Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Her har jeg et stort dilemma. Jeg bor på østlandet, en plass der det har vært en del smitte, men når har det roet seg. Foreldrene mine bor lenger nord i landet og de krever at vi må teste oss før vi kommer hjem til jul. Dette mener jeg bare er tull siden det har vært lite smitte her i området de siste dagene. Bør jeg la være å reise hjem, eller bør jeg høre på mor og far? Har ikke så lyst å utsette barna for test, tror de har blitt litt skremt av det i tillegg..

Anonymkode: e3341...9c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei! Her har jeg et stort dilemma. Jeg bor på østlandet, en plass der det har vært en del smitte, men når har det roet seg. Foreldrene mine bor lenger nord i landet og de krever at vi må teste oss før vi kommer hjem til jul. Dette mener jeg bare er tull siden det har vært lite smitte her i området de siste dagene. Bør jeg la være å reise hjem, eller bør jeg høre på mor og far? Har ikke så lyst å utsette barna for test, tror de har blitt litt skremt av det i tillegg..

Om de krever test så nekter dere bare å komme. Får da være grenser for idioti.

Anonymkode: 93102...e44

Skrevet

Hadde vært i sjokk om mine foreldre hadde krevd dette. Det hadde de nemlig aldri ville gjort.

Jeg hadde blitt hjemme om jeg var deg. Er snakk om EN jul. Barna før foreldre!

Anonymkode: 53420...d6d

Skrevet

Si dere voksne har tester dere. De som er på steder uten smitte klarer ikke å se hvor lite smitte det er - også i storbyen.0

Anonymkode: b6e09...468

• Liker 1
Skrevet

Enten hør på mor og far, eller bli hjemme. Enkelt🙂 

Anonymkode: 06c63...984

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes dere er vanskelige om dere ikke tester dere. Ungene blir ikke traumatisert av det, nei... 

Jeg skjønner godt de vil dere skal teste dere, om dere kommer fra et sted med mye smitte. 

Anonymkode: d798f...cc3

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes dere er vanskelige. Barn blir ikke traumatisert av testen. Du forbereder dem slik du ville gjort om dere skulle til legen, og det er fort gjort. Selv om det har vært lite smitte på østlandet er det fremdeles veldig mye mer enn lenger nord, og det er utopisk å tro at barna vil klare å holde avstand til sine besteforeldre. Enten tar dere testen eller blir hjemme.

• Liker 5
Skrevet

Da er det temmelig mange barn som i denne perioden har blitt traumatiserte, og det opp til flere ganger! Herre, det var over på noen sekunder, og mye mindre traumatiserende enn feks en blodprøve ;) Jeg forstår godt at de vil at dere skal teste dere, spesielt om noe er i risikosonen. Hvorfor ønsker dere evt å utsette dem for smitte? Bedre å prøve å ta så mange forhåndsregler som mulig i denne tiden. 

Men jeg hadde uansett valgt å ikke reist i år, men innser at det kommer til å bli en skikkelig smitteboom over jul med tanke på hvor mange som kommer til å reise på kryss og tvers over landet, møte mange flere enn vi har gjort til nå i høst med mer. 

Anonymkode: 9131a...c14

• Liker 3
Skrevet

Får dere testet dere uten grunn, da? Og om dere tar tester så kan dere jo bli smittet i mellomtiden, eller på reisen. 

Anonymkode: 916d5...27c

Skrevet

Foreldrene dine er modige som sier det som det er. Det sitter nok mange foreldre/familier der ute som er engstelige for besøk fra smitteområder, men som ikke våger å gi beskjed eller kreve test fordi de ikke vil fornærme. Jeg har vært der selv. Ble veldig engstelig etterpå 😕 Ta en test! Da kan foreldrene dine senke skuldrene litt

Anonymkode: 1ccbb...080

• Liker 2
Skrevet

Men herregud, det er bare å få testet seg. 

Du kan gå til en privat lege, få time på dagen, og få alle testet. Du har svar ila. to dager. Så drar dere til foreldre med god samvittighet, dere er roligere og de er i hvert fall også det. 

• Liker 1
Skrevet

Det er kort ventetid der du bor. Når dere ikke har symptomer slipper du også karantene. Dere tester og lever som normalt igjen 

Anonymkode: 1ccbb...080

• Liker 1
Skrevet
On 12/14/2020 at 12:07 PM, AnonymBruker said:

Selvfølgelig skal dere teste dere! Egentlig har jeg ikke lyst å skrive mer enn det, nesten for dumt. Mange er smittet uten å være klar over det, man trenger ikke ha symptomer for å være smittet. 

Mine tantebarn har allerede blitt testet to ganger på en uke pga smitte i barnehagen, først et barn og så to ansatte. Stakkars barna ja, men det er over på noen sekunder. Her i byen er det stigende smitte, og iferd med å bli verre enn i de største byene i landet. 

Hvor mye eller lite smitte det er der du er og dit du skal, spiller da ingen rolle. Hadde du kommet fra utlandet, måttet teste deg, karantene..., hadde det vært "bedre"? Å teste seg er en "bagatell". Hva er så galt med å få vite om man er syke eller om man er friske? 

Det er garantert flere enn dine foreldre som stiller slike krav før julebesøk i år. Ikke noe å syte for. Et lite barn blir ikke mer skremt av en kort korona-test enn av hunder som bjeffer høyt, eller av en motorsag i nabohagen

Skrevet

Testing er ingen garanti, og det er ikke sikkert dere får teste dere, og i hvertfall ikke barna uten symptomer. Jeg tror dere bør forklare dette for foreldrene og så bli hjemme.

Anonymkode: d0354...802

• Liker 1
Skrevet

En kan jo også bli smittet mens dere venter på svar også. Så det er ingen garanti. 

Jeg hadde selv ikke testa meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...