Sprangrytter Skrevet 14. desember 2020 #1 Skrevet 14. desember 2020 Er helt ny på dette forumet og kjenner ikke til bruker gruppen enda. Mitt inntrykk er at de fleste her på forumet tilhører gruppen med lavere utdannelse og lavere yrkes deltakelse. Er det laget noe statistikk på brukerne av forumet? 4
GammelKaktus Skrevet 14. desember 2020 #2 Skrevet 14. desember 2020 Siden vi har vært så heldige å få inn deg her så kan vel du ta det på deg å lage en statistikk?? 😄 Lykke til. 43
Sprangrytter Skrevet 14. desember 2020 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2020 Jeg synes kvinneguiden burde ha et tema som het videre utdanning. Der kunne folk ha delt gratis lenker og oppmuntret hverandre. Hvis man har internet tilgang i dag så har man muligheten til å få gratis spesialkompetanse 2
Sprangrytter Skrevet 14. desember 2020 Forfatter #4 Skrevet 14. desember 2020 FrøkenMånestråle skrev (1 minutt siden): Siden vi har vært så heldige å få inn deg her så kan vel du ta det på deg å lage en statistikk?? 😄 Lykke til. Hei, takk for det 🙂 Er ikke så flink med tall, men takk for tipset. Ha en fin kveld
Påkrevd Skrevet 14. desember 2020 #5 Skrevet 14. desember 2020 Sprangrytter skrev (2 minutter siden): Er helt ny på dette forumet og kjenner ikke til bruker gruppen enda. Mitt inntrykk er at de fleste her på forumet tilhører gruppen med lavere utdannelse og lavere yrkes deltakelse. Er det laget noe statistikk på brukerne av forumet? Vet ikke om det er laget noen statistikker på det, men du er ikke alene om den observasjonen. Det er litt mer «redneck» faktor over diskusjonene her enn i de fleste andre fora. Enkelte undergrupper/temaer er bedre enn andre, men allikevel. 7
SPOCA Skrevet 14. desember 2020 #6 Skrevet 14. desember 2020 Sprangrytter skrev (2 minutter siden): Jeg synes kvinneguiden burde ha et tema som het videre utdanning. Der kunne folk ha delt gratis lenker og oppmuntret hverandre. Hvis man har internet tilgang i dag så har man muligheten til å få gratis spesialkompetanse Det finnes allerede er eget rom dedikert til karriere, arbeidsliv og utdanning. Og der inngår høyere utdanning, se her:https://forum.kvinneguiden.no/forum/9-karriere-arbeidsliv-og-utdanning/ Hilsen hun med snart to mastergrader og to bachelorgrader.(..) 15
Sprangrytter Skrevet 14. desember 2020 Forfatter #7 Skrevet 14. desember 2020 SPOCA skrev (2 minutter siden): Det finnes allerede er eget rom dedikert til karriere, arbeidsliv og utdanning. Og der inngår høyere utdanning, se her:https://forum.kvinneguiden.no/forum/9-karriere-arbeidsliv-og-utdanning/ Hilsen hun med snart to mastergrader og to bachelorgrader.(..) Tusen takk
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #8 Skrevet 14. desember 2020 Sprangrytter skrev (8 minutter siden): Er helt ny på dette forumet og kjenner ikke til bruker gruppen enda. Mitt inntrykk er at de fleste her på forumet tilhører gruppen med lavere utdannelse og lavere yrkes deltakelse. Er det laget noe statistikk på brukerne av forumet? Hvor høy utdannelse har du? Og hva jobber du med? Du skriver at du ikke er flink med tall og jeg ser du har mange skrivefeil, så jeg skjønner godt at du ønsker å komme på et høyere nivå. Hvis det er tips om voksenskole/etterutdanning du er ute etter, burde du spørre i utdannings-forumet som det ble linket til her over. Anonymkode: f7663...639 23
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #9 Skrevet 14. desember 2020 SPOCA skrev (7 minutter siden): Hilsen hun med snart to mastergrader og to bachelorgrader.(..) What? Har du 960 studiepoeng? Eller regner du en mastergrad som en bachelorgrad også, altså du har to mastergrader? Anonymkode: af143...bca 4
Sprangrytter Skrevet 14. desember 2020 Forfatter #10 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor høy utdannelse har du? Og hva jobber du med? Du skriver at du ikke er flink med tall og jeg ser du har mange skrivefeil, så jeg skjønner godt at du ønsker å komme på et høyere nivå. Hvis det er tips om voksenskole/etterutdanning du er ute etter, burde du spørre i utdannings-forumet som det ble linket til her over. Anonymkode: f7663...639 Jeg skammer meg litt over hva jeg har i utdannelse så jeg vil ikke svare. Når det kommer til jobb så er jeg ufør. Jeg klarer ikke å se hvilke skrivefeil jeg har skrevet? Det er viktig for meg å skrive korrekt siden jeg har dysleksi og bruker lenger tid enn andre. Hva skrev jeg feil?
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #11 Skrevet 14. desember 2020 Som jeg har skrevet før, Kvinneguiden eies av NAV. De aller fleste som skriver her går på noe slags tiltak, gjerne Kaja-tiltak. Sånn er det nok. Anonymkode: dbed7...ed7 6
SPOCA Skrevet 14. desember 2020 #12 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): What? Har du 960 studiepoeng? Eller regner du en mastergrad som en bachelorgrad også, altså du har to mastergrader? Anonymkode: af143...bca 755 studiepoeng. Ikke alle mastergrader er 120 studiepoeng. Snart ferdig med en bachelor på 240 stp, ferdig med en bachelor på 180 stp, har en mastergrad på 120 og tar en mastergrad på 60 stp. I tillegg har jeg noen årsstudium og fordypningemner utover dette. 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #13 Skrevet 14. desember 2020 SPOCA skrev (6 minutter siden): 755 studiepoeng. Ikke alle mastergrader er 120 studiepoeng. Snart ferdig med en bachelor på 240 stp, ferdig med en bachelor på 180 stp, har en mastergrad på 120 og tar en mastergrad på 60 stp. I tillegg har jeg noen årsstudium og fordypningemner utover dette. Imponerende! Bra jobba! Gratulerer! Anonymkode: af143...bca 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #14 Skrevet 14. desember 2020 Sprangrytter skrev (42 minutter siden): Er helt ny på dette forumet og kjenner ikke til bruker gruppen enda. Mitt inntrykk er at de fleste her på forumet tilhører gruppen med lavere utdannelse og lavere yrkes deltakelse. Er det laget noe statistikk på brukerne av forumet? Er det noe spesielt du savner? Har du lest gjennom mor/barn/graviditet/fødsel/spebarn? Finner du det mangelfullt og kunnskapsløst? Anonymkode: ccd3f...099
SPOCA Skrevet 14. desember 2020 #15 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Imponerende! Bra jobba! Gratulerer! Anonymkode: af143...bca Takk. Det har vært noen år med slit og litt usikkerhet, men føler jeg har funnet min vei nå. 1
Ctrl Skrevet 14. desember 2020 #16 Skrevet 14. desember 2020 Sprangrytter skrev (50 minutter siden): Er helt ny på dette forumet og kjenner ikke til bruker gruppen enda. Mitt inntrykk er at de fleste her på forumet tilhører gruppen med lavere utdannelse og lavere yrkes deltakelse. Er det laget noe statistikk på brukerne av forumet? Jeg har blandet inntrykk av utdanningsnivået. Men så har jo anonymbruker en tendens til å overdrive mye når hen snakker om seg selv, så det er jo umulig å vite om det er sant. Men har det noe å si hvilken utdanning og yrkesdeltagelse man har for å være her inne? Hva ville en slik statistikk gitt deg? Jeg tenker at mangfold på en slik plass jammen er bra. Da får man svar på ulike nivåer. Man har alle kjent på livet fra mange forskjellige sider, så uansett hva som blir spurt om så er det noen som kan gi et svar. Selv om ikke alle svar er særlige pålitelige akkurat, så er det kanskje en eller noen som treffer det du etterspør. 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #17 Skrevet 14. desember 2020 Man er jo her inne av ulike grunner, og med ulik frekvens. Jeg vil våge å påstå at det er forskjell på de som nærmest henger i samtlige tråder på daglig basis og de som er her inne innimellom og legger igjen et sporadisk svar på tematikk de kan uttale seg om. Noen er jo her kun for å følge en bestemt tråd. Jeg gir selv noen svar i retning utdanning, karriere, økonomi og jus, svarer nokså sjeldent på andre ting. Har doktorgrad. Anonymkode: 4a56d...b4c 4
SoWhat? Skrevet 14. desember 2020 #18 Skrevet 14. desember 2020 Sprangrytter skrev (56 minutter siden): Er helt ny på dette forumet og kjenner ikke til bruker gruppen enda. Mitt inntrykk er at de fleste her på forumet tilhører gruppen med lavere utdannelse og lavere yrkes deltakelse. Er det laget noe statistikk på brukerne av forumet? For å si det sånn så tror jeg du ville blitt overrasket over hvordan de med høyere utdannelse ( ja de fins flere) fremstår her. Så ikke tro at du lett ser forskjell på de med og uten 🙂 der gikk jeg grundig i fella selv da jeg oppdaget hva noen faktisk jobber som. Jeg hadde nok høyere krav til dem på enkelte områder. Men jeg tror ikke det er store forskjellen på folk her. Med eller uten utdannelse. Du er naiv om du tror det. 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #19 Skrevet 14. desember 2020 Sprangrytter skrev (1 time siden): Er helt ny på dette forumet og kjenner ikke til bruker gruppen enda. Mitt inntrykk er at de fleste her på forumet tilhører gruppen med lavere utdannelse og lavere yrkes deltakelse. Er det laget noe statistikk på brukerne av forumet? AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hvor høy utdannelse har du? Og hva jobber du med? Du skriver at du ikke er flink med tall og jeg ser du har mange skrivefeil, så jeg skjønner godt at du ønsker å komme på et høyere nivå. Hvis det er tips om voksenskole/etterutdanning du er ute etter, burde du spørre i utdannings-forumet som det ble linket til her over. Anonymkode: f7663...639 Det er to feil i teksten over - brukergruppen og yrkesdeltakelse skulle vært sammensatt ord. Utover det ser jeg ingen skrivefeil, så vær så snill og opplyse? Anonymkode: 79a45...3d8 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #20 Skrevet 14. desember 2020 Jeg har ikke statistikk, men en del velutdannede også. Tror først og fremst det er en del ensomme ulver her. Og uføre. Anonymkode: 75917...70e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå