Alissan Skrevet 14. desember 2020 #1 Skrevet 14. desember 2020 Jeg har en typisk 9-4 jobb i det offentlige. Mannen min jobber i det private og det blir mye overtid. Mannen min pleier å kommer hjem cirka 19:00 på hverdager. Når mannen min kommer hjem sent så forventer han middag hver eneste dag. Jeg føler at hele livet mitt går bort til jobb, husarbeid, matlaging og rydding. Jeg mistenker at mannen min jobber overtid bevisst for å komme hjem til ryddig hus med middag på bordet. Jeg ønsker at mannen min skal jobbe mindre overtid og bruke mer tid på meg. Jeg føler at jobben hans er viktigere enn meg iblant. Er det noen som har erfaring med menn som jobber mye overtid?
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #2 Skrevet 14. desember 2020 Drit i å lag middag da. Anonymkode: 014cd...118 35
Virrevirrevapp Skrevet 14. desember 2020 #3 Skrevet 14. desember 2020 Hvis han jobber så mye overtid, kan han bruke av alle pengene han tjener til å betale for vaskehjelp og Adams matkasse. 29
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #4 Skrevet 14. desember 2020 Vanlig arbeidstid i det offentlige er ikke 9 til 16. Anonymkode: eb337...329 12
Fru Uperfekt Skrevet 14. desember 2020 #5 Skrevet 14. desember 2020 Enig med AB her. Ellers nyter du godt av at han jobber overtid? Evt sikrer det han i forhold til evt forfremmelse? 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #6 Skrevet 14. desember 2020 Alissan skrev (4 minutter siden): Når mannen min kommer hjem sent så forventer han middag hver eneste dag. Det får han bare legge fra seg. Det virker som du sitter hjemme og venter på han? Hvorfor det? Skaffe deg et liv, vær litt selvstendig da. Slutt å vent på han. Han velger å jobbe mye, javel, men han kan ikke forvente at du skal vente på han ved kjøkkenbenken. Slutt å lag mat til han. Si i fra til han. Nok er nok. Er han sammen med deg for deg, eller for maten din?? Anonymkode: 20f26...b7a 18
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #7 Skrevet 14. desember 2020 Med alle disse teite trådene denne nye brukeren lager, så må det være det nye nicket til Jens1968 . Samme dumme formuleringer og emner Anonymkode: 7de8f...af9 9
Nerine_ Skrevet 14. desember 2020 #8 Skrevet 14. desember 2020 (endret) Ser overhode ikke problemet. Du kan vel finne på noe på egenhånd? Ingen menneskerett å komme hjem til ferdig middag hver dag kan du si. Endret 14. desember 2020 av Nerine_ 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #9 Skrevet 14. desember 2020 Om du jobber fra kl 9 til kl 4 så har du jammen lange dager. Det blir 19 timer i døgnet. Anonymkode: 0aab1...821 8
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #10 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om du jobber fra kl 9 til kl 4 så har du jammen lange dager. Det blir 19 timer i døgnet. Anonymkode: 0aab1...821 😄 Anonymkode: d3e69...598 3
Alissan Skrevet 14. desember 2020 Forfatter #11 Skrevet 14. desember 2020 Det er ingen som er glad i husarbeid, men det blir feil at en person skal ta seg av alt husarbeidet. Jeg har foreslått at vi kan gjøre det sammen på lørdager, men da vil han handle og så går dagen. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #12 Skrevet 14. desember 2020 Nerine_ skrev (6 minutter siden): Ser overhode ikke problemet. Du kan vel finne på noe på egenhånd? Ingen menneskerett å komme hjem til ferdig middag hver dag kan du si. Evt. er det jo bare å sende melding og be mannen ta med noe take-away på veien hjem. Såpass har han sikkert råd til når han jobber så mye Anonymkode: c5079...15c 5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #13 Skrevet 14. desember 2020 Alissan skrev (Akkurat nå): Det er ingen som er glad i husarbeid, men det blir feil at en person skal ta seg av alt husarbeidet. Jeg har foreslått at vi kan gjøre det sammen på lørdager, men da vil han handle og så går dagen. Dere får ta det på søndagen, da. Anonymkode: d3e69...598 4
