Gå til innhold

Har en "gal" søster, og hun ser det ikke selv!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei søster som er ganske grei og snill ellers, men hun blir utrolig fort sur og tar alt nært.... å da snakker jeg ikke om at hun blir småbitter. Om noen sier imot henne så tar hun det som et personlig angrep og kan klikke som bare det.. noe som er utrolig slitsomt for alle rundt henne, å dette går da mest utover kjæresten hennes. Forige jul så var hun på besøk her siden dem bor et stykke borte. Så det ble overnatting over lengre tid. Og det var så mye leven og bråk for alt og ingenting på henne. Bare kjæresten hennes tok handa bort fra henne når dem satt å så på TV, så blir hun dritsint og lei seg å står å skriker på han også eskalerer det ene seg til det andre. Så får han hele det manuset om alt ille han har gjort og hvor stakkars det er i hun. Hun oppfører seg helt rart å jeg har aldri sett noe lignende. hun setter seg ned å hyler og gråter. springer rundt overalt og typen stakkars vet ikke hva han skal gjøre. mens hun bare klager og klager over hvor kald han er som ikke bryr seg om at hun gråter. Hun er rett og slett HYSTERISK.. alle i huset våknet pga dette også. Dette gjorde da at jeg ikke klarte å ha kontakt med hun på et halvt år, måtte rett og slett kutte hun ut fordi det var utrolig slitsomt. 

Nå er hun ikke hjemme, men dem krangler tydeligvis enda. Min mor fikk flere meldinger i går fordi kjæresten hennes spiller tydeligvis et spill som er sex i, noe som hun har fått angst av så da har hun blitt klikk igjen. Det eskalerte seg (som vanlig) til at mamma fikk 1000 meldinger om hvor synd det er i hun og ingen forstår henne, og at hun står å gråter men iiiingen bryr seg.

Så sendte kjæresten hennes melding til mamma også, der hvor han er fortvilet å vet ikke hva han skal gjøre, fordi hun bare står å skriker på han og er hysterisk som vanlig, han sa også det var værre krangler nå enn i fjor. Hun legger seg ned å skriker mamma og oppfører seg veldig merkelig

Jeg vet ikke, hele familien vår blir bekymret. mamma skrev til hun selv i går at hun har nødt å roe seg ned for å prate med han skikkelig, men det tok hun ikke godt imot å heller som et personlig angrep å skrev da at mamma gjorde alt værre og ingen bryr seg om hun...

Er det noen som har opplevd noe lignende med noen, for dette er da ikke normalt i det hele tatt? og hun nekter å gå til psykologen å dette gjør bare at vi blir bekymret for både henne og han

Anonymkode: 4b271...203

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, dette er ei ung dame som tydeligvis ikke har noen form for følelsesregulering, og som over analyserer de fleste situasjoner...... Høres ut som om hun må ha det forferdelig slitsomt med dette, og hvis dere skal forsøke å tilnærme dere henne, er nok det måten å gjøre det på. Møt henne med å utvise aksept på at det må være veldig slitsomt og utmattende for henne å svinge slikt i humøret, og at for hennes egen del, vil det kunne være veldig godt for henne å få kommet til noen profesjonelle å få snakket om seg selv og hvordan hun har det. De fleste synes faktisk at det er veldig befriende å kommet et sted der de får snakket om seg selv og hvordan man egentlig har det 🙂 

Bortsett fra dette, er det faktisk ikke stort dere får gjort med henne, annet enn å begrense samværet med henne hvis dere blir for sliten og utmattet av denne atferden. Kjenner at jeg faktisk blir ganske sliten bare av å lese om det, og gudene må vite hvordan denne kjæresten klarer å håndtere dette. En ting er sikkert, og det er at jeg håper virkelig ikke at de bringer noe barn inn i en tilværelse slik den er nå......

• Liker 3
Skrevet

Stakkars mann, at han ikke slår opp😩 Det kan ikke være lett å bo med en slik en!

Anonymkode: f4bf7...1d4

• Liker 9
Skrevet

Det finnes hjelp..lege..nå.

