Gå til innhold

Fjorland torsk svindel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte nå en fjorland torsk med purresaus, Jeg har ekstremt små hender og torsken var mindre enn håndflata mi jo! betalte nesten 100 for denne pakken fy f!  Husker nå hvordfor jeg aldri kjøper fjorland...

Anonymkode: 9c5dd...467

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjøpte nå en fjorland torsk med purresaus, Jeg har ekstremt små hender og torsken var mindre enn håndflata mi jo! betalte nesten 100 for denne pakken fy f!  Husker nå hvordfor jeg aldri kjøper fjorland...

Det står jo på pakken. hvordan kan det være svindel? 

Anonymkode: 84501...9ad

• Liker 4
Skrevet

Fjordland-pakkene er billigere på Kiwi, men utvalget er begrenset.

Anonymkode: 19f75...34c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det står jo på pakken. hvordan kan det være svindel? 

Nei det gjør det ikke HVOR står det på pakken at det er en så ekstremt liten bit? haha!

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei det gjør det ikke HVOR står det på pakken at det er en så ekstremt liten bit? haha!

Det står mengde på pakken.

Anonymkode: 3d3a7...2d3

• Liker 7
Skrevet

Det står mengde på pakken.

Ja 550 gtr saus gulrøtter og poteter ja ikke torsken i seg selv...

Skrevet

Det står bak hvor mange prosent som utgjør hva. Seriøst. 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og så % av hver ingrediens... Enkel hoderegning for alle som kom seg gjennom grunnskolen... 

• Liker 8
Skrevet
Limah skrev (1 minutt siden):

Det står bak hvor mange prosent som utgjør hva. Seriøst. 

Det står det inneholder 31% grønnsaker bare ikke hvor mye saus og torsk

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det står det inneholder 31% grønnsaker bare ikke hvor mye saus og torsk

Det at du er dum gjør ikke torsken til svindel.

• Liker 3
Skrevet

Og så % av hver ingrediens... Enkel hoderegning for alle som kom seg gjennom grunnskolen... 

Man trenger ikke å gå på grunnskolen for å se bak pakken at ikke alt er regnet som dere sier. Det står bare 31& grønnsaker thats it. Da kan det like godt være 19% torsk og 50% saus 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fortell meg den regninga da 31 prosemt grønnsaker. hvor mye er resten ? hehe 

Skrevet

Stor eller ikke; den er god. :jepp: 

Skrevet

https://www.fjordland.no/fisk/torsk-med-purreloksaus-550g?gclid=CjwKCAiAt9z-BRBCEiwA_bWv-N4Dd2szeyEqEF5OYYy64yjhHe2KSg7VeWCxW8kw_ML_WAO-IyDtaRoCLyQQAvD_BwE

Torsk i purreløksaus (53 %): 52 % purreløkssaus (helmelk, 32 % purreløk*, fløte, persillerot*, sellerirot*, vann, crème fraîche, modifisert maisstivelse, aroma (inneholder skalldyr), salt, hvitvinseddik, bestrålt krydder), 48 % norsk torsk. Poteter (29 %): poteter, salt. Gulrøtter* (18 %). * Totalt 31 % grønnsaker.

• Liker 7
Skrevet

https://www.fjordland.no/fisk/torsk-med-purreloksaus-550g?gclid=CjwKCAiAt9z-BRBCEiwA_bWv-N4Dd2szeyEqEF5OYYy64yjhHe2KSg7VeWCxW8kw_ML_WAO-IyDtaRoCLyQQAvD_BwE

Torsk i purreløksaus (53 %): 52 % purreløkssaus (helmelk, 32 % purreløk*, fløte, persillerot*, sellerirot*, vann, crème fraîche, modifisert maisstivelse, aroma (inneholder skalldyr), salt, hvitvinseddik, bestrålt krydder), 48 % norsk torsk. Poteter (29 %): poteter, salt. Gulrøtter* (18 %). * Totalt 31 % grønnsaker.

Min er feil beregnet. Fy fy! SVINDEL hehe! Men min må være feilproduskjon  sånt skjer

Skrevet

Ingenting er mer irriterende enn folk som hyler svindel og ditt og datt når de selv har bommet.

Anonymkode: 40093...86d

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min er feil beregnet. Fy fy! SVINDEL hehe! Men min må være feilproduskjon  sånt skjer

Nå står de ikke akkurat å veier opp nøyaktig en og en. Det er nok korrekt pr. tonn.

Skrevet

For en gangs skyld er jeg på trådstarters side, dette er ikke sååå enkel matte: 

Torsk i purreløksaus (53 %): 52 % purreløkssaus (helmelk, 32 % purreløk*, fløte, persillerot*, sellerirot*, vann, crème fraîche, modifisert maisstivelse, aroma (inneholder skalldyr), salt, hvitvinseddik, bestrålt krydder), 48 % norsk torsk. Poteter (29 %): poteter, salt. Gulrøtter* (18 %). * Totalt 31 % grønnsaker.

Det står ikke tydelig om torsken utgjør 48% av det hele, eller av komponenten "torsk i purreløksaus". Men 53+29+18=100, så torsken er nødt til å utgjøre 48% av 53%, som da blir ca 25%. Så hvorfor skriver de ikke 25% torsk, om det ikke er for at det ser mer attraktivt ut med 48% torsk? 

Jeg ville ikke gått så langt som til å kalle det svindel, men det er definitivt ufint. 

Anonymkode: b0b3a...b8d

• Liker 6
Skrevet

For en gangs skyld er jeg på trådstarters side, dette er ikke sååå enkel matte: 

Torsk i purreløksaus (53 %): 52 % purreløkssaus (helmelk, 32 % purreløk*, fløte, persillerot*, sellerirot*, vann, crème fraîche, modifisert maisstivelse, aroma (inneholder skalldyr), salt, hvitvinseddik, bestrålt krydder), 48 % norsk torsk. Poteter (29 %): poteter, salt. Gulrøtter* (18 %). * Totalt 31 % grønnsaker.

Det står ikke tydelig om torsken utgjør 48% av det hele, eller av komponenten "torsk i purreløksaus". Men 53+29+18=100, så torsken er nødt til å utgjøre 48% av 53%, som da blir ca 25%. Så hvorfor skriver de ikke 25% torsk, om det ikke er for at det ser mer attraktivt ut med 48% torsk? 

Jeg ville ikke gått så langt som til å kalle det svindel, men det er definitivt ufint. 

Anonymkode: b0b3a...b8d

Synes det står rett ut at torsken utgjør 48% av de 53%? Da de først angir torsk i saus. Så grønnsaker. Bare å se på tegnsettingen. 

Og både tegnsetting og prosentregning er basiskunnskap i grunnskolen. 

Beklager altså, men jeg ser ikke hva som er så vanskelig her? 

• Liker 6
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Synes det står rett ut at torsken utgjør 48% av de 53%? Da de først angir torsk i saus. Så grønnsaker. Bare å se på tegnsettingen. 

Og både tegnsetting og prosentregning er basiskunnskap i grunnskolen. 

Beklager altså, men jeg ser ikke hva som er så vanskelig her? 

Det er leseforståelsen som er vanskelig, tenker jeg. Og det kan man da ikke skylde på Fjordland for.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...