Gå til innhold

Anbefal meg en god vaskemaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal flytte i ny leilighet på nyåret og skal kjøpe vaskemaskin og tørketrommel. Har dere noe dere er fornøyd med og vil anbefale?😊 Tenker altså én av hver, ikke kombimaskin

Anonymkode: b63e9...210

Videoannonse
Annonse
Gjest Homer Simpson
Skrevet

Aeg, electrolux, Siemens, Bosch eller Miele .

dette er kvalitetsmerker. Aeg og electrolux er samme eier. Siemens og Bosch er samme eier. Har du barn og det blir mye vasking så lønner det seg med Miele. 

https://www.power.no/hvitevarer/vaskemaskin/miele-wwd120-wcs-nds-vaskemaskin/p-1042488/

https://www.power.no/hvitevarer/toerketrommel/miele-twd440-wp-toerketrommel/p-1042574/

miele er laget for 20 års drift og er det beste innenfor hvitevarer

Skrevet

Kommer litt an på ditt behov også. Trenger du en med stor kapasitet, f.eks., eller er det bedre med mindre kapasitet til en biligere penge? Vi fikk et annet behov da vi plutselig fikk to barn, enn hva vi hadde da vi var barnløse 😛 

Anonymkode: db5c5...b43

Skrevet

Jeg er ikke fornøyd med AEG. Er veldig fornøyd med Bosch/Siemens og Miele. 

Anonymkode: 515c7...653

Skrevet

Jeg er superfornøyd med min Miele vaskemaskin som jeg kjøpte i fjor. Valgte det merket fordi de er kjent for sin lange, pålitelige levetid ifht andre merker. Istedenfor å kjøpe 3 stk fra andre produsenters vaskemaskiner på tjue år, kan du ha den ene, dyrere fra Miele i tjue år. 

Skrevet

Miele miele og miele! Kan ikke anbefale dette merke nok! Jeg har hatt min vaskemaskin fra 2010 på 5 kg og har to barn. Vasker klær fra hverdag til annenhverdag! Den vasker klærne så bra og reint. 
Makan til slik vaskemaskin skal du lete lenge etter. Den har aldri streika. Også er jeg megeeeeet fornøyd med Electrolux. Har hatt min støvsuger nå i 11 år og har aldri streika. Nå begynner den dog å bli litt sliten hahaha men veldig fornøyd.

Anonymkode: a5721...1ee

• 11 måneder senere...
Skrevet

AnonymBruker skrev (På 14.12.2020 den 14.46):

Jeg er ikke fornøyd med AEG. Er veldig fornøyd med Bosch/Siemens og Miele. 

Anonymkode: 515c7...653

Million skrev (På 14.12.2020 den 14.52):

Jeg er superfornøyd med min Miele vaskemaskin som jeg kjøpte i fjor. Valgte det merket fordi de er kjent for sin lange, pålitelige levetid ifht andre merker. Istedenfor å kjøpe 3 stk fra andre produsenters vaskemaskiner på tjue år, kan du ha den ene, dyrere fra Miele i tjue år. 

AnonymBruker skrev (På 14.12.2020 den 18.53):

Miele miele og miele! Kan ikke anbefale dette merke nok! Jeg har hatt min vaskemaskin fra 2010 på 5 kg og har to barn. Vasker klær fra hverdag til annenhverdag! Den vasker klærne så bra og reint. 
Makan til slik vaskemaskin skal du lete lenge etter. Den har aldri streika. Også er jeg megeeeeet fornøyd med Electrolux. Har hatt min støvsuger nå i 11 år og har aldri streika. Nå begynner den dog å bli litt sliten hahaha men veldig fornøyd.

Anonymkode: a5721...1ee

Noen konkrete modeller å anbefale? Hva er det dere liker ved dem? Er miele bra på tørketrommel også?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Noen konkrete modeller å anbefale? Hva er det dere liker ved dem? Er miele bra på tørketrommel også?

De er gode, alle sammen, fra Miele. Min modell selges ikke lenger (kjøpt våren 2019) men det er massevis av andre, gode modeller.

Se på teknisk info som

- hvor mange kg den tar pr vask (hvor mange trenger du, er dere stor familie, vasker ofte osv)

- støynivå i decibel

- praktiske programmer den har som du vet du vil trenge (hurtigvaskprogram, ullprogram, osv)

- restfuktighet i tøyet når maskinen er ferdig (skal det henges opp til tørk spiller restfuktighet ut av maskinen en rolle, er det viktig for deg at tøyet tørker raskest mulig? )

Jeg fant f.eks. en maskin med restfuktighet på 44% og en annen med 53%. Så det kan variere mye fra modell til modell.

Denne modellen fra Miele sto merket med BEST I TEST. Kikk nærmere på den. Det testmerket hadde denne også.

Ja, Miele er bra på tørketromler også. Det er et tysk kvalitetsmerke, ganske enkelt.
Det jeg liker best ved Miele er at det aldri er noen problemer med maskinene deres, og de har så utrolig lang levetid ifht andre merker.

Endret av Million
Skrevet

Tror jeg ville valgt Miele selv, hvis jeg hadde råd! 

Anonymkode: bb3bf...f64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...