Nerine_ Skrevet 14. desember 2020 #14 Skrevet 14. desember 2020 Alissan skrev (1 minutt siden): Det er ingen som er glad i husarbeid, men det blir feil at en person skal ta seg av alt husarbeidet. Jeg har foreslått at vi kan gjøre det sammen på lørdager, men da vil han handle og så går dagen. Ta det sammen på kvelden? Hvor mye husarbeid er det snakk om her? Har inntrykk av at det bare er dere to? 6
Alissan Skrevet 14. desember 2020 Forfatter #15 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere får ta det på søndagen, da. Anonymkode: d3e69...598 Det var en god ide. Jeg skal la være å gjøre noe husarbeid hele uka og fortelle at vi må vaske huset på søndag. Da slipper han ikke unna 🙂 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #16 Skrevet 14. desember 2020 Og slutt lag middag til han vær dag! Han får jo faen meg lage mat selv , du er liksom ikke hushjelpen hans. Si du ikke hadde tid siden du trengte hvile/tren/gå tur/besøke venninne/slappe av/se tv...et eller annet. Blir han sur ignorerer du bare surheten og fortsetter videre med ditt. Anonymkode: 497c9...066 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #17 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Evt. er det jo bare å sende melding og be mannen ta med noe take-away på veien hjem. Såpass har han sikkert råd til når han jobber så mye Anonymkode: c5079...15c Dette er smart ja! Anonymkode: 497c9...066 1
Gjest lillefrøkengrei Skrevet 14. desember 2020 #18 Skrevet 14. desember 2020 Jeg skjønner ikke problemet og tipper egentlig at du selv er skyld i de forventningene han har fått. Hvis han er vandt med at du lager middag hver dag så det står klart når han kommer hjem så skjønner jeg godt at dette er en forventning. Det er faktisk ikke værre en at du slutter å lage mat hver dag og gir han beskjed om at han ikke er fritatt for ansvar på hjemmefronten fordi han selv velger å jobber mye. Lag regler for hvem som gjør hva f. eks. Jobber selv i det offentlige med 08-15.30 dager og strenge regler for overtid. Mannen jobber privat og jobber tidvis mye overtid. Av og til lager jeg mat til han kommer hjem, for å være snill også kan vi få en koselig stund sammen når han kommer hjem. ANdre ganger drar jeg å trener, går en lang tur i skogen med hunden eller inviterer på besøk. Av og til sier jeg også rett ut til han at jeg er sulten og ikke orker å vente på han, så jeg spiser alene også får han ordne seg selv når han kommer hjem.
Snedig Skrevet 14. desember 2020 #19 Skrevet 14. desember 2020 Virrevirrevapp skrev (1 time siden): Hvis han jobber så mye overtid, kan han bruke av alle pengene han tjener til å betale for vaskehjelp og Adams matkasse. Adams matkasse? Altså man må jo fortsatt lage maten.... Det sparer henne bare for handlingen. Skjønner ikke alle de som synes matkasse er luksusvare. Det krever jo mer å lage nye retter etter oppskrift hver dag enn å bare lage sin egne retter på autopilot. 8
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #20 Skrevet 14. desember 2020 Snedig skrev (3 minutter siden): Adams matkasse? Altså man må jo fortsatt lage maten.... Det sparer henne bare for handlingen. Skjønner ikke alle de som synes matkasse er luksusvare. Det krever jo mer å lage nye retter etter oppskrift hver dag enn å bare lage sin egne retter på autopilot. Eller ferdigmat/takeaway, da. Anonymkode: d3e69...598 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå