AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #1 Skrevet 14. desember 2020 Vi har jobbet med dette i flere år, både hjemme og på skolen. Trodde det var blitt bra, men nå er det verre enn noen gang. Lyver om ting som burde vært unødvendig. Slik som at barnet gikk inn på toalettet for å vaske fingrene. Tok handbalm (i stedet for såpe) og det sprutet så langt at det kom på genseren. Jeg ville ikke reagert på det, annet enn at barnet måtte tørke det av og evnt bytte genser. Barnet sa at det snublet slik at det ble søl?! Anonymkode: af649...6f9
Rant Skrevet 14. desember 2020 #2 Skrevet 14. desember 2020 Barnet er redd for konsekvensene sannheten vil bringe. Eller patologisk løgner. Ikke godt å si. Om barnet har et godt og trygt hjem er det ingen grunn til å lyve iallfall.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #3 Skrevet 14. desember 2020 På tide BUP blir koblet inn, tenker jeg da. Er nok noe mer som plager barnet som ikke skole eller foreldre plukker opp Anonymkode: 98be3...a1e 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #4 Skrevet 14. desember 2020 Det kan være en fase. Min søster hadde en periode på noen år i ca samme alder hvor hun løy om alt mulig rart, både alvorlige ting og bagateller. Var aldri noen underliggende årsak annet enn å se reaksjonene til de hun løy til tror jeg. Anonymkode: cb5f4...635
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #5 Skrevet 14. desember 2020 Ville først og fremst kommet til bunns i hvorfor hun lyver. Det kan være symptom på noe annet. Min første tanke er at hun føler seg utrygg og er redd for konsekvensene ved å si sannheten Anonymkode: 9c4ac...b58 1
n_97 Skrevet 15. desember 2020 #6 Skrevet 15. desember 2020 Jeg synes ikke å lyve om søl på genseren høres ut som den mest alvorlige løgnen. Lyver syvåringen om mer alvorlige ting? 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #7 Skrevet 15. desember 2020 min datter har en venninne som lyver om alt.. Har min datter fått en is, så har denne venninnen fått 10 iser... hun lyver til lærere om at andre har vert slem mot hun, hun lyver om hvor hun har vert, leggetid.. det meste... Datteren min tar bare mer og mer avstand til denne jenta, og det er jo synd... Og så går hun å lyver om at datteren min er slem mot hun/ikke lar hun leke med dem etterpå... det er kanskje ikke så rart, tenker jeg da? Anonymkode: 90d75...826
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå