AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #1 Skrevet 14. desember 2020 Hei! Jeg skal ikke amme, og lurer derfor på deres beste utstyrstips for flaskemating av nyfødte og oppover? Hvilke flasker bruker dere? Hvor mange bør jeg kjøpe? Andre "must haves"? Jeg ser at mye selges brukt, men jeg aner ikke hvor jeg skal starte med innkjøp. 🙂 Anonymkode: 188b4...812 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #2 Skrevet 14. desember 2020 Vi bruker mam flasker. Veldig fornøyd! Vi har riktignok tvillinger og har 16 flasker ☺️ Dr brown flaskekost - elsker den! Tørkestativ til flasker. Philips sterilisator. En god vannkoker. Bruker babybrezza ☺️ Hvis du skal blande selv er det sikkert mer behov for ålreite termoser og boks til pulver kanskje ☺️ Anonymkode: 78db2...246 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #3 Skrevet 14. desember 2020 Ville unngått storhandling av flasker frem til dere ser hva baby foretrekker. Vi har vært veldig fornøyd med mam, men man kan aldri garantere at baby «tar» alle slags tuter. Bokser til pulver er kjekt, et par termoser til å ta med vann på tur, lurt med noen som ikke tar for mye plass. Vil heller ha flere små enn så mange at man ikke får plass i stelleveska. Sterilisator er også gull. Det er relativt enkelt å sterilisere i kjele også, men det som er kjekt med sterilisator er at man også kan oppbevare og tørke ferdig steriliserte flasker der, så man slipper å ha benker og skap fulle. Hvis du skal pumpe er jeg veldig fornøyd med medela pumpe Facebooksiden flaskebarn norge er også en nyttig ressurs. Anonymkode: dddce...5d5 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #4 Skrevet 14. desember 2020 Vi har brukt avent til begge våre. Hadde ikke sterilisator i første omgang, men har bestilt denne gangen. Spent om vi faktisk syntes det er bedre enn å bare koke i gryte. vi har 15 flasker. Bruker 5-7 til dagen, men greit å ha noen å gå på så en plutselig ikke står tom for rene flasker. termos har vi brukt mye når vi er ute. Har varmet vannet opp til ca 50 grader og hatt det på termos. Da er det så og si klart når vi trenger det. Denne gangen skal vi kjøpe pulverboks også for å slippe å dra på den store boksen hele tida. vannkoker med termostat!!!!!! Sikkert det mest brukte apparatet i huset vårt, og har måttet skiftet ut to ganger til nå (har hatt flaskebarn i litt over 1,5 år nå). Veldig greit å slippe å kjøle ned flaskene når baby er sulten. men det jeg syntes var lettest var å erfare selv hva som fungerte for oss og ikke. Fikk masse tips og råd, men måtte allikevel finne ut hva som fungerte for oss og vår hverdag. Anonymkode: b8513...8e3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #5 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi bruker mam flasker. Veldig fornøyd! Vi har riktignok tvillinger og har 16 flasker ☺️ Dr brown flaskekost - elsker den! Tørkestativ til flasker. Philips sterilisator. En god vannkoker. Bruker babybrezza ☺️ Hvis du skal blande selv er det sikkert mer behov for ålreite termoser og boks til pulver kanskje ☺️ Anonymkode: 78db2...246 Takk for tips! Har tenkt å bruke Baby Brezza selv, ser jo at det er meget lettvindt. Også virker hele saken fra Tv2 hjelper deg veldig opphauset 🤯 Jeg lever i god tro på at mme-produsentene gjør sitt for å unngå farlige bakterier i pulveret, og at bakterier like godt kan komme fra hygiene-slurv fra eget kjøkken 😅 8-10 flasker holder kanskje for én baby da? Har du flasker i forskjellige størrelser, eller har du gått for de store med én gang? For det er "smokken" man bytter ut? AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ville