Gå til innhold

Hvordan fortelle venninnen min hun er overfladisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne som er veldig snill og godhjerta, men det irriterer meg at hun ofte henger seg opp i andres utseende. Hun har ofte behov for å kommentere at den og den er pen eller den og den er stygg. Det går på alt fra ansikt, kropp og klesstil. Og gjerne på detaljnivå. Jeg kjenner jeg begynner å gå veldig lei av å jatte med og ønsker hun skal ta hintet om at det er veldig lite givende å snakke om dette. Jeg er litt redd for å si ifra i frykt for hun skal ta det ille opp. Noen som har erfaring med dette hvor det ikke ble dårlig stemning? 

Anonymkode: 0cbe5...a71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? 

Skrevet

"Jeg syns ikke noe om å kommentere andres utseende, så det orker jeg ikke snakke om", også bare begynne å prate om noe annet :)

• Liker 2
Skrevet

Si det rett fram som du skriver det her. No nonsens.

Skrevet

For det første så kommer nok venninnen din til å bli sur/sår. Om hun bruker all sin tid på å negativt kommentere andre så er det tydeligvis viktig for henne. Men det burde være greit å si, jeg synes det er en uting å ha så fokus på folks utseendet. Det er viktigere for meg hvordan folk oppfører seg enn hvordan de ser ut.

En fin regel er at "Det på utseende som ikke kan endres på 4 sekunder skal heller ikke kommenteres" - for hva er poenget? Kan du si det da?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.12.2020 den 21.33):

Jeg har ei venninne som er veldig snill og godhjerta, men det irriterer meg at hun ofte henger seg opp i andres utseende. Hun har ofte behov for å kommentere at den og den er pen eller den og den er stygg. Det går på alt fra ansikt, kropp og klesstil. Og gjerne på detaljnivå. Jeg kjenner jeg begynner å gå veldig lei av å jatte med og ønsker hun skal ta hintet om at det er veldig lite givende å snakke om dette. Jeg er litt redd for å si ifra i frykt for hun skal ta det ille opp. Noen som har erfaring med dette hvor det ikke ble dårlig stemning? 

Hvorfor jatter du med i stedenfor å spørre henne om hvorfor hun er så opphengt i folks utseendet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...