AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #1 Skrevet 14. desember 2020 Hei, Hva har dere pakket som matpakke til far i fødebagen? Det må jo være noe som gir energi og metter greit nok, uten å bli dårlig. Vi har snakket om å lage pizzasnurr for å legge i fryseren, men de kan jo lett glemmes i alt ståheiet. Og om fødsel er på dagtid, så vil kantinen på sykehuset være åpen. Så hva pakket dere? Var det noe mannen savnet? Lurer også på hva slags snacks dere pakket? Jeg har bare skrevet opp sjokolade, kjeks og lakris.. Noen andre tips? Regner med de har nok av frukt på føden/barsel. Anonymkode: 2d329...964
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 14. desember 2020 Kan ikke mannen smøre sin egen matpakke? Synes det høres ut om dere overtenker dette ganske kraftig? Her smurte mannen seg noen brødskiver mens jeg hev resten av toalettsakene ned i fødebagen før vi kjørte til sykehuset. Trenger ikke være verre enn det. Brødskiver med helt normalt pålegg tåler noen timer i romtemp, og OM dere er veldig redd for basselusker, legg et kjøleelement med skivene. Far trenger ikke "energimat" for å sitte og se på at du føder Og en voksen mann kan da fint ordne sin egen matpakke. Jeg hadde ikke med noe snacks. Så ikke behovet for det. Spiste ikke noe under fødselen, og etter fødselen var det jo både kantine med mat, og når den var stengt, en kiosk. Anonymkode: 5bd04...0a7 59
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #3 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan ikke mannen smøre sin egen matpakke? Synes det høres ut om dere overtenker dette ganske kraftig? Her smurte mannen seg noen brødskiver mens jeg hev resten av toalettsakene ned i fødebagen før vi kjørte til sykehuset. Trenger ikke være verre enn det. Brødskiver med helt normalt pålegg tåler noen timer i romtemp, og OM dere er veldig redd for basselusker, legg et kjøleelement med skivene. Far trenger ikke "energimat" for å sitte og se på at du føder Og en voksen mann kan da fint ordne sin egen matpakke. Jeg hadde ikke med noe snacks. Så ikke behovet for det. Spiste ikke noe under fødselen, og etter fødselen var det jo både kantine med mat, og når den var stengt, en kiosk. Anonymkode: 5bd04...0a7 Selvsagt kan han smøre sin egen matpakke, men nå ønsker jeg å planlegge alt fra hvor salt og pepper står til hvordan vi skal bo om fem år. Ikke overtenker jeg det heller, jeg ønsket bare tips på hva andre har laget til matpakke. Selv om jeg som kvinne spør, så vil det ikke si at mannen er evneveik, fatter ikke hvorfor et så dumt spørsmål som "kan han ikke pakke selv" i det hele tatt blir stilt, ikke svarer det på det jeg spør om heller. Han er en voksen mann, ja, og jeg bryr meg om mannen min, og ønsker derfor at han skal ha det greit som tilskuer, og ikke bli utsultet. Ikke er vi veldig redde for bakterier heller som du påpeker, men om fødsel skulle trekke ut i timesvis på kveld/natt så er det greit at far får i seg mat. Det er verken åpen kantine eller kiosk på sykehuset jeg skal føde på nemlig. Så - jeg ønsker at min mann skal ha det greit under fødsel han også, slippe å gå sulten, og ha det fint. Jeg spør om et åpent spørsmål om hva andre har pakket som mat. Jeg sier da altså ikke at mannen ikke klarer å pakke selv, eller at han ikke er voksen, eller at vi et redde for bakterier, eller noe annet. Ts Anonymkode: 2d329...964 31
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #4 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvsagt kan han smøre sin egen matpakke, men nå ønsker jeg å planlegge alt fra hvor salt og pepper står til hvordan vi skal bo om fem år. Ikke overtenker jeg det heller, jeg ønsket bare tips på hva andre har laget til matpakke. Selv om jeg som kvinne spør, så vil det ikke si at mannen er evneveik, fatter ikke hvorfor et så dumt spørsmål som "kan han ikke pakke selv" i det hele tatt blir stilt, ikke svarer det på det jeg spør om heller. Han er en voksen mann, ja, og jeg bryr meg om mannen min, og ønsker derfor at han skal ha det greit som tilskuer, og ikke bli utsultet. Ikke er vi veldig redde for bakterier heller som du påpeker, men om fødsel skulle trekke ut i timesvis på kveld/natt så er det greit at far får i seg mat. Det er verken åpen kantine eller kiosk på sykehuset jeg skal føde på nemlig. Så - jeg ønsker at min mann skal ha det greit under fødsel han også, slippe å gå sulten, og ha det fint. Jeg spør om et åpent spørsmål om hva andre har pakket som mat. Jeg sier da altså ikke at mannen ikke klarer å pakke selv, eller at han ikke er voksen, eller at vi et redde for bakterier, eller noe annet. Ts Anonymkode: 2d329...964 Oi så sinna! Jeg svarte på det du suprte om, jeg sa ikke at mannen din var evneveik Det er det du som sier. Jeg kom med tips til at brødskiver er helt greit, og at du kan legge ved kjøleelement - det var DU som snakket om at ting skulle holde seg i romtemperatur. Anonymkode: 5bd04...0a7 31
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #5 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Oi så sinna! Jeg svarte på det du suprte om, jeg sa ikke at mannen din var evneveik Det er det du som sier. Jeg kom med tips til at brødskiver er helt greit, og at du kan legge ved kjøleelement - det var DU som snakket om at ting skulle holde seg i romtemperatur. Anonymkode: 5bd04...0a7 Ja, jeg er lei av at brukere på KG går ut ifra at mannen er komplett idiot bare fordi det er kvinnen som spør om noe. Det er på tide at førte brukere her ikke hopper til verst tenkelig situasjon med en gang. Du påpeker at en voksen mann kan da fint ordne sin egen matpakke, med andre ord - du går utifra at mannen min ikke gjør det selv. Og at han ikke trenger mat som gir energi. Nei vel, da mener du det, og du mener at din mann ikke trenger noen ting for "å sitte å se på at jeg føder". Du skrev også at vi var veldig redde for basselusker - men igjen, som jeg påpeker i HI, om fødsel skulle trekke ut, så er det greit å ha mat som holder seg en stund i romtemperatur. Du kom et tips i hele teksten din, og det var kjøleelement. Uten om det kritiserer du meg, min mann og hvordan jeg tenker rundt mat til far. Så da kunne du vel heller bare fint katt være, eller? Ts Anonymkode: 2d329...964 20
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #6 Skrevet 14. desember 2020 Må innrømme at jeg aldri har tenkt på at far skulle kunne trenge tilrettelegging på matfronten ved fødsel. Ville, om noe tatt med brødskiver kanskje. Litt frukt? Men pakket altså ikke noe selv, og heldigvis passet mannen selv på å få i seg næring mens vi var på sykehuset. Anonymkode: ce2f3...070 16
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #7 Skrevet 14. desember 2020 Jeg skjønner ikke behovet for å være så krass i svarene dine TS. Greit at du var misfornøyd med svaret, men hvorfor da ikke ignorere? Om du skal ha noe som varer lenge i romtemperatur, ta med typisk teltturmat. Anonymkode: 486e1...a29 33
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #8 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, jeg er lei av at brukere på KG går ut ifra at mannen er komplett idiot bare fordi det er kvinnen som spør om noe. Det er på tide at førte brukere her ikke hopper til verst tenkelig situasjon med en gang. Du påpeker at en voksen mann kan da fint ordne sin egen matpakke, med andre ord - du går utifra at mannen min ikke gjør det selv. Og at han ikke trenger mat som gir energi. Nei vel, da mener du det, og du mener at din mann ikke trenger noen ting for "å sitte å se på at jeg føder". Du skrev også at vi var veldig redde for basselusker - men igjen, som jeg påpeker i HI, om fødsel skulle trekke ut, så er det greit å ha mat som holder seg en stund i romtemperatur. Du kom et tips i hele teksten din, og det var kjøleelement. Uten om det kritiserer du meg, min mann og hvordan jeg tenker rundt mat til far. Så da kunne du vel heller bare fint katt være, eller? Ts Anonymkode: 