• Liker 1
Skrevet

Be typen ringe ambulanse

Anonymkode: fbef9...b85

• Liker 2
Skrevet

Huff. Hun må komme seg til legen og få henvisning til  psykolog. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Be typen ringe ambulanse

Anonymkode: fbef9...b85

Luftambulanse, dette haster!! 🙄

• Liker 1
Skrevet

Har hun vært slik tidligere og o andre relasjoner eller er det noe som har oppstått nå og kun skjer dersom kjæresten er involvert?

Hadde en jeg sto nært plutselig begynt å oppføre seg slik, samt nektet å gå til lege hadde jeg kontaktet fastlegen og lagt igjen en bekymringsmelding.

Skrevet

Off, det er så mange menn som finner seg i alt mulig i dag , 🥺 tenk at han lar hun få lov å holde på sånn. Får håpe det ikke kommer barn inn i det forholdet! 

• Liker 3
Skrevet

Vanskelig, men noen må sette hardt mot hardt og klare å stå i det. Hun trenger hjelp og om hun ikke vil, så bør det sendes en bekymringsmelding. 

Han kjæresten må jo virkelig være glad i henne, eller helt ødelagt. 

Anonymkode: 3f384...d76

• Liker 1
Skrevet

Hvor gammel er hun? Er hun stabil ellers i livet? Venner, økonomi, utdanning, jobb?

Anonymkode: 15ae4...ea6

• Liker 2
Skrevet

Sexen må være god hvis typen klarer å holde ut det der. 

Anonymkode: bfaf8...5a3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.12.2020 den 23.51):

Hvor gammel er hun? Er hun stabil ellers i livet? Venner, økonomi, utdanning, jobb?

Anonymkode: 15ae4...ea6

25, og nei hun nekter å jobbe, hun vil ikke engang gå til nav for hun ikke vil gå alene og har ikke venner der hun bor nå.

Skrevet
Menchit skrev (På 15.12.2020 den 4.52):

Har hun vært slik tidligere og o andre relasjoner eller er det noe som har oppstått nå og kun skjer dersom kjæresten er involvert?

Hadde en jeg sto nært plutselig begynt å oppføre seg slik, samt nektet å gå til lege hadde jeg kontaktet fastlegen og lagt igjen en bekymringsmelding.

hun har kanskje vært litt sånn smålig at hun ikke tåler kritikk eller folk som sier imot før, men vil ikke si det har vært så ekstremt som det er med kjæresten hennes

Skrevet

Huff, stakkars jente. Hun har nok veldig vanskelig med å regulere egne følelser og er nok rimelig frustrert på innsiden... jeg kjenner meg godt igjen selv, og jeg har diagnosen emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. For meg har det gitt spesielt utslag i kjærlighetsrelasjoner. Prøv å oppfordre henne til å oppsøke DPS💕

Anonymkode: 3516d...132

• Liker 1
Skrevet
Pappi skrev (På 14.12.2020 den 20.27):

Luftambulanse, dette haster!! 🙄

Hørt om ambulant akutteam? De kan ringes ved psykisk krise, f.eks om noen er i psykose, er suicidale, ikke snakkende til eller andre psykiske tilstander som bekymrer eller oppleves veldig belastende for den det gjelder. De kan hjelpe i situasjonen, og etterpå, med veiledning til videre tiltak. De kan vurdere om pasienten bør legges inn også, men målet er å unngå innleggelse.

Anonymkode: 5fe74...c55

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

25, og nei hun nekter å jobbe, hun vil ikke engang gå til nav for hun ikke vil gå alene og har ikke venner der hun bor nå.

Hva lever hun av da?

Anonymkode: ea8ab...a99

• Liker 1
Skrevet

Høres helt ut som min søster var før (frem til hylingen og sexspillet ihvertfall). 

Hun tok blodprøver og viste seg å ha lavt stoffskifte. Startet på medisiner for det, og nå er hun som er helt nytt menneske!! 

Anonymkode: 5787f...86e

Skrevet

Her er det nok smart å få tak i psykologhjelp. Dette er jo slik barn oppfører seg når de er i trassalderen, før de har lært å regulere egne følelser.

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hva lever hun av da?

Anonymkode: ea8ab...a99

det vet jeg faktisk ikke, vet hun klager over dårlig råa. tror kanskje hun lever av kjæresten sine penger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...