Gå til innhold

...

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

...

Endret av springbrett
Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet

RØDT FLAGG! 

Spise av tissen? 

Sett tissen til en mannlig ansatt? 

Hadde tatt det videre med styrer. Asap. 

Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet

Du skal melde ifra til politiet. Plukk opp telefonen og ring med en gang. De har kompetanse og myndighet til å håndtere det videre. 

Hva er det dere venter på? 

Skrevet

Ta kontakt med nærmeste Barnehus så snart de åpner i morgen, og få hjelp der til å få saken avklart.  Hold barnet hjemme i morgen.

• Liker 35
Skrevet
WhisperingWind skrev (1 minutt siden):

RØDT FLAGG! 

Spise av tissen? 

Sett tissen til en mannlig ansatt? 

Hadde tatt det videre med styrer. Asap. 

Nei. 

Anonymkode: fdfe0...c29

• Liker 17
Gjest WhisperingWind
Skrevet
SamusAran skrev (Akkurat nå):

Styrer? Hva skal styrer gjøre med dette? Dette er en POLITISAK!

Det også. 

For det første finnes det en hjelpetelefon for barn, barn som er utsatt for overgrep kan ringe telefon 116111 og få bistand der.

– Voksne som har en mistanke om at barn kan være utsatt for vold eller seksuelle overgrep eller en mer generell bekymring kan kontakte barnevernet. Har man en konkret mistanke, skal man orientere politiet, sier Borge.

Skrevet

Du kontakter statens barnehus for råd, og kontakter politiet 

Anonymkode: 4be7d...469

• Liker 10
Skrevet

Jeg har kontaktet politiet og spurt hva jeg skal gjøre. Der fikk jeg beskjed om at dette er for snevert. Det var ikke nok å gå på. Denne mannlige barnehageansatte er gift med lederen i barnehagen.

Hun skal ikke i barnehagen i morgen. Det er helt uaktuelt. Men jeg føler meg så rådløs når politiet ikke har gitt meg noen tips om hva jeg skal gjøre eller hvordan jeg kan gå fram. Kanskje helsestasjonen kan hjelpe?

Gjest WhisperingWind
Skrevet
springbrett skrev (Akkurat nå):

Jeg har kontaktet politiet og spurt hva jeg skal gjøre. Der fikk jeg beskjed om at dette er for snevert. Det var ikke nok å gå på. Denne mannlige barnehageansatte er gift med lederen i barnehagen.

Hun skal ikke i barnehagen i morgen. Det er helt uaktuelt. Men jeg føler meg så rådløs når politiet ikke har gitt meg noen tips om hva jeg skal gjøre eller hvordan jeg kan gå fram. Kanskje helsestasjonen kan hjelpe?

Barnevernet 

Skrevet

Det kan jo være det bare er noe de finner på, har hørt fra andre, misforståelse osv. 

Men vil du ta den sjansen? Jeg hadde koblet på et barnepsykolog asap som kanskje kunne fått mer informasjon ut av barnet ved å stille de rette spørsmålene. Så hadde jeg med den informasjonen koblet på politi hvis det viser seg at det er reelt. 

Man tar ALLTID mistanke om misbruk alvorlig med det samme. Jeg hadde nok heller ikke sendt barnet tilbake før saken er løst 

Anonymkode: 490ac...621

• Liker 6
Gjest WhisperingWind
Skrevet
springbrett skrev (1 minutt siden):

https://www.tv2.no/a/8238883/

Skrevet

Dere har begge hørt graverende ting fra en 3 åring og så gjør dere ikke annet å sende henne tilbake i barnehage med en mulig overgriper?

Politi, barnehus. NÅ. I kveld!

Anonymkode: 6b397...362

• Liker 8
Skrevet
SamusAran skrev (1 minutt siden):

Styrer? Hva skal styrer gjøre med dette? Dette er en POLITISAK!

Styrer vet hvordan man skal forholde seg videre. Styrer vet om andre barn har sagt noe tilsvarende. Styrer vet om andre ansatte har oppfattet noe som understøtter dette. Styrer vet om dette har vært et tema i barnehagen nylig som kan ha blitt misforstått.

Politiet? Ja for de har veldig god peiling på hva som foregår i barnehagen og hva barn og voksne har snakket om . (Ironi!)

Anonymkode: c8851...e94

Skrevet (endret)
SamusAran skrev (På 14.12.2020 den 15.33):

Nei, jeg snakket med politiet tidligere i dag. Mulig jeg har formulert meg dårlig.. Barnet har endret atferd over lengre tid, jeg har først i helgen fått høre disse tingene hun sier. Tok kontakt med politiet i dag hvor jeg synes at jeg ikke fikk noe hjelp. 

Endret av Matas
Innlegget er ryddet for sitering av slettet innhold. - Matas, mod.
  • Liker 4
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

DU KONTAKTER POLITIET NÅ!!!!!!!!!!

Skrevet

Hvis politiet avfeier tar du kontakt med barnevern og statens barnehus. Over flere år som ansatt i barnehage har jeg hørt mye rart, men ikke noe såpass konkret. 

Anonymkode: 35a23...426

• Liker 23
Skrevet
springbrett skrev (9 minutter siden):

Ring barnehuset i ditt område.

Anonymkode: 55dd9...cbe

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...