unngått storhandling av flasker frem til dere ser hva baby foretrekker. Vi har vært veldig fornøyd med mam, men man kan aldri garantere at baby «tar» alle slags tuter. Bokser til pulver er kjekt, et par termoser til å ta med vann på tur, lurt med noen som ikke tar for mye plass. Vil heller ha flere små enn så mange at man ikke får plass i stelleveska. Sterilisator er også gull. Det er relativt enkelt å sterilisere i kjele også, men det som er kjekt med sterilisator er at man også kan oppbevare og tørke ferdig steriliserte flasker der, så man slipper å ha benker og skap fulle. Hvis du skal pumpe er jeg veldig fornøyd med medela pumpe Facebooksiden flaskebarn norge er også en nyttig ressurs. Anonymkode: dddce...5d5 Det var et lurt tips ja, kanskje liksågreit å bare kjøpe en av hver type i starten? 🤔☺️ veldig greit med plassbesparende tips også, takk! 🙏🏼 Jeg er medlem av den gruppa, men syns det er litt ubehagelig å poste selv siden jeg har mange venninner der 🙈 de vet ikke at jeg ikke skal amme (har medisinske grunner, altså) men ønsker ikke spørsmål og mas fra de, hehe. Mye nyttig info der da, men spør gjerne om tips her også før jeg eventuelt kjøper noe brukt ☺️ Anonymkode: 188b4...812
kaleidoskop Skrevet 14. desember 2020 #6 Skrevet 14. desember 2020 Jeg angrer på at vi ikke kjøpte brukt. Ble så sjukt mange flasker. Også på den måten sjekke ut hva baby foretrekker før det kjøpes flere. Hadde ikke behov for steriliseringsmaskin. Stor gryte og koke i 5 min. En ting mindre å kjøpe inn. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #7 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har brukt avent til begge våre. Hadde ikke sterilisator i første omgang, men har bestilt denne gangen. Spent om vi faktisk syntes det er bedre enn å bare koke i gryte. vi har 15 flasker. Bruker 5-7 til dagen, men greit å ha noen å gå på så en plutselig ikke står tom for rene flasker. termos har vi brukt mye når vi er ute. Har varmet vannet opp til ca 50 grader og hatt det på termos. Da er det så og si klart når vi trenger det. Denne gangen skal vi kjøpe pulverboks også for å slippe å dra på den store boksen hele tida. vannkoker med termostat!!!!!! Sikkert det mest brukte apparatet i huset vårt, og har måttet skiftet ut to ganger til nå (har hatt flaskebarn i litt over 1,5 år nå). Veldig greit å slippe å kjøle ned flaskene når baby er sulten. men det jeg syntes var lettest var å erfare selv hva som fungerte for oss og ikke. Fikk masse tips og råd, men måtte allikevel finne ut hva som fungerte for oss og vår hverdag. Anonymkode: b8513...8e3 Tusen takk for tips ang vannkoker! ☺️👌🏼 og i det hele tatt å se det litt an. Bare litt greit å få en anelse om hva som kan være greit å ha i hus når babyen dukker opp 😄 Anonymkode: 188b4...812
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #8 Skrevet 14. desember 2020 kaleidoskop skrev (Akkurat nå): Jeg angrer på at vi ikke kjøpte brukt. Ble så sjukt mange flasker. Også på den måten sjekke ut hva baby foretrekker før det kjøpes flere. Hadde ikke behov for steriliseringsmaskin. Stor gryte og koke i 5 min. En ting mindre å kjøpe inn. Sant, ser ut som det er en del penger å spare på å kjøpe brukt også. ☺️ Da tror jeg iallefall jeg unngår de største flaskepakkene til salgs før vi vet hva babyen foretrekker 🙂 Anonymkode: 188b4...812
Rem Skrevet 14. desember 2020 #9 Skrevet 14. desember 2020 Kjøpte samme jeg har hatt før. Phillips avent flasker og mikrosterilisator. Tenkte å prøve babybressa, men er bare mer motivert for at amming må virke nå... greit å ha flasker sånn i tilfelle da.
