Gå til innhold

Hvorfor klarer ikke folk å holde kjeft når andre prater?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så drittlei av folk som avbryter mens de nærmest roper ut. Man blir så paff at man ikke klarer å fortsette med det man snakket om. Faen så frekt det er! Ironisk nok er det disse folka som alltid skal få folk til å snakke og blir irriterte når de ikke får svar. 

Anonymkode: 96d08...a2f

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

He he, far min er slik. Heilt utruleg irriterande!

Han seier sjølv at han blir så glad og ivrig at han ikkje klarer å styre seg. Han MÅ bare komma med neste spørsmål, før den andre personen er ferdig å svara på det han spurde om :P 

Endret av Smascha
:I
  • Liker 5
Skrevet

Da hever man sin egen stemme, ikke la de komme til. Kjenner noen sånne, som ikke takler at de ikke er en del av en samtale med fokus på seg selv. De blir satt ut når de ikke får komme til i samtalen som de selv føler. Når jeg har sagt det jeg skal si må de gjerne komme med innspill. 

Anonymkode: 6a422...d11

• Liker 1
Skrevet

Av og til kan jeg dessverre ikke så mye for det. Har med sosialt samspill, engasjement, sperrer osv å gjøre. Jeg er sosialt klønete og nylig diagnostisert med adhd og dermed blir det fort vanskelig å tie still. Prøver og prøver å holde igjen, så jeg øver meg til å bli bedre. 

For min del kan jeg tenke gjennom en samtale i etterkant og huske at.. "Oi, søren, jeg viste knapt interesse for det den andre parten sa. Huff, håper ikke personen tok det ille. Osv "

Anonymkode: c0495...917

• Liker 9
Skrevet

Jeg kjenner et ekstremt menneske som er på det viset og jeg blir helt matt i mine forsøk på å komme til orde. 
Forsøkte heve-stemmen-taktikken, men da endte vi opp med å være to mennesker som skriker mot hverandre
for å komme til orde og det orker jeg ikke. Så jeg siger resignert tilbake og bare er sjokkert på manglende sosiale
antenner hos denne personen. :sjokkbla: Yisses! 

• Liker 4
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (2 minutter siden):

Jeg kjenner et ekstremt menneske som er på det viset og jeg blir helt matt i mine forsøk på å komme til orde. 
Forsøkte heve-stemmen-taktikken, men da endte vi opp med å være to mennesker som skriker mot hverandre
for å komme til orde og det orker jeg ikke. Så jeg siger resignert tilbake og bare er sjokkert på manglende sosiale
antenner hos denne personen. :sjokkbla: Yisses! 

«kan du la meg snakke ferdig» er fint når folk bryter inn og ikke evner å se at de er frekke. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg er litt dårlig på det. Men jeg prater i alle fall ikke lenge selv. Det virker som den andre var ferdig og snakke, så da tar jeg opp tråden, men så viser det seg at de ikke var ferdig allikevel. Med samboer gjør jeg det nok fordi han prater så utrolig lenge av gangen. Om vi har en diskusjon med venner så skal han holde en hel monolog med alle sine standpunkter om emnet før noen andre slipper til. Da syns ikke jeg det blir en givende samtale. 

Så mitt tips om du ofte blir avbrutt er å tenke over hvor lenge du prater i strekk. Men hvis du ikke prater lenge har du nok bare å gjøre med en som ikke er så god sosialt. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg kan avbryte andre sånn, og vil herved si unnskyld til alle. Jeg gjør det fordi jeg har ptsd og store problemer med impulskontroll, jeg sitter liksom på kanten av stolen og vet ikke når det er greit å si «min del». 
Kollegaene mine er heldigvis forståelsesfulle, det er jeg glad for. Beklager!

Anonymkode: 06632...0f0

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.12.2020 den 9.20):

«kan du la meg snakke ferdig» er fint når folk bryter inn og ikke evner å se at de er frekke. 

Jeg blir mer oppgitt av folk som sier slike ting, når en annen person blir ivrig og glemmer seg. Det eneste man oppnår, er å få den andre parten til å føle seg dum! Jeg var vitne til en slik episode på jobb, da vedkommende som brøt inn i samtalen jeg hadde med en kollega. Hun fikk denne kommentaren på en nedlatende og irritert måte. Jeg ble så satt ut! Hun som kom og avbrøt, kom inn i samtalen, kjempeglad, og jeg smilte av det hun sa, mens hun andre kollegaen som ble avbrutt ble kjempesur. Min herlige kollega som ble avbrutt, ble helt taus og gikk. Hun var på gråten :( Nå holder hun seg unna alle samtaler, fordi hun er redd for å dumme seg ut. Jeg hadde ALDRI satt noen person i en slik ekkel situasjon!  

Evner å se at de er frekke? Nei, man er ikke frekk når man ikke gjør det med vitende vilje! Jeg blir ikke irritert hvis noen avbryter, men så er ikke jeg selvsentrert og høytidelig ;) Ofte er det helt naturlig at en annen kommer med en kommentar, mens en annen snakker. Jeg føler ubehag ved å være sammen med folk som svarer nedlatende og skal sette "deg på plass" fordi man gjør "feil". 

Anonymkode: 5de63...745

• Liker 11
Skrevet
Poserose skrev (På 15.12.2020 den 9.24):

Jeg er litt dårlig på det. Men jeg prater i alle fall ikke lenge selv. Det virker som den andre var ferdig og snakke, så da tar jeg opp tråden, men så viser det seg at de ikke var ferdig allikevel. Med samboer gjør jeg det nok fordi han prater så utrolig lenge av gangen. Om vi har en diskusjon med venner så skal han holde en hel monolog med alle sine standpunkter om emnet før noen andre slipper til. Da syns ikke jeg det blir en givende samtale. 

Så mitt tips om du ofte blir avbrutt er å tenke over hvor lenge du prater i strekk. Men hvis du ikke prater lenge har du nok bare å gjøre med en som ikke er så god sosialt. 

Jeg synes du har et godt poeng! Noen folk evner ikke å fatte seg i korthet, og fortjener å bli avbrutt. 

I teorien skal jo liksom enhver person rundt bordet ha like mye taletid. 

Anonymkode: 0248c...571

• Liker 3
Skrevet
On 12/15/2020 at 9:13 AM, AnonymBruker said:

Da hever man sin egen stemme, ikke la de komme til.

Hvis alle skulle drevet på sånn så hadde verden blitt et uutholdelig sted med folk som sitter å gauler overalt til enhver tid. Jeg ligger vel sånn midt på treet, og kunne nok blitt bedre til å lytte det kan jeg godt innrømme. Tror uansett de fleste av oss mannfolk finner det veldig lite tiltrekkende med kvinner som har utestemme, som høres ut som brøleaper når de sitter med venninnegjengen eller som skremmer faan på flatmark når de ler. Da tar jeg mye heller hun litt beskjedne og stille som ingen hører, fordi de er for opptatt av å overdøve de andre som prater. 

Anonymkode: 107a9...f03

Skrevet

Det mest irriterende er de som kommer med tusen smålyder mens man prater, blir så satt ut!

Anonymkode: 9c934...90b

Skrevet

Personlig avbryter jeg folk fordi folk generelt sett ikke lytter uansett. 

Før lyttet jeg alltid med 100 % innlevelse, men etter at folk oppfører seg som griser, snakker bak ryggen din, avbryter deg når du er opptatt, forteller deg hva du skal gjøre, når du tror at de har en baktanke med noe (noe fint), og så er det bare tullete tilfeldigheter. Når folk også ‘tvinger’ meg til å smile så blir jeg også irritert. Et smil er en gave. Ikke bare noe du kan kreve fra et annet menneske. For mange som klikker når de ikke føler at ting er slik de har planlagt. Folk som skal angripe andre først så de er sikret beskyttelse selv senere. Når menn bruker 2 år på å få deg til sengs og tror at et nei betyr at man er blyg. Nei betyr nei. Få det inn i den tjukke skallen din. Samt at jeg har vært klagemur for folk jeg knapt kjenner. 

Da slutter man å lytte til folk. Man har hørt alt før, hvorfor skal akkurat jeg, som HATER problemer blir fortalt hver minste problem til. Det er nesten som at en del folk har en underliggende sadisme og da forstår man godt åssen WW2 kunne eksistere. Mange nordmenn som stor-koste seg da, eeendelig kunne de leve ut sine perverse lyster. Sykt redd disse folka og det kan være personen next door. 

Anonymkode: 693ec...200

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det mest irriterende er de som kommer med tusen smålyder mens man prater, blir så satt ut!

?
Hvilke smålyder mener du her? 

Anonymkode: 037c3...2e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

?
Hvilke smålyder mener du her? 

Anonymkode: 037c3...2e9

Mm, hmm, ja, sukk osv, sånne lyder mens man prater.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.12.2020 den 16.18):

Er så drittlei av folk som avbryter mens de nærmest roper ut. Man blir så paff at man ikke klarer å fortsette med det man snakket om. Faen så frekt det er! Ironisk nok er det disse folka som alltid skal få folk til å snakke og blir irriterte når de ikke får svar. 

Har kronisk munndiaré og adhd. You do the math!

Anonymkode: c8350...c85

• Liker 2
Skrevet

Hvis det er irriterende lenge nok og fra samme person, pleier jeg å si "Kan jeg få snakke ferdig"?

• Liker 1
Skrevet

Dem eier ikke folkeskikk eller dannelse. 

Skrevet

Høres irritert ut du og. Men man avbryter fordi man må skynde seg å si det man skal mens man enda husker det. Eller fordi det du sier er meningsløst. Jeg klarer ikke la være. Vanskelig å holde fokus særlig lenge. 

Anonymkode: bed35...ef4

• Liker 6
Skrevet

I Bergen er det positivt engasjement 😁👏

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...