Gå til innhold

Er det greit med brukt julegave til barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant en leke som tanteungen min på 3 år ønsket seg, brukt på finn. Ny koster 900kr og får den brukt til halvparten av prisen.  I følge selger er den ubrukt og fremdeles ikke åpnet og montert. Men føler man aldri kan stole helt på selgere fra finn.no. Bør jeg kjøpe den gi den til mitt tantebarn? Eller burde jeg gå for en ny? 

Hva hadde du gjort? 

Anonymkode: 1c421...e1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kjøpt den.

Anonymkode: 38ca6...594

• Liker 33
Skrevet

Jeg har kjøpt flere gaver på finn, som har vært pakket ut og brukt. Ser ikke problemet, spesielt til barn.

• Liker 9
Skrevet

Jeg har kjøpt brukt til mitt tantebarn. Økonomisk og bra for miljøet, kjør på! ☺️

• Liker 8
Skrevet

Har du sjekket om den aktuelle selgeren har fått noen vurderinger gjort av andre folk som har kjøpt noe fra vedkommende da? 

Anonymkode: d528a...07e

• Liker 2
Skrevet

Tviler på at en treåring bryr seg om leken er kjøpt på finn eller i butikk

• Liker 10
Skrevet

Nei, det er det ikke. Hvor kjip går det an å bli?

Anonymkode: 45419...b4c

• Liker 1
Skrevet

Ja, ville kjøpt den.
Vinn vinn for alle. Bedre for miljøet, du sparer penger, tantebarn får det hun ønsker seg.

• Liker 8
Skrevet

Kjøp den ☺️

Anonymkode: c9cf1...843

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Nei, det er det ikke. Hvor kjip går det an å bli?

Anonymkode: 45419...b4c

Jeg vet ikke, men dette var et kjipt svar.

ts, kjør på. 900 er dessuten veldig mye til et tantebarn.

Anonymkode: 09dab...234

• Liker 10
Skrevet

Helt topp med brukte gaver! Jeg støtter dette fullt ut og oppfordrer alle til å kjøpe brukt der det er mulig. Vinn-vinn-vinn.

Anonymkode: 4c28e...619

• Liker 4
Skrevet

Nei

Anonymkode: 1e823...8dc

Skrevet

Vi kjøper brukte gaver hele tiden, både til eget og andres barn.

Betalte nylig 300kr for en hel samling figurer med en total nypris på over 2000kr. Det er fordi populære leker er fullstendig overprisede, og pengegaloppen er helt galskap. 

Barnet som fikk figurene kunne ikke brydd seg mindre om at de var pent brukt; hun oppfattet bare at hun plutselig hadde en større samling enn hun noensinne hadde drømt om, og satte igang med å leke med dem øyeblikkelig. 

Jeg skulle ønske at også flere voksne fikk det samme kicket av brukte ting som av nye. 

Anonymkode: e2eac...ca3

• Liker 9
Skrevet

Ja! Jeg blir veldig glad for brukte gaver (både voksne og barn)! Får jo mye mer for pengene👍🏼

• Liker 1
Skrevet

Syns brukte gaver er heilt flott, både til born og vaksne.  
På den måten kan ein jo få flotte ting som ein faktisk ønsker seg , til ein overkomelig pris. 

• Liker 2
Skrevet

Synes det er helt innafor om du vet med sikkerhet at det er noe barnet ønsker seg og ikke kommer til å få av noen andre. Verre om det er noe barnet kan komme til å ville bytte. 

Anonymkode: 2711d...b4d

• Liker 2
Skrevet

Hadde kjøpt den. Kjøpte brukt julegave til mitt eget barn i år også.

Anonymkode: 57d41...0ac

• Liker 2
Skrevet

I min familie er brukte gaver helt greit til både barn og voksne. Men det er en fordel at det er avklart at mottaker ser det på samme måte. Men i ditt tilfelle, der det faktisk ikke er brukt engang, så trenger du bare å forsikre deg om at ikke andre gir det samme, ettersom du vet at barnet ønsker seg denne tingen.

Anonymkode: b63d7...eb8

• Liker 1
Skrevet

Ja

Anonymkode: c1ac0...ce2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...