AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #1 Skrevet 14. desember 2020 Har en ca 7 år gammel Eletrolux vaskemaskin, en jeg overtok 5 år siden da jeg kjøpte en leilighet. Nå lekker den ut på gulvet ved siste skylling av tøyet i maskinen, alså siste vann inn til skylling av tøyet før sentrifugering. Ikke når den skyller vann ut alså, det fungerer som det skal. Har ringt service-verksteder som fikser hvitevarer, men de kan/vil ikke si mer enn at det vil koste 1400 kr for å få en mann ut å se på maskinen å finne årsaken til problemet. Å vil da kunne gi pris på reparasjon. Jeg ser bare for meg at 1400 + reparasjon/deler kan fort komme opp i prisen til ny maskin til 5000 liksom. Er det verdt det å reparere en ca 7 år gammel maskin som kostet dengang 5000-6000 kr?! Noen som har peiling? Anonymkode: 7b419...740
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #2 Skrevet 14. desember 2020 Sjekk om det er noen filtere som er tett? Anonymkode: 31fdc...442 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #3 Skrevet 14. desember 2020 Hvor kommer vannet ut? Er det kun ved siste skylling at det kommer vann? Har du prøvd å kjøre kun skylleprogram, lekker det vann da også? Anonymkode: efa2f...0e0
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #4 Skrevet 14. desember 2020 44 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor kommer vannet ut? Er det kun ved siste skylling at det kommer vann? Har du prøvd å kjøre kun skylleprogram, lekker det vann da også? Anonymkode: efa2f...0e0 Vannet kommer ut fra under maskinen kun ved siste skylling, alså skylling der maskinen tar inn vann. Det er ikke så mye vann på gulvet, kanskje ca 2 dl vann. Skal prøve med kun skylleprogram å se TS Anonymkode: 7b419...740
gunntone Skrevet 14. desember 2020 #5 Skrevet 14. desember 2020 Om du ikkje har brukarmanualen på maskina så kan du sikkert google og finne den, Der finn du ut korleis du renser filteret-- Sannsynligvis er dette noko du enkelt kan fikse sjølv 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #6 Skrevet 14. desember 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Sjekk om det er noen filtere som er tett? Anonymkode: 31fdc...442 Flaut alså, det er jo en stor selvfølge, men det gikk i glemmeboka her... Fant en BH-spile i filteret, håper det fikser saken, setter på ny maskin å tester nå TS Anonymkode: 7b419...740 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå