Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå jobbet som vikar hos en i nesten et år, og har fortsatt ikke mottatt noe kontrakt. Har etterspurt den gjentatte ganger. Jeg jobber for en innenfor kommunen, så jeg har også tatt kontakt med ansvarlige i kommunen, som ikke svarer på mail. Dette er kun en deltidsjobb, men jeg vet enda ikke egentlig hva jeg tjener, når jeg får ekstra betalt, etc. Hva skal jeg gjøre egentlig?

Anonymkode: 41c84...187

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt lokalavisen og si fra at kommunen lar en vikar jobbe uten å skrive kontrakt. Spør om de er interesserte i å skrive en sak om det.

Kan hende dette er en dårlig idé da, hvis kommunen blir sur og finner på en unnskyldning for å få deg sparket etterpå. Hvis de tør. De vil kanskje ikke komme i avisen en gang til...

Anonymkode: b1232...32e

Skrevet

Skriv en ny epost til kommunen der du poengterer at du har rettigheter som de ikke følger når de ikke sørger for å skaffe kontrakt. Evt ring inn. Gjør et poeng ut av det. Om de forstår at du vet at de gjør noe som ikke er etter loven, så er de nok raske til å få ræva i gir. 

'En ansatt i en midlertidig stilling har alltid krav på skriftlig kontrakt.' 

https://www.jobbportalen.no/arbeidsliv/arbeidsrett/arbeidsavtale/

Anonymkode: 4f68a...1d6

Skrevet

Spre navnene på de ansvarlige i sosiale media så får de nok fart på den godt lønna kommunale baken sin.

Anonymkode: 44af7...bb7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...