Gå til innhold

Hva syns du om Fjordland?

Hva syns du om Fjordland (evt annen ferdigmat)?  

114 stemmer

1. 1. Hva syns du om Fjordland (evt annen ferdigmat?)

• Godt
      28
    • Greit nok
      65
    • Dårlig
      21

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble positivt overrasket av Fjordland sine raspeballer, smakte godt og porsjonen var stor nok.

Likte det faktisk så godt at det er blitt et ukentlig innslag på menyen. Har funnet ut at det er faktisk er billigere enn å lage det selv, og det med tre personer i familien. Og med tanke på tiden det tar og lage og at denne ferdigretten smaker absolutt helt greit, hvorfor skulle jeg ta meg bryet med å lage den selv.

Selv er jeg både flink til å lage mat og liker det, men i dette tilfellet så ser jeg ingen grunn til å gjøre det på gamlemåten. Nei og det er absolutt ikke søppelmat som noen skriver. Men nå snakker jeg kun om raspeballene, andre ferdigretter har jeg ikke smakt.

Anonymkode: 5f54c...93f

• Liker 2
Gjest Willasmo
Skrevet

Helt greit. Godt alternativ til knekkebrød når jeg jobber doble vakter. Noen ganger er det et lettvindt måltid i en ellers hektisk hverdag. 

Skrevet
5 hours ago, Apocalypte said:

Fatter ikke de som spiser ferdigmiddag hver dag. 

Er ikke alle som har tid til å lage mat fra bunnen vet du :) Vi har faktisk et liv

Anonymkode: 3957e...10f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ble positivt overrasket av Fjordland sine raspeballer, smakte godt og porsjonen var stor nok.

Likte det faktisk så godt at det er blitt et ukentlig innslag på menyen. Har funnet ut at det er faktisk er billigere enn å lage det selv, og det med tre personer i familien. Og med tanke på tiden det tar og lage og at denne ferdigretten smaker absolutt helt greit, hvorfor skulle jeg ta meg bryet med å lage den selv.

Selv er jeg både flink til å lage mat og liker det, men i dette tilfellet så ser jeg ingen grunn til å gjøre det på gamlemåten. Nei og det er absolutt ikke søppelmat som noen skriver. Men nå snakker jeg kun om raspeballene, andre ferdigretter har jeg ikke smakt.

Raspeballer smaker død og grønne erter uansett da, så skjønner godt at du bruker Fjordland der. Bortkastet tid å stå og svette over grytene i timevis for noe som smaker så jævlig. 

Anonymkode: cadee...e3e

• Liker 1
Skrevet

Det er på ingen måte en kulinarisk opplevelse, men noe er bedre enn annet, og det fungerte helt greit som middag på kveldsvakt.

Skrevet

Dyrt og dårlig, men det gjør jobben.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fjordland med kveite synes jeg er god, og pasta med laks. Kjøper også av og til den med biffsnadder. Veldig greit med slike porsjoner når du skal spise alene, for da slipper du å få masse rester til overs.

Anonymkode: 6444a...096

Også er det faktisk ikke så ille rent prismessig om en er alene. Koster å kjøpe inn alt til en kjøtt eller fiskerett laget fra bunnen av. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Raspeballer smaker død og grønne erter uansett da, så skjønner godt at du bruker Fjordland der. Bortkastet tid å stå og svette over grytene i timevis for noe som smaker så jævlig. 

Anonymkode: cadee...e3e

Smaken er som baken, jeg er vant med mat fra alle verdenshjørner og er ute på reise mer enn halve året, da er det deilig og komme hjem til en ballmiddag, god norsk husmannskost.

• Liker 1
Skrevet

Liker ikke potetene (bortsett fra potetmosen /svenske kjøttboller. Den er bedre enn potetmos i pose), bortsett fra de er fjordlands bra. 

Skrevet

Greit nok, passer for deprimerte og folk i farta.

Anonymkode: 06f44...20b

Skrevet

Eg var ganske skeptisk, lager gjerne ting frå bunnen av. Så hadde eg heil veka med overtid og fleire møter. Prøvde torsk, potet og saus. Det var kjempegodt faktisk. Grauten er heilt ok. 

Skrevet

Helt ok. Det gjør jobben om en ikke er altfor sulten. 

Skrevet

Er det bare meg som synes det er skrekkelig små porsjoner? Kjøpte lapskausen en dag jeg var alene hjemme nylig.  Smakte godt,  men jeg ble jo ikke litt mett engang.  Og jeg er en liten dame...

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøpte pinnekjøtt en dag forleden, hadde lyst på pinnekjøtt. Pakken kostet vel 150 kroner og "pinnekjøttet" var kun fett og bein 🤢 never again.

Anonymkode: 3e667...414

Skrevet

Har spist en del Fjordland opp gjennom. Sparer tid og det meste er godt. Dessverre har prisene økt så mye at jeg vurderer å bli flinkere til å lage mat selv. Da jeg startet med Fjordland som student (ca tjue år siden) kunne man få laksemiddagen til rundt 30 kr hvis min hukommelse fortsatt fungerer. De generelle prisene har økt med 44% siden år 2000, mens Fjordland har økt med mer enn 100%.

Anonymkode: b42a3...7d1

Skrevet

Jeg synes noen er gode, noen ikke.

Mine topp favoritter er:

Kjøttkaker og poteter
Kjøttboller og potetmos
risgrøt

De andre er litt "meh".

Skrevet

Mange av Fjordland-rettene er helt greie. Og veldig mye bedre enn frossenpizza og pølser. Hilsen matsnobb

Skrevet
mammahjarte skrev (2 timer siden):

Eg var ganske skeptisk, lager gjerne ting frå bunnen av. Så hadde eg heil veka med overtid og fleire møter. Prøvde torsk, potet og saus. Det var kjempegodt faktisk. Grauten er heilt ok. 

Fjordland er laget fra bunnen av.

Skrevet

Heilt ok, men har andre ferdigrett produkter som jeg liker bedre. Kjøper sjeldent i voksen alder. 

Anonymkode: 66091...10a

Skrevet

Noe er godt, noe er helt greit og enkelte ting er mindre godt.

Personlig synes jeg de klarer tradisjonsmat best; kjøttkaker i brun saus, oksestek, fiskeboller etc. er alle gode synes jeg. Brimis grove middagskaker med rotmos en av de beste. Forsøkene på mer "eksotiske" smaker synes jeg ikke lykkes. Pastaen er soggy og smakene på de asiatiske rettene sitter ikke.

Om du har lyst på god indisk "Fjordland" mat er anbefaler jeg rettene fra Saritas. 

Jeg spiser gjerne Fjordland eller annen ferdigmat i pausen når jeg jobber kvelden. Er greit å få i seg en skikkelig middag på dager der arbeidsdagen starter før og slutter etter middagstid.

Anonymkode: 928e6...98b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...