rundt og søk. Er det en jobb du har lyst på, så synes jeg du burde søke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Innen den 15. betyr før i morgen kveld kl 24.00, ikke i kveld. 

Anonymkode: e9545...b9b

Ikke enig. Søknadsfrist den 15. ville betydd før kl 24:00 i morgen. Innen den 15. betyr søknadsfrist ved midnatt i dag.

• Liker 11
Skrevet

jeps, da er det før 16.12 kl00.01, men noter deg evt kontaktdetaljer så du kan få søkt om de fjerner muligheten for innsending.

Anonymkode: a9c7c...3f9

• Liker 1
Skrevet
Hulderen skrev (1 time siden):

Ikke enig. Søknadsfrist den 15. ville betydd før kl 24:00 i morgen. Innen den 15. betyr søknadsfrist ved midnatt i dag.

Ikke enig.

Står det en dato, så er det siste datoen man kan søke på. Ingen arbeidsgiver ville skrevet "søk før den 15.", og stengt annonsen den 14., det vil garantert føre til misforståelser.  

• Liker 2
Skrevet

Takk for alle svar. Klarte å snekre sammen det jeg følte var en ok søknad før midnatt, så den er sendt og jeg venter i spenning.

• Liker 4
Skrevet

Jobben jeg starter i over nyttår sendte jeg inn søknaden ca 90 minutter før fristen gikk ut😅Hadde egentlig ikke tenkt til å søke for så det som uaktuelt at jeg skulle få den, men etter en øl så fikk jeg litt lyst til å snekre sammen en søknad og fyre den av gårde. Ble innstilt som nr 1 av totalt 90 søkere og 11 på intervju 🙊

Anonymkode: 90383...bbe

• Liker 1
Skrevet
Myrmica skrev (2 timer siden):

Ikke enig.

Står det en dato, så er det siste datoen man kan søke på. Ingen arbeidsgiver ville skrevet "søk før den 15.", og stengt annonsen den 14., det vil garantert føre til misforståelser.  

Det står faktisk 20.12 som søknadsfrist i feltet for det på Finn.no, men i selve teksten står det "Søknad med CV sendes innen 15.12.".... Mye potensiale for forvirring der... Jeg valgte å sende søknaden i kveld for å være på den sikre siden.

• Liker 4
Skrevet

Lykke til!

Håper du forteller hvordan det gikk da! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...