AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #1 Skrevet 14. desember 2020 Hei! Neste år skal jeg ta en viktig operasjon og jeg har spurt ei venninne om hun kan kjøre meg til og fra operasjon. Hun skal også være med meg det første døgnet etter operasjon. Hun har en 1,5 time kjøretur fra meg, altså 3 timer tur retur, så det går jo både bensin og bom, samt slitasje på bil selvfølgelig og km avstand. I tillegg hjelper hun meg jo. Vet man som venner hjelper hverandre, men jeg vil betale henne for dette. Hun er i tillegg ufør så pengene kommer godt med. Hvor mye burde jeg gi? Anonymkode: e9760...f1c
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #2 Skrevet 14. desember 2020 Jeg hadde ikke likt å få betalt selv, men handle inn litt ekstra som hun kan kose seg med hos deg, gi litt for bensim og bom, og så kanskje en takk for hjelpen-gave litt senere? Anonymkode: 9f23b...ec3 17
Alissan Skrevet 14. desember 2020 #3 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei! Neste år skal jeg ta en viktig operasjon og jeg har spurt ei venninne om hun kan kjøre meg til og fra operasjon. Hun skal også være med meg det første døgnet etter operasjon. Hun har en 1,5 time kjøretur fra meg, altså 3 timer tur retur, så det går jo både bensin og bom, samt slitasje på bil selvfølgelig og km avstand. I tillegg hjelper hun meg jo. Vet man som venner hjelper hverandre, men jeg vil betale henne for dette. Hun er i tillegg ufør så pengene kommer godt med. Hvor mye burde jeg gi? Anonymkode: e9760...f1c Staten sats for kilometergodtgjørelse i 2020 kr 4,03 per kjørte kilometer. Denne satsen gjelder uansett kjørelengde og for reiser i Norge og i utlandet. Satsen gjelder også elbil.2. jun. 2020 Dette er faktisk 34 øre mindre enn reell kostnad som er 4,37 kr pr km
SamusAran Skrevet 14. desember 2020 #4 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hei! Neste år skal jeg ta en viktig operasjon og jeg har spurt ei venninne om hun kan kjøre meg til og fra operasjon. Hun skal også være med meg det første døgnet etter operasjon. Hun har en 1,5 time kjøretur fra meg, altså 3 timer tur retur, så det går jo både bensin og bom, samt slitasje på bil selvfølgelig og km avstand. I tillegg hjelper hun meg jo. Vet man som venner hjelper hverandre, men jeg vil betale henne for dette. Hun er i tillegg ufør så pengene kommer godt med. Hvor mye burde jeg gi? Anonymkode: e9760...f1c Unaturlig å gi penger. Du kjenner din venninne best og vet hva hun ville satt pris på av gave. 1
saltvann Skrevet 14. desember 2020 #5 Skrevet 14. desember 2020 Jeg ville gitt penger for utgiftene hun hadde fått (bensin, bom pluss litt til) samt en gave som takk for hjelpen Hvor mye spørs jo også på din egen økonomi. Men ihvertfall for utgiftene, og gave utifra egen økonomi. 6
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #6 Skrevet 14. desember 2020 Bruk en av disse bensinpenge-kalkulatorene som finnes på nettet. Anonymkode: 33093...283
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #7 Skrevet 14. desember 2020 Kanskje bompenger +200 kr, og så litt snacks du vet hun liker (og noe til deg også) når hun passer på deg første døgnet? Kjøpe klart til mat som er lett å lage eller takeaway? Jeg hadde gjerne gjort dette gratis for en venninne, men skjønner tanken når hun har lite å rutte med. Bensinpenger + bompenger + litt snacks og middag tror jeg bør være bra, da ser hun at du tenker på henne og setter pris på det Anonymkode: 97937...17f 7
Nerine_ Skrevet 14. desember 2020 #8 Skrevet 14. desember 2020 SamusAran skrev (1 time siden): Unaturlig å gi penger. Du kjenner din venninne best og vet hva hun ville satt pris på av gave. Det er ikke unaturlig å gi penger for drivstoff og bom (da er det fort snakk om hundrelapper) hvis man vet vedkommende har dårlig råd. 19
SamusAran Skrevet 14. desember 2020 #9 Skrevet 14. desember 2020 Nerine_ skrev (2 minutter siden): Det er ikke unaturlig å gi penger for drivstoff og bom (da er det fort snakk om hundrelapper) hvis man vet vedkommende har dårlig råd. Det kalles utgiftsdekning. Jeg tolket det som at TS lurte på gave utover utgifter. Da er penger unaturlig for min del. 3
Gjest O.G. Skrevet 16. desember 2020 #10 Skrevet 16. desember 2020 (endret) Jeg var ute for noe lignende for en stund siden og doblet utgiftsdekkingen (Utgiftene var rundt 800NOK, hun fikk 1600NOK), bare vippset og forklarte i kommentarfeltet grunnen for summen. Jeg tar det ikke som en selvfølge at venner skal bruke en hel dag for å kjøre meg og hjelpe meg gratis, så derfor såpass mye). Endret 16. desember 2020 av O.G.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #11 Skrevet 16. desember 2020 Jeg ville tatt utgangspunkt i statens satser og slengt på en 200 lapp. Samt kjøpt inn mat og digg for døgnet dere skal vøre sammen. Anonymkode: cae7e...719 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #12 Skrevet 17. desember 2020 Bompenger, bensinpenger + 500. Anonymkode: eabe0...58c 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #13 Skrevet 17. desember 2020 Reiseutgifter + spanere lunsj 😊 Anonymkode: 5c50c...696
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #14 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Reiseutgifter + spanere lunsj 😊 Anonymkode: 5c50c...696 eller alle måltider egentlig Anonymkode: 5c50c...696 2
Gjest Føsleguri Skrevet 17. desember 2020 #15 Skrevet 17. desember 2020 SamusAran skrev (På 14.12.2020 den 11.55): Unaturlig å gi penger. Du kjenner din venninne best og vet hva hun ville satt pris på av gave. Jeg syns det er dårlig folkeskikk å ikke betale for bensin og evt. bom når folk stiller opp som sjåfør.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #16 Skrevet 17. desember 2020 Betale for faktiske kostnader. Spandert middag og kjøpt en blomst kanskje. Anonymkode: f0642...5d5 1
Kokeshi Skrevet 17. desember 2020 #17 Skrevet 17. desember 2020 Betal for utgiftene hun har, og spander en bedre middag på henne.
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 17. desember 2020 #18 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 14.12.2020 den 11.47): Hei! Neste år skal jeg ta en viktig operasjon og jeg har spurt ei venninne om hun kan kjøre meg til og fra operasjon. Hun skal også være med meg det første døgnet etter operasjon. Hun har en 1,5 time kjøretur fra meg, altså 3 timer tur retur, så det går jo både bensin og bom, samt slitasje på bil selvfølgelig og km avstand. I tillegg hjelper hun meg jo. Vet man som venner hjelper hverandre, men jeg vil betale henne for dette. Hun er i tillegg ufør så pengene kommer godt med. Hvor mye burde jeg gi? Anonymkode: e9760...f1c Spander henne på middag og ha en hyggelig kveld. Det er mye mer koselig enn å få cash. Si at du setter pris på henne og vil spandere middag på henne. Det blir hun glad for
Gjest ti10 Skrevet 20. desember 2020 #20 Skrevet 20. desember 2020 Dekke kostnadene og gi henne en gave du vet hun blir glad for, eller spander middag/billetter til noe kjekt på henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå