AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #1 Skrevet 14. desember 2020 Tenker overskriften sier nok Hva kommer det til å stå i slektstreet? Det er vell noe normal løsning på dette, da noen kvinner har vell i lang tid fått barn uten at barnefar vet det, eller at de ikke vet hvem faren er Anonymkode: b9e6f...4a3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #2 Skrevet 14. desember 2020 Mener ikke fornærme noen med å skrive «unaturlig», var bare en måte å forklare det jeg lurer på 😅 Anonymkode: b9e6f...4a3 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #3 Skrevet 14. desember 2020 Jeg skjønner ikke hva du mente med unaturlig, men slektsstre har mange muligheter Anonymkode: 38075...f90 10
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #4 Skrevet 14. desember 2020 Det blir vel det samme som for de som er adoptert fra barnehjem i utlandet eller hvor mor ikke kjenners fars identitet. Barnet har jo likevel et stort slektstre på sin morsside, og har fire oldeforeldre, åtte tipp-oldeforeldre, seksten tipp-tipp, og 32 tipp-tipp-tipp, pluss alle grandtanter, tanter, onkler, søskenbarn, filletanter, tremenninger, firmenninger, femmenninger. Anonymkode: f64f1...2a6 6
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #5 Skrevet 14. desember 2020 Jeg tror ikke kvinner som ikke vet hvem barnefar er typen til å bry seg om slektstre for å si det pent. Anonymkode: 63e61...da7 13
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #6 Skrevet 14. desember 2020 Mener du donorsæd eller hva betyr unaturlig i denne settingen? Anonymkode: 31d28...592 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #7 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mener du donorsæd eller hva betyr unaturlig i denne settingen? Anonymkode: 31d28...592 Det er vel ikke unaturlig? Det er jo naturlig at det blir barn av det når en putter sæd oppi der, være seg det er donor eller hva som. Anonymkode: ac3b2...bca 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #8 Skrevet 14. desember 2020 Det er naturlig at det står «donor» eller «far ukjent» i den boksen. Anonymkode: 5d44b...83f
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #9 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er naturlig at det står «donor» eller «far ukjent» i den boksen. Anonymkode: 5d44b...83f Åja 😅 Anonymkode: b9e6f...4a3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #10 Skrevet 14. desember 2020 Hva betyr unaturlig? Mener du ugift? I så fall er du 82 år gammel og stamgjest på Sion? Anonymkode: c222d...e58 11
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #11 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Mener du donorsæd eller hva betyr unaturlig i denne settingen? Anonymkode: 31d28...592 Ja f eks, donor sæd, de som drar til Danmark, og de som er adoptert osv 😜 Alt annet enn standar kjerne familie hvor man helt sikkert vet hvem foreldrene er 😅 Anonymkode: b9e6f...4a3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #12 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alt annet enn standar kjerne familie hvor man helt sikkert vet hvem foreldrene er 😅 Anonymkode: b9e6f...4a3 At et barn er født i ekteskap er absolutt ingen garanti for at morens ektemann er barnets biologiske far. Anonymkode: f64f1...2a6 12
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #13 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja f eks, donor sæd, de som drar til Danmark, og de som er adoptert osv 😜 Alt annet enn standar kjerne familie hvor man helt sikkert vet hvem foreldrene er 😅 Anonymkode: b9e6f...4a3 Vel, når en holder på med slektsgranskning, så er det ikke uvanlig å komme over « far ukjent». Så ser virkelig ikke noen forskjell på det og det du spør om. Anonymkode: 73360...bcb 7
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #14 Skrevet 14. desember 2020 Adopterte skrives vel inn i slektstreet som alle andre? Og de med bare én forelder også? Anonymkode: 959fa...774 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #15 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Adopterte skrives vel inn i slektstreet som alle andre? Og de med bare én forelder også? Anonymkode: 959fa...774 Tror det TS mener er hva disse barna gjør når de går på skolen og får i lekse å tegne et pent slektstre. Og når da barn med to foreldre tegner et dobbelt så stort slektstre som de barna som har en forelder. Men det er jo faktisk ikke alle som har særlig peiling på slekt, så kanskje ikke de barna som har to foreldre klarer å tegne et særlig stort slektstre. Eller kanskje et annet barn i klassen har tre eller fire foreldre og dermed tegner et enda større slektstre? Jeg tror faktisk ikke dette er noe barn bryr seg om i det hele tatt. De bryr seg nok bare om slektstreet er pent tegnet med fine pynteborder. Eventuelt kanskje ler litt av rare og uvanlige navn. Anonymkode: f64f1...2a6 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #16 Skrevet 14. desember 2020 Hos oss sto jo jeg som mor + medmor. Så jeg skrev inn medmor og hennes familie et lite stykke bakover da jeg lagde slektstre. Nå ble vi skilt, og det er dessverre lite kontakt (ikke mitt valg). Men jeg lar henne stå, det er en stor del av historien til barna. Jeg kan ikke huske at de har lagd slektstre på skolen? Mine hadde nok da bare tegnet mor-siden. Og ikke tenkt mer over det. De vet at de er blitt til ved hjelp av donor, og de har aldri stilt noen spørsmål, og de stiller seg helt uforstående til at det skal være et problem, eller at noen skal ha noen kommentarer på det, for det er jo helt naturlig for dem. Anonymkode: cc807...51f 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #17 Skrevet 15. desember 2020 Altså, for et oppkonstruert problem. Min sønn har venner som er lesbiske foreldre, alenemødre uten kontakt med far, adoptivforeldre. Null problem med å lage slektstre. Greia er at slektstre ikke stiller noen krav til genetikk. Du kan de personene som betyr noe for deg der. En i barnehagen hadde hunden sin i kartet. Anonymkode: 58f14...efe 6
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #18 Skrevet 15. desember 2020 Tanken på slektstre på skolen har streifet meg. Det vil i så fall se litt trist ut med en tom halvdel.. Tegner dagens elever slektstre, noen som vet? Har ivrige slektsforskere i familien og klarer fint å fylle mors del mange generasjoner tilbake, så litt innhold skal vi nok få til å fylle slektstreet med 🙂 Tips til ts: Klargjør i overskriften hva du spør om. Det er ikke så godt å vite hva "unaturlig" vil si. 🙂 Anonymkode: 661f9...cfc
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #19 Skrevet 15. desember 2020 Hvorfor i all verden snakker alle om barnehager og skoler her? Jeg vet faktisk ikke svaret her, men jeg antar barn linkes bare til biologiske foreldre enda så ekkelt det er å utelate et adoptert barn fra et slektstre eller lenke et barn som er skapt med donorsæd kun til mor og ikke far. Kanskje det finnes en "profesjonell" slektsforsker du kan spørre, kanskje i det lokale historielaget? De vil antakelig ha støtt på problemstillingen før. Jeg har drevet litt med slektsforskning jeg også, men kun i rett linje bakover og ved adopsjon etc har jeg bare latt grenen ende blindt når biologiske foreldre er ukjente. Men spørsmålet er jo opplagt både mer aktuelt og sensitivt når det er snakk om nålevende personer enn når jeg surrer rundt med folk som har vært døde i minst 2-300 år. Anonymkode: a7fea...b62
Gjest Lama_Drama Skrevet 15. desember 2020 #20 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ja f eks, donor sæd, de som drar til Danmark, og de som er adoptert osv 😜 Alt annet enn standar kjerne familie hvor man helt sikkert vet hvem foreldrene er 😅 Anonymkode: b9e6f...4a3 Unaturlige adopterte barn skriver vel adoptivforeldrene sine i treet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå