AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #1 Skrevet 14. desember 2020 Jeg skulle gjerne kommet i kontakt med deg som kan forklare meg mattematikken i kjemi 1+2? Etterhvert generell matte også. Noen som har lyst å lære bort? Jeg er privatist. Bare skriv nedenfor så kan jeg jo kontakte deg🙂 Anonymkode: 671d1...f06
Gjest Kastanjefrø Skrevet 14. desember 2020 #2 Skrevet 14. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skulle gjerne kommet i kontakt med deg som kan forklare meg mattematikken i kjemi 1+2? Etterhvert generell matte også. Noen som har lyst å lære bort? Jeg er privatist. Bare skriv nedenfor så kan jeg jo kontakte deg🙂 Anonymkode: 671d1...f06 Dette trenger du ikke noen lærer til, matten du må kunne til kjemi på vgs er prosent pluss/minus gange/dele vite hvor knappen for kvadratrot er på kalkulatoren vite hvordan du skriver ABC-formelen på kalkulatoren Ekstremt grunnleggende algebra, typ c = n/v. Hvordan du kan stokke om på denne likningen. Endret 14. desember 2020 av Kastanjefrø
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #3 Skrevet 14. desember 2020 Kastanjefrø skrev (28 minutter siden): Dette trenger du ikke noen lærer til, matten du må kunne til kjemi på vgs er prosent pluss/minus gange/dele vite hvor knappen for kvadratrot er på kalkulatoren vite hvordan du skriver ABC-formelen på kalkulatoren Ekstremt grunnleggende algebra, typ c = n/v. Hvordan du kan stokke om på denne likningen. Hei, ja jeg sliter med begrepene i kjemi og matte. De helt grunnleggende tingene. Så ja. Jeg trenger hjelp med de. Jeg har gjort mye på egenhånd, men det tar veldig lang tid å pusle alene🙄 Jeg tenker spesielt på algebra. Jeg tenkte hvis noen kunne hjelpe så ville det gå raskere for meg å lære det, enn at jeg må rote på egenhånd. Da jeg må ta andre fag også. Anonymkode: 671d1...f06
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #4 Skrevet 14. desember 2020 Og ABC.. . Den vet jeg er superviktig, Men jeg får ikke pakket hodet helt rundt det. Anonymkode: 671d1...f06
Gjest Kastanjefrø Skrevet 14. desember 2020 #5 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei, ja jeg sliter med begrepene i kjemi og matte. De helt grunnleggende tingene. Så ja. Jeg trenger hjelp med de. Jeg har gjort mye på egenhånd, men det tar veldig lang tid å pusle alene🙄 Jeg tenker spesielt på algebra. Jeg tenkte hvis noen kunne hjelpe så ville det gå raskere for meg å lære det, enn at jeg må rote på egenhånd. Da jeg må ta andre fag også. Anonymkode: 671d1...f06 Du må gjøre det samme på begge sidene av likhetstegnet, så om du eks ønsker å løse c=n/v for eks v. Ganger du med v på begge sidene, så deler du med c på begge sidene. v=n/c sånn, nå kan du alt av algebra du behøver å kunne.
Rant Skrevet 14. desember 2020 #6 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hei, ja jeg sliter med begrepene i kjemi og matte. De helt grunnleggende tingene. Så ja. Jeg trenger hjelp med de. Jeg har gjort mye på egenhånd, men det tar veldig lang tid å pusle alene🙄 Jeg tenker spesielt på algebra. Jeg tenkte hvis noen kunne hjelpe så ville det gå raskere for meg å lære det, enn at jeg må rote på egenhånd. Da jeg må ta andre fag også. Anonymkode: 671d1...f06 Det er en god ting å finne en privatlærer. Matematikk er ikke noe man kan lese seg opp på om man ikke har den grunnleggende forståelsen for faget. Ikke bry deg om useriøse kommentarer.
Gjest Kastanjefrø Skrevet 14. desember 2020 #7 Skrevet 14. desember 2020 Rant skrev (2 minutter siden): Det er en god ting å finne en privatlærer. Matematikk er ikke noe man kan lese seg opp på om man ikke har den grunnleggende forståelsen for faget. Ikke bry deg om useriøse kommentarer. Om du tenker kommentarene mine er useriøse har du ikke spesielt god innsikt i kjemipensum på VGS, og som en forlengelse av det er ikke rådet ditt spesielt mye verdt.
