AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #1 Skrevet 14. desember 2020 Jeg digga den serien som 13-åring, og koser meg med den i år. Men så slo det meg, at selv om jeg kan alle tekstene fremdeles, aner jeg ikke hva det synes om i den lissom-tyske sangen. Jeg kan jo engelsk, så "trøndælsken" deres har jeg ikke noe problemer med å forstå, men jeg kan ikke tysk. Og ikke tulletysk heller. Er det noen som kan oversette den teksten? Selv teksterne på tv tekster denne bare ordrett, mens de oversetter til norsk når de prater. Klarte ikke finne noen nettside med hele teksten, de mangler nest siste setning over alt, som lyder noe sånt som "on tichen skunkern". (Ser du, jeg kan IKKE tysk!) https://www.jiosaavn.com/lyrics/jager-lied-lyrics/SDEPSSdmB0s Anonymkode: ae9bf...22e
ekkoet Skrevet 14. desember 2020 #2 Skrevet 14. desember 2020 (endret) Ikke tysker selv, ikke alt jeg skjønner, men noe slikt som dette, ikke stor poesi akkurat. Litt usikker på noen linjer, hva som er ment og hva som er tulletysk. Hunden sier wuff og waff Hunden er glad med skogssvin i gapet Geværet sier puff og paff Jegeren er glad fordi han er skogssvin traff Ja det er vidunderlig Når man i skogen hører hunden gjø (?) Ja jeg vil "trynen" (gi en på tryne?) Mennesker som skiter i det grønne Og disse skunkene Vil jeg i magen dunke/slå Endret 14. desember 2020 av ekkoet 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #3 Skrevet 15. desember 2020 I neste runde: tekstanalyse! Anonymkode: 9bc22...c71 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #4 Skrevet 15. desember 2020 Haha! Tusen takk! Ikke akkurat dyp poesi, nei! Har sett for meg at "ich vil trynen" er noe ala "jeg går på trynet", men mulig du har rett! Dette hjalp!😁 Anonymkode: ae9bf...22e
ekkoet Skrevet 16. desember 2020 #5 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Haha! Tusen takk! Ikke akkurat dyp poesi, nei! Har sett for meg at "ich vil trynen" er noe ala "jeg går på trynet", men mulig du har rett! Dette hjalp!😁 Anonymkode: ae9bf...22e Godt mulig det er riktig som du sier, jeg bare så den opp mot neste setningen som er om mennesker som skiter i det grønne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå