Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

er det noen her som er gravid og som har vært slankeoperert? Fikk dere noen ekstra utfordringer, og fikk du ekstra oppfølging? 

Anonymkode: 6cb74...11f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei!

er det noen her som er gravid og som har vært slankeoperert? Fikk dere noen ekstra utfordringer, og fikk du ekstra oppfølging? 

Hei!

Jeg er slankeoperert 2 ganger, først sleeve for 9 år siden og så gbp for snart 4 år siden. Jeg har utfordringer med svingninger i blodsukkeret, samt at jeg blir fort dårlig når jeg spiser (kvalm, vondt i magen). Men om jeg spiser sakte og ikke noe med sukker i, går det stort sett greit.

Skal til vekstkontroll om 2 uker, da er jeg 28 uker på vei. Skal da først til jordmor, så til lege og deretter til ernæringsfysiolog.

Jeg tar blodprøver omtrent 1 gang i mmd og tar en del tilskudd av diverse.

På OUL i uke 19, var alt bra med baby, så satser på alt ser bra ut om 2 uker også 😊

Anonymkode: 86e96...2ec

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei!

Jeg er slankeoperert 2 ganger, først sleeve for 9 år siden og så gbp for snart 4 år siden. Jeg har utfordringer med svingninger i blodsukkeret, samt at jeg blir fort dårlig når jeg spiser (kvalm, vondt i magen). Men om jeg spiser sakte og ikke noe med sukker i, går det stort sett greit.

Skal til vekstkontroll om 2 uker, da er jeg 28 uker på vei. Skal da først til jordmor, så til lege og deretter til ernæringsfysiolog.

Jeg tar blodprøver omtrent 1 gang i mmd og tar en del tilskudd av diverse.

På OUL i uke 19, var alt bra med baby, så satser på alt ser bra ut om 2 uker også 😊

Hvorfor ble du slankeoperert to ganger? 

Anonymkode: 88981...336

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei!

Jepp, 23 uker på vei, GBP-operert, sliter også med at jeg blir fort kvalm etter å ha spist/får mer dumpingsymptomer enn jeg vanligvis har fått.

Har også slitt med jernopptaket, men dette slet jeg med før graviditet også. Blir trolig jerninfusjoner- vet ikke om jeg tør å føde uten:p
Baby måler fint, blir fulgt opp 1 gang i mnd med vekstkontroll fra og med nå i desember og ut svangerskapet:)
Kommer til å droppe glukosebelastningstesten og bare følge blodprøver siden jeg ikke har tegn eller er i fare for svangerskapsdiabetes - og fordi jeg vet at jeg kommer til å bli helt utrolig syk av det sukkeret (sovne/besvime lol).

Ellers er formen fin nå som spysjuka fra 1.trimester er over. Amen!

Anonymkode: 309f3...909

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hvorfor ble du slankeoperert to ganger? 

Anonymkode: 88981...336

Gikk veldig lite ned i vekt etter første, gikk så en del opp igjen og fikk innvilget reoperasjon.

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jepp, 23 uker på vei, GBP-operert, sliter også med at jeg blir fort kvalm etter å ha spist/får mer dumpingsymptomer enn jeg vanligvis har fått.

Har også slitt med jernopptaket, men dette slet jeg med før graviditet også. Blir trolig jerninfusjoner- vet ikke om jeg tør å føde uten:p
Baby måler fint, blir fulgt opp 1 gang i mnd med vekstkontroll fra og med nå i desember og ut svangerskapet:)
Kommer til å droppe glukosebelastningstesten og bare følge blodprøver siden jeg ikke har tegn eller er i fare for svangerskapsdiabetes - og fordi jeg vet at jeg kommer til å bli helt utrolig syk av det sukkeret (sovne/besvime lol).

Ellers er formen fin nå som spysjuka fra 1.trimester er over. Amen!

Anonymkode: 309f3...909

Jeg driver nå og måler blodsukkeret 3 ganger daglig for å sjekke om jeg har fått svangerskapsdiabetes (ser bra ut etter 7 dager 😊). Hadde jeg tatt glukosebelastning hadde jeg fått dumping med blodsukker på under 3, kanskje til og med under 2 etter 2 timer, så det funker dårlig.

Har også fått beskjed om at jeg har lav blodprosent og lite jern, selv om jeg har tatt hemofer i 10 uker. Skal ta 65 mg jern daglig i stedenfor og så sjekke om 2 uker, er vel mulig det blir infusjon her også 🤔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...