Gå til innhold

Er denne testen «normal» hvis jeg tok abort for 3 uker siden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tatt medikamentell abort. Men symtomene kom tilbake etter knapp en uke og puppene er ømme. Kjenner masse i magen å trodde d var pms og eggløsning på gang men testen er jo enda så positiv ??

403E661A-A675-4189-983E-96FB105559AF.jpeg

Anonymkode: 51eff...06e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns den så veldig strek ut. Hvor langt på vei var du?

Anonymkode: a9681...632

• Liker 2
Skrevet

Synes også den var ganske sterk.. Hvis du tok medikamentell abort, var du vel under 9 uker på vei? Ville kontaktet lege. Det er sjelden, men det forekommer faktisk at tablettene ikke virker. 

Anonymkode: 6d759...dc4

• Liker 1
Skrevet

"Etter et svangerskapsavbrudd kan det ta opptil ni uker før hCG-nivået går tilbake til det normale. Dersom du tester deg i denne perioden, kan resultatet "Gravid" skyldes ny graviditet, eller at hCG-nivået i kroppen fremdeles er høyt etter forrige graviditet." - ClearBlue

Er du usikker så må du nesten bare ta kontakt med fastlegen din om dette. Vanskelig for oss å si om det er falsk-graviditet eller ikke. 

• Liker 2
Skrevet

Virker veldig sterk ja! Ville bestilt time hos gyn eller noe, tatt UL og blodprøve

Anonymkode: c0ea7...2b7

• Liker 1
Skrevet

Jeg var fullgåtte 6 uker. Med tvillinger. Ble sendt hjem med nesten 2cm igjen i livmoren. Grensen er 1,5 men de mente d bare var rent blod. Og ikke noe fare med rester. Men med så mye blod, kan en av de ha skjult seg bak alt på ultralyden? Og hvis «alt» var ute syns jeg d er rart med så sterk test nå. Ja får ta kontakt med lege i morgen .

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg var fullgåtte 6 uker. Med tvillinger. Ble sendt hjem med nesten 2cm igjen i livmoren. Grensen er 1,5 men de mente d bare var rent blod. Og ikke noe fare med rester. Men med så mye blod, kan en av de ha skjult seg bak alt på ultralyden? Og hvis «alt» var ute syns jeg d er rart med så sterk test nå. Ja får ta kontakt med lege i morgen .

Har ikke lyst til å skremme deg, men det skjedde med en i slekten min. 

Den gang så visste hun ikke at det var tvillinger (mange år siden) men tok uansett abort.. men bare på den ene. Nå i dag har hun en voksen datter som egentlig skulle ha hatt en tvilling. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenkte også automatisk at kanskje den ene tvillingen klarte seg... Testen er i allefall veldig sterk til at du hadde en abort for 3 uker siden. Her hadde jeg kontaktet lege asap og bedt om en UL!

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg tenkte også automatisk at kanskje den ene tvillingen klarte seg... Testen er i allefall veldig sterk til at du hadde en abort for 3 uker siden. Her hadde jeg kontaktet lege asap og bedt om en UL!

Da jeg hadde en spontanabort i uke 6+2 var testen blenda èn uke etterpå.

Endret av Amatariel
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt negative tester dagen etter spontanabort (vet ikke om det blir annerledes enn medikamentell abort da men) så syns den streken var veldig sterk. Ville hørt om å få en ultralyd for å sjekke! 

Anonymkode: 910cd...031

• Liker 1
Skrevet

Ja. Må finne ut av dette asap. 

• Liker 1
Skrevet

Kan det være at rester av starten av placenta kan gjøre at HCG-verdiene ikke synker? Mine tester var veldig svake 3 uker etter MA i uke 10. Ville sjekket opp dette

Anonymkode: 1868a...5f6

• Liker 1
Skrevet

Her er bilde av mine tester nesten 3 uker etter MA

Anonymkode: 1868a...5f6

• Liker 1
Skrevet

Ring avdelingen du var på. S

Anonymkode: 97805...31e

• Liker 2
Skrevet

Ble bedt om å vente å teste til det er gått fire uker. Altså mandag som kommer. Den skal da være negativ ifølge sykehuset. Ser at det flere steder står den kan være positiv inntil 9 uker.. blir helt forvirret. Jeg ventet en veldig svak pos test jeg nå. Men hvis jeg nå er nede i hcg nivå som da ca er rundt en IKM. Da får man jo like sterk strek? Altså hcg har sunket like sakte som d stiger? Føler meg mer og mer gravid så jeg vet ikke om vev der inne kan lage hormoner som gjør at jeg får mer og mer symptomer og kvalme? Dette forsvant helt da jeg fikk antihormoner på sykehuset men kom tilbake da dette var ute av kroppen.. er så sliten og trøtt. Sover konstant og tisser i ett kjør.. kan små rester lage så mye uro i kroppen? Jeg er livredd den ene er igjen. Vondt verre..❤️

Skrevet

Tviler sterkt på at den testen der er negativ på mandag. Med tanke på at det straks er jul, så ville jeg faktisk undersøkt mulighetene for en privat UL nå veldig snart. For la oss si at du tester på mandag, så er den fortsatt positiv, du ringer og sier i fra... da er det kanskje tvilsomt at de har tid til å ta deg inn før jul? Kan hende de må, men du risikerer å måtte bruke enten hele 22. eller 23. på et venterom på sykehuset da. Så blir en vurderingssak om du er villig til å vente.

• Liker 3
Skrevet
Amatariel skrev (51 minutter siden):

Tviler sterkt på at den testen der er negativ på mandag. Med tanke på at det straks er jul, så ville jeg faktisk undersøkt mulighetene for en privat UL nå veldig snart. For la oss si at du tester på mandag, så er den fortsatt positiv, du ringer og sier i fra... da er det kanskje tvilsomt at de har tid til å ta deg inn før jul? Kan hende de må, men du risikerer å måtte bruke enten hele 22. eller 23. på et venterom på sykehuset da. Så blir en vurderingssak om du er villig til å vente.

Dette! Få privat UL eller ring gyn på sykehuset igjen.

har ingen tro på At den skal være så sterk, var ikke det når jeg tok abort.

Husk at man av og til må presse det offentlige, de ville heller ikke ta meg inn på gyn for litt siden, presset dem å fikk time....åjoda måtte legges inn!! Tør ikke tenke på om jeg ikke hadde pushet

Anonymkode: c0ea7...2b7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...