Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan baby bade i tint morsmelk?

kan melken stå fra fryst, i romtemp til i morgen tidlig, så jeg kan bruke den når baby bader da vi står opp?

Lukter det sur melk npr baby bader i morsmelk?

Anonymkode: 1c76c...a33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

... But why??

Og ja, morsmelk lukter akkurat like surt som kumelk. 

Anonymkode: 86210...dde

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

... But why??

Og ja, morsmelk lukter akkurat like surt som kumelk. 

Anonymkode: 86210...dde

Har lest at det er bra for huden dems..🥺🤨

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har lest at det er bra for huden dems..🥺🤨

På hvilken måte skal det være bra for huden?  

Anonymkode: d6f5c...1c0

Skrevet

🙈🙈  Jeg tror nok baby sin hud klarer seg fint uten 😬

Anonymkode: 01317...7d6

• Liker 4
Skrevet

Trolololololl

Anonymkode: e3f70...5a3

Skrevet

For noen tullete svar du har fått. JA du kan bruke morsmelk i badevannet. Den inneholder masse fett som mykgjør huden på samme måte som olje. Skyll av babyen om du er redd for lukt 😊

• Liker 2
Skrevet

Det er jo bare å fylle i for varmt vann og ta oppi frossen morsmelk. Pass på at temp blir passe til slutt, så slipper du sur melk. Eventuelt la det tine i kjøleskapet over natten, det er sikkert enda lettere :)

du trenger ikke å fylle opp hele karet, en kopp med morsmelk gjør nok mer enn nok. 

Skrevet

Hvis du først sitter med overflod av brystmelk/melk, så ville jeg heller ha donert den melken til den lokale melkebanken, sånn at det kan komme syke og premature spedbarn til gode. 

Skrevet

Kjør på 😊 kjempefint å bruke hvis baby har utslett osv 😁

Anonymkode: e7c3e...7d4

Skrevet
9 hours ago, bergenser said:

Hvis du først sitter med overflod av brystmelk/melk, så ville jeg heller ha donert den melken til den lokale melkebanken, sånn at det kan komme syke og premature spedbarn til gode. 

Man kan ikke donere melk i etterkant, man må først ha en avtale om å donere og følge strenge rutiner for pumping og oppbevaring før morsmelka kan leveres. Hvis du tilfeldigvis oppdager at du har for mye melk ment til eget bruk i fryseren kan du ikke donere den. 

Skrevet

Jeg prøvde dette her om dagen. Hadde frossen morsmelk i fryseren, men hadde noe trøbbel med fryseren en dag, som gjorde at morsmelken ble litt slushy før vi fikk på igjen fryseren slik de ble frosne. Turte derfor ikke at baby skulle drikke dette, da det kunne ha blitt bakterier mens de var begynt å tine. 

Ville derfor putte det i badevannet. Hadde posen med morsmelk under rennende lunkent vann i springen i noen minutter til det tinte, og helte det oppi vannet. Luktet ikke surt av badevannet, og heller ikke av baby etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...