Gå til innhold

Hva syns du om Fjordland?

Hva syns du om Fjordland (evt annen ferdigmat)?  

114 stemmer

1. 1. Hva syns du om Fjordland (evt annen ferdigmat?)

• Godt
      28
    • Greit nok
      65
    • Dårlig
      21

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri, med unntak av grøt, spist ferdigmat fra Fjordland eller lignende. Men tenker det kanskje kunne vært et alternativ til brødmat til middag, de gangene tida er knapp.

Hva syns du om ferdigmat? Noen merker bedre enn andre? Hvilke retter er spisende?

Anonymkode: f8ab8...ed5

Skrevet

Hvorfor i all verden diskutere i detalj et produkt du ikke har smakt eller bruker?

Anonymkode: 7e216...c85

• Liker 5
Skrevet

Altfor suppete.

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg kjøper Fjordland av og til når jeg vet at jeg kommer til å få knapp tid til å lage middag. Jeg kan ikke fordra å spise brødmat til middag. 

Så lenge man er klar over hvordan sous vide fungerer og de begrensningene det gir er det helt greit. Jeg synes raspeballene er helt ok (helt uaktuelt å lage raspeballer fra grunnen til en person) og noen av julemiddagene er også gode. Fiskebollene er også ok. Kjøttkakene med ertestuing har jeg også spist noen ganger.

Gjest Blondie65
Skrevet

Fjordland i skål har jeg aldri brukt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor i all verden diskutere i detalj et produkt du ikke har smakt eller bruker?

Anonymkode: 7e216...c85

Hvorfor i allverden gå inn i en tråd du ikke har til hensikt å svare på spørsmålene i?

Men for å svare på spørsmålet ditt. Fordi jeg vurdere å prøve det neste gang, men gjerne vil høre erfaringer først.

Anonymkode: f8ab8...ed5

• Liker 6
Skrevet

Noe er godt, som pasta med skinke og den med laks. Helt greit til sitt bruk. På kveldsvakt/ dobbelvakt når tiden er knapp og ingen rester hjemmefra til å varme opp.

• Liker 2
Skrevet

Jeg svarer hva jeg synes om Fjordland, med hukommelsen støttet av nettsiden deres, som jeg vil advare epileptikere mot, sånn som det hopper og spretter: "Lunsj"produktene er gode, men altfor søte til hverdagsbruk, de passer bedre som dessert. Jeg liker grøten (ris- og rømme-), men middagsrettene har aldri fristet meg. Jeg synes det blir for dyrt, for kort holdbarhet, og lite til ingen tids/arbeidsbesparelse. 

Anonymkode: d956b...8f6

Skrevet

Greie nok produkter, kunne nok vært bedre men sikkert verre og. Men liker lys lapskaus veldig godt.

Anonymkode: e290d...db4

Skrevet

Jeg har ikke smakt så mange, men liker torsk med purreløksaus (vet ikke om den finnes lenger da jeg ikke har spist den på flere år) 

Anonymkode: b9eca...099

Skrevet

Fjordland har mange produkter gode på smak.

Og jeg blir litt sur når folk kaller det søppelmat all den tid det er bevist at produktene er næringsrike.

Kjøper ikke ofte selv, men liker mange av dem.  Lettvint om man ikke har tid til eller gidder noe annet.

Søppelmat er det absolutt ikke.

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke smakt så mange, men liker torsk med purreløksaus (vet ikke om den finnes lenger da jeg ikke har spist den på flere år) 

Anonymkode: b9eca...099

Joda, den finnes: Fjorland torsk svindel!

Anonymkode: d956b...8f6

Skrevet

Fjordland er helt "greit nok". Jeg tar det ofte med på hytten der vi ikke har stekeovn eller særlig gode matlagingsfasiliteter. Så blir det noe varm middag og minimalt med manuell oppvask. Koker det på en gasstopp. Må ikke være fjordland heller, det kan også være de der "Mors tradisjonelle" (som jeg forøvrig synes gir mer for pengene enn fjordland).

Maten er som regel helt enkel husmannskost. Det ikke noe veldig spennende, men ikke dårlig heller. Det kommer alltid med noe mørkokt kjøtt gjerne kommer i brunsaus, med garnityr av rotgrønnsaker som enten er kokt eller most. Det er jo litt begrenset hva slags ting som er mulig å levere vakuumpakket og som egner seg for tilbereding slik, og hva som har holdbarheten til det. Noe fersk salat, rykende ferskt pizzastykke eller ribbe med sprø svor får man ikke akkurat.

Det er jo bare å prøve. Man blir forhåpentligvis ikke syk om man ikke liker det. Det største minuset er at man fort blir ganske lei av fjordland. "Alt" smaker det samme, og jeg tror ikke jeg hadde orket sammenhengende til middag hver dag. Men helt greit til hyttemat og en gang i blant når det skal gjøres enkelt.

Blondie65 skrev (29 minutter siden):

Jeg synes raspeballene er helt ok (helt uaktuelt å lage raspeballer fra grunnen til en person).

Jeg synes de VAR helt ok. Men for en tid siden, gjorde de noe med det. Krympet veldig ned på mengden kjøtt, skiftet ut vossakorven til en kjipere variant, og også saltkjøttet virker det som er kjipere nå enn det var. De er fortsatt "helt ok", bare ikke "fullt like ok".

Anonymkode: 6c9ef...41a

Skrevet

Syns de fleste rettene virker veldig dyre. Men de er ikke dårlige på smak. Risgrøten og rømmegrøten kjøper jeg jevnlig.

Anonymkode: 8676d...527

Skrevet

Har kjøpt fjorland når vi driver å flytter, da er det fort noen dager på rad, det er helt ok «nødmat.»

Anonymkode: d3fb1...4a4

Skrevet
Jerry Lee skrev (8 minutter siden):

Fjordland har mange produkter gode på smak.

Og jeg blir litt sur når folk kaller det søppelmat all den tid det er bevist at produktene er næringsrike.

Kjøper ikke ofte selv, men liker mange av dem.  Lettvint om man ikke har tid til eller gidder noe annet.

Søppelmat er det absolutt ikke.

Jada. Det er ikke noe "juks" med fjordland. Man får det man ser, og det er ikke mindre næring i det, enn om man skulle laget det samme selv. Det er nok sunnere enn både grandis og de fleste andre ferdigrettene man kan kjøpe. Man kan fint spise fjordland med god samvittighet.

Men jeg vil tro det også blir litt ensformig kost med tiden om man "bare" spiser det. Det går mye i bare poteter og andre rotgrønnsaker, og lite i de mer næringsrike grønnsakene som vokser "over bakken".

Anonymkode: 6c9ef...41a

• Liker 2
Skrevet

Helt greit. Spiser det ikke ofte nå lenger men gjorde det for noen år siden og så lenge jeg holder meg unna det nesten uspiselige biffsnadderet så er det helt grei middag. Har riktignok ikke smakt alle rettene deres, men såpass mange at jeg føler meg kvalifisert til å svare ;)  . Risgrøten deres spiser jeg nesten hver lørdag. (Joda, jeg kan utmerket godt koke selv, men å koke en porsjon er litt vrient. Det blir alltid for mye.) 

Skrevet

Svarte greit nok siden jeg syns enkelte av produktene deres er greie. Andre er nesten uspiselige, og dessuten altfor dyrt. Syns at fjordland er overpriset. Kjøper både billigere og bedre ferdigmat i Sverige når jeg først er der, da selvsagt til de dagene jeg ikke har energi eller tid til å lage mat men likevel vil ha middag. 

Hender jeg kjøper fjordland hvis det er på tilbud. De har god grøt som ikke koster all verdens da faktisk. 

Anonymkode: 3070e...5d5

Skrevet

Kjøper som oftest noen av de forskjellige grøtene, eller kjøttboller i potetmos 😂 Jobber turnus i en resepsjon, og på fredag/lørdag/søndag har vi ikke matservering på jobben. Så jeg som resepsjonist sitter der mutters alene. Vi har derimot mikro, og med tanke på hvor fort det går å få varmet opp fjordland trenger jeg ikke å bekymre meg for å gå vekk i fra resepsjonen for lenge. Liker også å bruke fjordlandsgrøt til å lage riskrem 😊

Anonymkode: 2f0df...785

Skrevet

Jeg spiser fjorland hver dag 😅😳 handler inn hver 2 uke. Så da går jeg til kassa med handle vogna fylt opp med 14 fjorland og en pakke brus 😂😂

jeg er like flau hver gang i kassa hahaha

Men helt grei mat, potetene smaker litt rart og gulrøttene dropper jeg alltid for de er så dvasse

Anonymkode: 4c5ff...37c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...