Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veilederen min har anbefalt meg å referere til en artikkel som sensoren min har vært medforfatter på. Er det innafor å bruke den?

Anonymkode: b7694...5b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Veilederen min har anbefalt meg å referere til en artikkel som sensoren min har vært medforfatter på. Er det innafor å bruke den?

Hvordan vet du hvem som er sensor på forhånd?

Skrevet
SamusAran skrev (1 time siden):

Veilederen min fortalte meg hvem det var😆 er det ikke lov?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Veilederen min fortalte meg hvem det var😆 er det ikke lov?

Veileder skal jo helle ikke vite hvem som er sensor hvis det er snakk om bachelor- eller masteroppgave. Hva er dette for noe type oppgave?

• Liker 1
Skrevet
SamusAran skrev (1 time siden):

Det er helt normalt at man vet hvem som er sensor på master/phd-osv-oppgaver. Jeg visste hvem som skulle være sensor før jeg var ferdig å skrive masteren, og samme med phd'en. 

Anonymkode: 0c6ce...fa2

Skrevet
SamusAran skrev (Akkurat nå):

Veileder skal jo helle ikke vite hvem som er sensor hvis det er snakk om bachelor- eller masteroppgave. Hva er dette for noe type oppgave?

Jo, det er ofte veileders oppagve å finne sensorer... 

• Liker 1
Skrevet

Det er helt normalt at man vet hvem som er sensor på master/phd-osv-oppgaver. Jeg visste hvem som skulle være sensor før jeg var ferdig å skrive masteren, og samme med phd'en. 

Doktoravhandling kan jeg ikke uttale meg om, men det er særdeles rart at man skal vite hvem som er sensor på masteroppgaven all den tid masteroppgaven leveres inn anonymt. 

Skrevet

Jo, det er ofte veileders oppagve å finne sensorer... 

Er dette noe slags mini-skoler?

Skrevet
SamusAran skrev (1 minutt siden):

Doktoravhandling kan jeg ikke uttale meg om, men det er særdeles rart at man skal vite hvem som er sensor på masteroppgaven all den tid masteroppgaven leveres inn anonymt. 

Det gjør den da ikke!

Anonymkode: 78cb9...893

Skrevet
SamusAran skrev (2 minutter siden):

Er dette noe slags mini-skoler?

Dette er en av de beste universitetene i Norge, naturvitenskapelig grad, så ikke noe tull her i gården. Men det var ikke det som var spm.mitt da...

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det gjør den da ikke!

Anonymkode: 78cb9...893

Uhm, jo. Jeg har levert både en bacheloroppgave og en masteroppgave i to studieretninger anonymt.

Skrevet

Dette er en av de beste universitetene i Norge, naturvitenskapelig grad, så ikke noe tull her i gården. Men det var ikke det som var spm.mitt da...

Vel, tydeligvis vanskelig å gi et svar da det er forskjellig praksis fra sted til sted. Ville dog aldri smurt sensor opp etter ryggen.

Skrevet

Har sensor gjort noe banebrytende som absolutt bør med i oppgaven? 

Anonymkode: 85709...1ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...