2d329...964 Jeg skrev OM dere var redde for basselusker, jeg skrev ikke at dere var det, nei Siden du spør hva mannen skal ha, så er det jo tydelig at DU også lurer på det - mitt poeng var at det er noe mannen selv kan ordne, helt uten at du trenger å hjelpe ham. I og med at du ikke bare lar ham fikse selv, men spør på hans vegne, så er det jo tydelig at du ikke tenker det er noe han får til selv, uten at du hjelper til. Og forslaget med kjøleelementer var nettopp et svar på at du lurte på ting som holdt seg lenge i romtemperatur - om du har kjøleelementer, trenger du ikke bekymre deg for det, for da blir maten holdt kaldt. Jeg kritiserte deg ikke i første innlegget, nei, jeg påpekte bare at det hørtes ut som om du overtenkte, og at det ikke trenger være verre enn at mannen klesser i hop brødmat mens du gjør deg klar til å dra Anonymkode: 5bd04...0a7 22
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #9 Skrevet 14. desember 2020 Litt hormonell Ts? Har tre unger. Har aldri hatt med egen matpakke til far. Anonymkode: 3776c...f5c 20
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #10 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hei, Hva har dere pakket som matpakke til far i fødebagen? Det må jo være noe som gir energi og metter greit nok, uten å bli dårlig. Vi har snakket om å lage pizzasnurr for å legge i fryseren, men de kan jo lett glemmes i alt ståheiet. Og om fødsel er på dagtid, så vil kantinen på sykehuset være åpen. Så hva pakket dere? Var det noe mannen savnet? Lurer også på hva slags snacks dere pakket? Jeg har bare skrevet opp sjokolade, kjeks og lakris.. Noen andre tips? Regner med de har nok av frukt på føden/barsel. Anonymkode: 2d329...964 Fattern har nok mer lyst på pølse, burger eller babb enn tørre brødskiver. Anonymkode: ccf4c...adf 6
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #11 Skrevet 14. desember 2020 Hadde ikke med noe. Det er kantine og narvesen på sykehuset her, i tillegg til at fedre kan vippse 100kr døgnet for å benytte seg av kantinen på fødeavdelingen, som også den fødende spiser fra. Anonymkode: 65ebc...c5b 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #12 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skrev OM dere var redde for basselusker, jeg skrev ikke at dere var det, nei Siden du spør hva mannen skal ha, så er det jo tydelig at DU også lurer på det - mitt poeng var at det er noe mannen selv kan ordne, helt uten at du trenger å hjelpe ham. I og med at du ikke bare lar ham fikse selv, men spør på hans vegne, så er det jo tydelig at du ikke tenker det er noe han får til selv, uten at du hjelper til. Og forslaget med kjøleelementer var nettopp et svar på at du lurte på ting som holdt seg lenge i romtemperatur - om du har kjøleelementer, trenger du ikke bekymre deg for det, for da blir maten holdt kaldt. Jeg kritiserte deg ikke i første innlegget, nei, jeg påpekte bare at det hørtes ut som om du overtenkte, og at det ikke trenger være verre enn at mannen klesser i hop brødmat mens du gjør deg klar til å dra Anonymkode: 5bd04...0a7 Jeg spør ikke hva mannen skal ha, nei, jeg spør om tips - hva er så ufattelig vanskelig å forstå med det? Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke må hjelpe han med det, men jeg ØNSKER å gjøre det. Igjen - jeg bryr meg om mannen min, og han vel og ve. Ikke drar jeg på egotripp fordi jeg skal føde og da er det bare jeg som skal ha det fint og få hjelp og tips av far, mens far får bare ordne seg helt selv uten noen tips eller hjelp. Selv om jeg spør et spørsmål, så vil ikke det si at jeg ikke tror han får det til selv. Slutt å påstå at jeg ser ned på min mann, og tenker stygt om ham. Nei, du har helt rett i at det ikke trenger å være verre enn det, men så var det jo det jeg spurte om, var det ikke? Nemlig, tips! Så brødskiver, ja, det var et tips. Så takk for tipset. Anonymkode: 2d329...964 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #13 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg spør ikke hva mannen skal ha, nei, jeg spør om tips - hva er så ufattelig vanskelig å forstå med det? Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke må hjelpe han med det, men jeg ØNSKER å gjøre det. Igjen - jeg bryr meg om mannen min, og han vel og ve. Ikke drar jeg på egotripp fordi jeg skal føde og da er det bare jeg som skal ha det fint og få hjelp og tips av far, mens far får bare ordne seg helt selv uten noen tips eller hjelp. Selv om jeg spør et spørsmål, så vil ikke det si at jeg ikke tror han får det til selv. Slutt å påstå at jeg ser ned på min mann, og tenker stygt om ham. Nei, du har helt rett i at det ikke trenger å være verre enn det, men så var det jo det jeg spurte om, var det ikke? Nemlig, tips! Så brødskiver, ja, det var et tips. Så takk for tipset. Anonymkode: 2d329...964 Værsågod, du får ikke flere tips fra meg når du er så uhøflig og krass Jeg kom med et tips, som var det du spurte om. At du ikke likte tipset, er ikke mitt problem. Du spesifiserte ikke at du ikke ønsket tips om brødskiver og kjøleelementer Anonymkode: 5bd04...0a7 15
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #14 Skrevet 14. desember 2020 Jeg synes mange som svarer her glemmer at far ikke får forlate mor under fødselen, og eventuelt etterpå på noen sykehus! Jeg synes det var et bra tema å ta opp av ts, har helt glemt å tenke på mat - og vi venter baby i januar 🤣 Jeg skal definitivt spørre sykehuset om både mor og far får/får kjøpt mat under fødselen. Fødselen kan bli svært lang om man er uheldig, og da bør man ha noe i backup. Jeg fødte sist i 2015 og da kjøpte mannen pølse underveis i fødselen på Narvesen. Men i år får han ikke forlate hverken fødestue eller familierommet man får tildelt etter fødselen. Tenker det samme gjelder ts. Anonymkode: b8431...59a 19
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #15 Skrevet 14. desember 2020 Polarbrød og pålegg? Litt avhengig av hvordan type pålegg selvfølgelig, men mye holder seg greit i romtemperatur. Det kan også kjøpes inn en stund i forveien. Ville kanskje også tatt med noe nøtter, banan, kjeks eller lignende, hvis det er sånn at det ikke er kiosk der. Anonymkode: f2b49...447 2
Brunello Skrevet 14. desember 2020 #16 Skrevet 14. desember 2020 Far trenger ikke matpakke. Man kjøper seg mat når det passer. Ta med noe nøtter eller potetgull om du absolutt skal pakke noe. 4
Gjest EmKay Skrevet 14. desember 2020 #17 Skrevet 14. desember 2020 Min venninne hadde med litt nøtter, frukt, energibarer og noe å drikke. Man kan jo ha med en liten kjølebag/isolert bag med kjøleelementer og ferdigsmurte skriver eller rundstykker i. Om fødselen trekker ut er det klart det kan bli veldig lenge uten påfyll av energi for begge parter. Synes temaet var veldig bra, spesielt i de tider vi er i nå hvor det ikke er gitt at man bare kan stikke i kantine eller kiosken.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #18 Skrevet 14. desember 2020 Fødselen min varte i en liten evighet, synes det er fint at du tenker på ham. Jeg greide ikke å få i meg en smule i løpet av det døgnet jeg lå i aktiv fødsel, men pappaen ble jo sulten. Hadde med boller vi, som egentlig var til meg, men som jeg ikke fikk i meg uansett 😛 Anonymkode: 83911...113 5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #19 Skrevet 14. desember 2020 Synes det vat et bra spørsmål🙂 Tror vi hadde noen energi/nøttebarer liggende i bagen, og ei vannflaske til far. Sånn ferdig påsmurte knekkebrød fra wasa,nøtteblanding osv er sikkert også lurt. En fødsel kan fort vare mange timer, og ikke alltid like lett for far å snike seg ned på kiosken etterpå heller. Anonymkode: 18c51...28f 5
Pås Skrevet 14. desember 2020 #20 Skrevet 14. desember 2020 Jeg har født to ganger, og jeg planla ikke hva mannen min skulle spise under fødselen, jeg har egentlig nok med å planlegge for meg selv... 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå