Gå til innhold

Venn som ikke vil gi slipp, litt bekymret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en venn i 8 år som jeg ble veldig glad i. Vi hadde veldig god mental kjemi og  kom godt overens. Han er morsom og smart. Det har alltid vært han som har vært interessert i mer og jeg har ikke det. Noe jeg har vært klar på. Mye har skjedd.

For et par år siden falt vi skikkelig ut da det kom en misforståelse og han trodde jeg mente jeg var glad i han som mer enn en venn (jeg gikk igjennom en vond periode og han støttet meg og sa han var glad i meg og jeg svarte det samme). Men jeg mente bare som venn. Han anklaget meg i tre dager og beskyldte meg for å ha misledet ham etc. kalte meg ting. Han var så sint. Jeg ble litt bekymret. Siden har han de siste to årene endret statusen sin på med sangtekster som passer godt på oss. Går fra hvor såret han er til å elske noe og håpe at de kommer tilbake. Men de passer veldig godt. 
Og han endrer kun når han ser meg komme på (jeg unngikk siden i et år og da jeg kom tilbake hadde han samme status som da vi falt ut og endret den ikke lenge etter da han så meg der). Det er tydelig at han ikke er ferdig. Og holdt på med det her i over et år. Jeg tar ikke kontakt.

Jeg lar meg påvirke og bli nysgjerrig, noen av tekstene har vært suicidale. Burde jeg bare ignorere han? Er litt redd han skal gjøre noe mot seg selv eller komme hjel til meg. Jeg har kjæreste. Prøver han bare å få oppmerksomhet og det er relativt uskyldig eller kan det være mer til det?

Anonymkode: e2999...26e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her tror jeg du må ignorere og blokkere totalt. 

Anonymkode: 3407a...a74

• Liker 4
Gjest theTitanic
Skrevet

Du tar ikke kontakt på noen måte. Ignorer han fullstendig. Han må bare komme over dette i sitt eget tempo. Suicidale tekster er det eldste trikset i boken for å prøve å holde på noen , ikke la deg lure. 

Skrevet
theTitanic skrev (5 minutter siden):

Du tar ikke kontakt på noen måte. Ignorer han fullstendig. Han må bare komme over dette i sitt eget tempo. Suicidale tekster er det eldste trikset i boken for å prøve å holde på noen , ikke la deg lure. 

Ja, jeg tror jeg bare må gjøre det. Han gjør det jo sikkert bare for at jeg skal legge merke til det. Bare helt absurd at han drevet med dette i et år nå.. 

Lurte litt på om jeg skal endre min egen status til noe «gleder meg til jul med kjæresten» eller noe sånt for å vise at jeg er ferdig

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, jeg tror jeg bare må gjøre det. Han gjør det jo sikkert bare for at jeg skal legge merke til det. Bare helt absurd at han drevet med dette i et år nå.. 

Lurte litt på om jeg skal endre min egen status til noe «gleder meg til jul med kjæresten» eller noe sånt for å vise at jeg er ferdig

Ikke spill med, det kan eskalere det hele hvis han er for opphengt. 

Anonymkode: 3407a...a74

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...