Rant Skrevet 14. desember 2020 #8 Skrevet 14. desember 2020 Kastanjefrø skrev (1 minutt siden): Om du tenker kommentarene mine er useriøse har du ikke spesielt god innsikt i kjemipensum på VGS, og som en forlengelse av det er ikke rådet ditt spesielt mye verdt.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #9 Skrevet 14. desember 2020 Ja, jeg spør etter privatlærer 🙂 Jeg tolker ikke kommentarene som spydig foreløpig. Men det er ikke så lett å oppnå samme forståelse med mindre man assosierer begrepene likt. Jeg har undersøkt mye de siste to årene. Det kastanjefrø sier forstår jeg. Som en vekt, så må det veie like mye på begge sider for å ikke endre verdien i likningen. Det lærte jeg meg i fjor. Men jeg forstår ikke abc formelen, jeg ser ikke hvordan jeg skal bruke den. Og jeg sliter med å skaffe oversikt over pensum egentlig fordi jeg bruker for lang tid. I tillegg har jeg ingen å spørre når det stopper. Jeg fikk alltid beskjed på skolen om "å ikke bry meg om" det". Der "det" ikke ble gitt forklaring på hva det var for noe . Jeg forstår derfor ikke alt, bare bruddstykkevis. Nå jobber mange med begrepene først. Jeg fikk ikke nok av den biten på min gammeldagse skole. Jeg lærte bare pluss og minus.. Gangetabellen.. I tillegg var mine foreldre på grensen til skolefiendtlige. Så jeg er på en slags personlig quest for å se om det i det hele tatt er mulig for meg å lære, slik at jeg kan hjelpe egne barn osv. Anonymkode: 671d1...f06
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #10 Skrevet 14. desember 2020 Anbefaler deg å sjekke ut denne siden:) https://ent3r.no/digital/hva-er-ent3r-digital Lykke til! Anonymkode: 5e51c...43c
Gjest Kastanjefrø Skrevet 14. desember 2020 #11 Skrevet 14. desember 2020 Altså, ingen realfagslærere vil gratis bruke flere timer for å lære deg fag. Tjenester koster penger, de har leie og lån som alle andre. Eksempelvis matten i kjemi er så grunnleggende at du fint vil kunne lære deg den på egenhånd, noe som også vil være det som er mest tidseffektivt. Om du ønsker mer inngående hjelp til ulike problemer anbefaler jeg deg ASK, det koster 3-4000kr for ett semester, hvor du kan spørre om ting og få videoveiledning. Du kan også benytte deg av matematikk.net, hvor frivillige bruke mye tid på å besvare spørsmål. En egen privatlærer vil koste deg 500kr + og du skal ha særdeles god økonomi for å ha råd til at den personen med teskje skal mate inn alt du må kunne.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #12 Skrevet 14. desember 2020 ABC-formelen brukes slik: Du har en andregradslikning med et annengradsledd, et førstegradsledd og en konstant. Annengradsleddet er a, førstegradsleddet er b og konstanten er c. Dette setter du inn i formelen. Anonymkode: 32d90...d96
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #13 Skrevet 14. desember 2020 Så hva står leddene for? I boka mi er det bare bilde av stykket som skal løses men ingen fasit🙄 Tusen takk for alle svar, jeg håper noen melder seg. Så får jeg forsøke til jeg blir blå i mens 👍 Anonymkode: 671d1...f06
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #14 Skrevet 14. desember 2020 Jeg har forresten forsøkt ask. Det var lureri. Jeg trenger noen jeg kan spørre om ting jeg lurer på som forstår hvordan man lærer. 👍 Jeg har ikke bedt noen om å jobbe gratis. Anonymkode: 671d1...f06
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #15 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Anbefaler deg å sjekke ut denne siden:) https://ent3r.no/digital/hva-er-ent3r-digital Lykke til! Anonymkode: 5e51c...43c Takk! Anonymkode: 671d1...f06
Gjest Kastanjefrø Skrevet 14. desember 2020 #16 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har forresten forsøkt ask. Det var lureri. Jeg trenger noen jeg kan spørre om ting jeg lurer på som forstår hvordan man lærer. 👍 Jeg har ikke bedt noen om å jobbe gratis. Anonymkode: 671d1...f06 På ASK er alle som besvarer spørsmål lektorer. Om du har økonomi til det er det bare å kjøre på, vil sannsynligvis koste deg godt over 100k. Vet matematikk.net har en tjeneste hvor de setter deg i kontakt med realfagslærere med lang erfaring som tilbyr 1:1 undervisning.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #17 Skrevet 14. desember 2020 Kastanjefrø skrev (41 minutter siden): På ASK er alle som besvarer spørsmål lektorer. Om du har økonomi til det er det bare å kjøre på, vil sannsynligvis koste deg godt over 100k. Vet matematikk.net har en tjeneste hvor de setter deg i kontakt med realfagslærere med lang erfaring som tilbyr 1:1 undervisning. Lektor er ikke det samme som "flink til å lære bort". Snarere har jeg erfart stikk motsatt?.. Dessverre. Jeg har også hatt lærere som sier jeg er dum og treig. Rett ut.. ASK er ikke noe godt alternativ for meg. De rett og slett bare tok pengene, og jeg ble sittende å leite igjennom masse stoff uten å vite hva jeg skulle se etter. Kjære deg, takk for tips, men jeg lurer på om noen her inne på KG er interessert 🙂 ❤️👍Jeg har faktisk stått på en del, jeg trenger antagelig bare hjelp til å pusle sammen litt og bli satt i riktig tenkeretning Anonymkode: 671d1...f06
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #18 Skrevet 15. desember 2020 Hvor bor du? Hva med å kontakte en vgs i nærheten? Har du vurdert Sonans/Akademiet? Anonymkode: b848a...57e
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #19 Skrevet 15. desember 2020 Prøv khanacademy. Mye på norsk der. Dom mange korte undervisningsøkter. Anonymkode: c435c...dd5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #20 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvor bor du? Hva med å kontakte en vgs i nærheten? Har du vurdert Sonans/Akademiet? Anonymkode: b848a...57e Østfold:) Det er for dyrt, og i såfall vil jeg heller bruke de pengene på privatlærer . VGS sier nei, fordi de har nå fått opplegg for voksne/de som må ta opp igjen vgs. Jeg har ikke voksenrett og får avslag, jeg får altså ikke følge undervisning. Jeg skulle antagelig hatt hjelp i skolen for mange år siden. Jeg har alltid visst at jeg hang etter. Siste året på vgs slet jeg meg helt ut pga mattemanglene mine. Jeg spurte om ekstra hjelp fra barne og ungdomsskolen til VGs, men fikk alltid nei. Så nå er jeg her da, og må betale selv.. Anonymkode: 671d1...f06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå