Cuba Skrevet 8. august 2005 #1 Del Skrevet 8. august 2005 Jeg har nettopp begynt på mitt 2. og siste år som lærling innen kontorfaget.. Og jeg har jo begynt å tenke på hva jeg skal gjøre videre.. Egentlig kunne jeg tenke meg å ta litt mer utdannelse, men skal flytte sammen med kjæresten nå så da må vi nesten ha to jobber.. Men det jeg har tenkt på er at jeg har lyst til å jobbe på sykehus e.l. som kontorist.. helsesekretær, legesekretær osv. Så det jeg lurte på var om noen visste om man MÅ ha noen utdannelse innen dette for å få jobb der. Det samme gjelder vel egentlig når jeg tenker på politistasjon. Må man ha noen spesiell utdannelse..? ville vel egentlig tro at det er værre på politistasjon, for da må man kanskje ha noe utdannelse med noe lover og greier da..? Håper på svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pleier Skrevet 8. august 2005 #2 Del Skrevet 8. august 2005 Helsesekretær og legesekretær blir du av å utdanne deg som det. Må da gå helse og sosial, og velge videre etter det. For da man jobber som det så må man kunne sette sprøyter og trekke blod o.s.v. Men det er mulig å få vanlig kontorist jobb i administrasjonen på sykehusene, men ikke ute i "felten". Hva som gjelder for kontorist på politistasjon vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 8. august 2005 #3 Del Skrevet 8. august 2005 Du trenger ikke være utdannet helsesekretær for å jobbe f.eks på skrivestue på sykehus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 9. august 2005 #4 Del Skrevet 9. august 2005 Jo, egentlig må du det. Jeg vet det er flere (inkl. på min egen arbeidsplass) som ikke har erfaring eller utdanning som helsesekretær, som har fått jobb på skrivestue, noe jeg egentlig synes er litt merkverdig. Det er relativt sjelden folk uten en eller annen form for helsesekretærutdannelse/sykehussekretær e.l. får jobbe på skrivestue. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå