Gå til innhold

Min amerikanske kjæreste ønsker å besøke meg i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som skjønner reglene og kan forklare meg hvordan vi skal gå frem? Min amerikanske kjæreste ønsker å besøke meg i Norge snart. Hvordan går vi frem. Må han oppholde seg i karantene hotell eller kan han bo hos meg når han kommer? 

Jeg ser også at det finnes et skjema for kjærester som vil besøke hverandre. Men hvordan kan man dokumentere at man har møtt hverandre minst en fang før? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere må muligens fylle ut et kjæresteskjema siden han ikke er fra et EU land. Utover det må man dokumentere egnet karantenested nå, og så lenge han kan dokumentere at han disponerer hotell/hytte/leilighet/hybel med enerom, eget kjøkken (alternativt matservering) osv. så trenger han ikke å være på karantenehotell. Karantenehotell er nå for de som absolutt ikke har noen annen mulighet til å disponere egnet karantenested (som f. eks. folk som ikke kjenner noen i Norge man kan låne et bosted av eller de som ikke booker et slikt sted selv for å leie.)

Skrevet

Han får 10 dager karantene ved innreise. Hvor lenge skal han være her?

Skrevet

Dere skal ikke møtes på de 10 dagene ifølge FHI. 

• Liker 1
Skrevet
Capt. Obvious skrev (19 minutter siden):

Dere må muligens fylle ut et kjæresteskjema siden han ikke er fra et EU land. Utover det må man dokumentere egnet karantenested nå, og så lenge han kan dokumentere at han disponerer hotell/hytte/leilighet/hybel med enerom, eget kjøkken (alternativt matservering) osv. så trenger han ikke å være på karantenehotell. Karantenehotell er nå for de som absolutt ikke har noen annen mulighet til å disponere egnet karantenested (som f. eks. folk som ikke kjenner noen i Norge man kan låne et bosted av eller de som ikke booker et slikt sted selv for å leie.)

Betyr det at min amerikanske kjæreste istedetfor å være på karantene hotell kan være på vanlig hotell eller være hos meg i mitt hjem dersom det kan dokumenteres? 

Skrevet
Isprinsessen7 skrev (1 minutt siden):

Betyr det at min amerikanske kjæreste istedetfor å være på karantene hotell kan være på vanlig hotell eller være hos meg i mitt hjem dersom det kan dokumenteres? 

Han kan kun være hos deg hvis hjemmet ditt er egnet som karantenested, dvs at kjæresten din kan ha eget bad, kjøkken og soverom og mulighet til å holde fullstednig avstand for deg i hjemmet ditt. 

• Liker 4
Skrevet
zemer skrev (20 minutter siden):

Dere skal ikke møtes på de 10 dagene ifølge FHI. 

Nei, det er ikke det som står. De kan møtes, men må holde 1 meter avstand. Til og med på karantenehotell kan man gå tur sammen med kjæresten hvis man holder 1 meter. 

• Liker 1
Skrevet
deedee_ skrev (3 minutter siden):

Han kan kun være hos deg hvis hjemmet ditt er egnet som karantenested, dvs at kjæresten din kan ha eget bad, kjøkken og soverom og mulighet til å holde fullstednig avstand for deg i hjemmet ditt. 

"Fullstendig" avstand trenges ikke, men 1 meter må han holde. Eget kjøkken trengs heller ikke hvis TS kan lage mat til ham, og han spiser den i enerom.

• Liker 1
Skrevet
Isprinsessen7 skrev (6 minutter siden):

Han kan ikke være på vanlig hotell, men kan være hos deg hvis du har eget bad og soverom til ham. 

• Liker 1
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (25 minutter siden):

Han kan ikke være på vanlig hotell, men kan være hos deg hvis du har eget bad og soverom til ham. 

Så lenge hotellet har bad, matlagingsmuligheter og eget soverom. 

• Opprett ny...