kaleidoskop Skrevet 15. desember 2020 #10 Skrevet 15. desember 2020 Må legge til baby Brezza 👌🏻🙌🏻🙌🏻🙌🏻 Guds gave til flaskebarnforeldre. Vi hadde brukt den i ca 6 mnd da tv2 saken kom opp. Vi har hele tiden vasket en gang i mnd og rens etter behov. Barnet vårt hadde aldri vært sykt. Så vi fortsatte å bruke den. Kan også kjøpes brukt. 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #11 Skrevet 15. desember 2020 Jeg både ammer og supplerer med erstatning, så bruker medela calma. Men hvis man skal kun gi flaske tror jeg ikke de er så gode. Jeg har seks flasker og klarer meg fint med det. Ellers vannkoker og sterilisator, virkelig et must. På tur bruker jeg ferdigblandet, og har heller ikke hatt behov for baby brezza. Anonymkode: 83524...57d
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #12 Skrevet 16. desember 2020 Takk for svar! Det blir Baby Brezza her, også kjøper jeg et par av hver type. Så får vi se 😅 Er det forresten noen som kan fortelle meg hva som skjer på sykehuset etter fødsel? Har de flasker og mme der, eller må jeg ta med eget? ☺️ Anonymkode: 188b4...812 1
Petra200 Skrevet 16. desember 2020 #13 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk for svar! Det blir Baby Brezza her, også kjøper jeg et par av hver type. Så får vi se 😅 Er det forresten noen som kan fortelle meg hva som skjer på sykehuset etter fødsel? Har de flasker og mme der, eller må jeg ta med eget? ☺️ Anonymkode: 188b4...812 Anbefaler Medela Calma virkelig! Du får alt du trenger på sykehuset. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #14 Skrevet 16. desember 2020 Petra200 skrev (6 minutter siden): Anbefaler Medela Calma virkelig! Du får alt du trenger på sykehuset. Jeg kan dessverre ikke amme, så vet ikke om den flasken er optimal da? 😬 og takk, greit å vite! ☺️ Anonymkode: 188b4...812
Petra200 Skrevet 16. desember 2020 #15 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg kan dessverre ikke amme, så vet ikke om den flasken er optimal da? 😬 og takk, greit å vite! ☺️ Anonymkode: 188b4...812 Ser ikke noe grunn til at den ikke er det? Den lar barnet selv lage vakuum og er super for å unngå luft i magen!
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #16 Skrevet 16. desember 2020 Petra200 skrev (4 minutter siden): Ser ikke noe grunn til at den ikke er det? Den lar barnet selv lage vakuum og er super for å unngå luft i magen! Jeg vet ikke 🤷🏻♀️ bare produsenten selv som poengterer at den er for mødre som pumper. Men jeg syns jo resten virket veldig lurt! https://www.medela.no/amming/produkter/mating/calma Anonymkode: 188b4...812
Petra200 Skrevet 16. desember 2020 #17 Skrevet 16. desember 2020 Jeg har kun gitt nan jeg da, og er strålende fornøyd!
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #18 Skrevet 16. desember 2020 Petra200 skrev (36 minutter siden): Ser ikke noe grunn til at den ikke er det? Den lar barnet selv lage vakuum og er super for å unngå luft i magen! Jeg bruker medela calma og den er virkelig god. Ingen luft problemer, gulping eller noe. Men den forutsetter at baby har korrekt sugeteknikk (tror jeg). Jeg del ammer pga for lite melk, så det var derfor den kom i spill. Anonymkode: 83524...57d
Petra200 Skrevet 16. desember 2020 #19 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg bruker medela calma og den er virkelig god. Ingen luft problemer, gulping eller noe. Men den forutsetter at baby har korrekt sugeteknikk (tror jeg). Jeg del ammer pga for lite melk, så det var derfor den kom i spill. Anonymkode: 83524...57d Ja, men da vil jeg jo tro at det er greit hvis baby bare får den? At man begynner med en gang og baby lærer seg?
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #20 Skrevet 16. desember 2020 Petra200 skrev (Akkurat nå): Ja, men da vil jeg jo tro at det er greit hvis baby bare får den? At man begynner med en gang og baby lærer seg? Min jente har aldri fått noen annen flaske, og det funket fra første forsøk. Så om det ikke er noe spesielt vil jeg tro det vil fungere ja:) Anonymkode: 83524...57d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå