AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #1 Skrevet 14. desember 2020 Jeg har etter å ha flyttet til Bergen funnet ut at dette ikke eksisterer ? Har ikke vært innom ALLE kebabsjappene i Bergen, men føler at det kun går i Biff, lam og kylling. Stemmer dette? På østlandet var det ikke så vanskelig å finne kebabkjøtt av svin. Er det virkelig ingen sjapper i Bergen som serverer det? Lam er godt det, men savner svin. Anonymkode: 63e62...ba1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #2 Skrevet 14. desember 2020 Spiser de i det hele tatt svin der kebaben kommer fra? Tipper dette er tilpasset østlandske forhold, fordi det er det som selger best der. Resten av landet er jo ikke så totalt svinefrelst. Anonymkode: 480a7...6b6 5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #3 Skrevet 14. desember 2020 Du finner ikke en eneste "kebabsjappe" med skikkelig kebab som har svinekjøtt på Østlandet heller. Anonymkode: 173f7...e4b 10
SamusAran Skrevet 14. desember 2020 #4 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg har etter å ha flyttet til Bergen funnet ut at dette ikke eksisterer ? Har ikke vært innom ALLE kebabsjappene i Bergen, men føler at det kun går i Biff, lam og kylling. Stemmer dette? På østlandet var det ikke så vanskelig å finne kebabkjøtt av svin. Er det virkelig ingen sjapper i Bergen som serverer det? Lam er godt det, men savner svin. Anonymkode: 63e62...ba1 Er da ingen kebabsjapper som bruker svinekjøtt på østlandet. Det går i biff. lam og kylling. Hvor mener du at de har hatt svin? 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #5 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du finner ikke en eneste "kebabsjappe" med skikkelig kebab som har svinekjøtt på Østlandet heller. Anonymkode: 173f7...e4b Jo, det gjør man. Kan nevne to: Balkan og Campino. Anonymkode: 63e62...ba1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #6 Skrevet 14. desember 2020 SamusAran skrev (1 minutt siden): Er da ingen kebabsjapper som bruker svinekjøtt på østlandet. Det går i biff. lam og kylling. Hvor mener du at de har hatt svin? Campino og Balkan, google it Anonymkode: 63e62...ba1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #7 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Campino og Balkan, google it Anonymkode: 63e62...ba1 Glemte også å nevne kebab House (Sarpsborg) Anonymkode: 63e62...ba1
SamusAran Skrevet 14. desember 2020 #8 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Campino og Balkan, google it Anonymkode: 63e62...ba1 Seriøst aldri sett det før. Veldig rart, siden det utelukker muslimer som kundegruppe. 2
Rant Skrevet 14. desember 2020 #9 Skrevet 14. desember 2020 Jøss. Aldri hørt om! Høres veldig rart ut - ikke spesielt rart at du ikke finner det i Bergen. Du finner det ikke i Oslo heller.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #10 Skrevet 14. desember 2020 SamusAran skrev (1 minutt siden): Seriøst aldri sett det før. Veldig rart, siden det utelukker muslimer som kundegruppe. Hvorfor er det rart? Skal butikker og restauranter slutte å selge ribbe, pølser, bacon og koteletter fordi det "utelukker muslimer som kundegruppe?" 😂 Anonymkode: eda60...927 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #11 Skrevet 14. desember 2020 Kebab med svin 😂😂? Det har jeg aldri hørt om, blir som fårikål med kylling istedet.. Anonymkode: 27410...716 7
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #12 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kebab med svin 😂😂? Det har jeg aldri hørt om, blir som fårikål med kylling istedet.. Anonymkode: 27410...716 Nei, så drastisk er det ikke. Svin og kylling funker mye til det samme. Funker kebab til kylling, funker det til svin. Kjøttet blir jo "myrdet" av krydder uansett. Anonymkode: eda60...927
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #13 Skrevet 14. desember 2020 I Rogaland får du kebab med svin. Beste kebaben! Anonymkode: a1551...db8
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #14 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, så drastisk er det ikke. Svin og kylling funker mye til det samme. Funker kebab til kylling, funker det til svin. Kjøttet blir jo "myrdet" av krydder uansett. Anonymkode: eda60...927 Ikke nødvendigvis, spørs hvordan en lager den. Synes bare svinekjøtt har en mye mer spesiell smak enn de andre kjøttypene så blir kanskje litt uvant. Anonymkode: 27410...716
SamusAran Skrevet 14. desember 2020 #15 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvorfor er det rart? Skal butikker og restauranter slutte å selge ribbe, pølser, bacon og koteletter fordi det "utelukker muslimer som kundegruppe?" 😂 Anonymkode: eda60...927 Kebab er jo typisk junkfood for folk av opprinnelse fra Midtøsten da 🙂 Skjønner ikke hvor de får tak i spyd med svinekjøtt men 😛 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke nødvendigvis, spørs hvordan en lager den. Synes bare svinekjøtt har en mye mer spesiell smak enn de andre kjøttypene så blir kanskje litt uvant. Anonymkode: 27410...716 Svinekjøtt smaker jo om mulig enda mindre enn kylling, men greit nok haha!
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #16 Skrevet 14. desember 2020 SamusAran skrev (1 time siden): Kebab er jo typisk junkfood for folk av opprinnelse fra Midtøsten da 🙂 Skjønner ikke hvor de får tak i spyd med svinekjøtt men 😛 Svinekjøtt smaker jo om mulig enda mindre enn kylling, men greit nok haha! det er nok flere nordmenn som kjøper kebab enn folk fra Midtøsten her i Norge. Og det er ikke bare folk fra midtøsten som lager kebab. har selv smakt kebab med svinekjøtt, det er ikke store forskjellen. Anonymkode: eda60...927
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #17 Skrevet 14. desember 2020 http://crowbryggeri.com/the-kitchen/ Crow bar i Oslo har. Til de som tviler at det finnes på Østlandet. Anonymkode: 7f18c...38a
Druid Skrevet 14. desember 2020 #18 Skrevet 14. desember 2020 Kebab skal være med fårekjøtt. Jeg skjønner til dels kylling for de som misliker smaken av kjøtt, men det er misbruk av biff og bare feil å bruke svin.
Gjest SVK Skrevet 14. desember 2020 #19 Skrevet 14. desember 2020 (endret) Gyros er ganske likt konsept som kebab og selges ofte med svinekjøtt. Søkte på Google og der står det at Bergen har en gyros-sjappe som heter Greek Gyros house: https://gyroshouse.no/?fbclid=IwAR3oEdeUc8BBr0AtzIEwyQh_yM6qqAohjaHkms_XVrHbDRMSWxjAw5EnWWM https://www.foodora.no/en/restaurant/n7mm/greek-gyros-house-mp?r=1&gclid=CjwKCAiAt9z-BRBCEiwA_bWv-BlOxWSvP4j5hK1lW6Vxv7sEG9dQ0PqjZU_08cau_5gxOysTbuokkxoCFQkQAvD_BwE# Blir litt annerledes enn kebab siden sausene du kan velge mellom er tzatziki, aiolo og chilimajones. Jeg har aldri besøkt gyros-sjappen jeg lenket til så aner ikke hvordan den smaker. Også mulig det finnes flere gyros-sjapper i Bergen, men var kun denne som dukket opp da jeg googlet. Endret 14. desember 2020 av SVK
Gjest loveli Skrevet 15. desember 2020 #20 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har etter å ha flyttet til Bergen funnet ut at dette ikke eksisterer ? Har ikke vært innom ALLE kebabsjappene i Bergen, men føler at det kun går i Biff, lam og kylling. Stemmer dette? På østlandet var det ikke så vanskelig å finne kebabkjøtt av svin. Er det virkelig ingen sjapper i Bergen som serverer det? Lam er godt det, men savner svin. Anonymkode: 63e62...ba1 Har hørt at det blir gjort mye ekkelt med det kebabtilbehøret som nordmenn oftest spiser, som den milde sausen. Så svinekebab hadde jeg aldri turt å spise as. 🤣 Men jeg skjønner uansett ikke hvordan du smaker hvilket kjøtt en kebab er laget av, maken til svineri av overdrevent mye saus og krydder skal man lete lenge etter. Og man spiser det bare i grisefylla uansett, så kebab smaker uansett bare kebab...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå