AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #1 Skrevet 14. desember 2020 Jeg skulle kjøpe ny sjampo da den jeg hadde var nesten tom. Gikk til frisør og fikk beskjed at det merket jeg brukte har fått nye flasker, men innholdet er det samme og enda bedre. Her om dagen vasket jeg håret med denne, lukten var annerledes og jeg følte at jeg ikke fikk sjampoen ut av håret, uansett hvor mye jeg skylte. Etter at håret hadde tørket så det ut som en kost. Og hudebunnen klør og fikk allergisk reaksjon i ansiktet,halsen og nedover. 😱🤯 Er det mulig å få dette av en sjampo? Nå har jeg vasket håret med den 2 ganger og begge gangene skjedde det samme. 299,- rett ut av vinduet 😢 Jeg har aldri reagert på denne sjampoen og heller ingen andre. Hvordan kan jeg finne ut hva som forårsaker allergisk reaksjon? Noen som har peiling? Er det dumt å ringe til frisørsalongen jeg kjøpte den hos og fortelle dette? Anonymkode: a68e9...429 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #2 Skrevet 14. desember 2020 Ja det er absolutt mulig, og jeg syns du skulle si fra da de faktisk sa at shampooen var blitt "bedre". Den er jo slett ikke blitt bedre. Det som ser ut som det skjer mer og mer er at de tilsetter mer og sterkere kunstig parfyme i såpe og shampoo. Jeg tåler det ikke, og finner knapt en shampoo jeg kan bruke nå. Tåler helt fint eteriske oljer, så prøver å finne shampooer bare med dette, men ofte er de tilsatt "parfyme" som ikke er definert, og da vet man ikke hva som er i det. Og denne "parfymen" ser ut som den bare blir sterkere. Har merket det samme på andre områder, f.ex. er det en bilvask her som jeg bor som de har byttet såpe på, og den nye såpen stinker så jævlig at man kan kjenne det om man går forbi en bil som nylig er vasket med den. Og i USA er det nå vanlig med "plug-in" luftfriskere, som sprer kunstig parfyme så gjennomtrengende i hele lokalet, at hvis man er sensitiv og skal kjøpe hus, så må man unngå hus der dette er blitt brukt, for man får det rett og slett ikke ut av veggene. Dette forferdelige greiene er iferd med å komme hit også. Så gi dem for all del tilbakemelding på denne shampooen, dette kan de jo ikke selge. Anonymkode: d3fe9...328 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #3 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det er absolutt mulig, og jeg syns du skulle si fra da de faktisk sa at shampooen var blitt "bedre". Den er jo slett ikke blitt bedre. Det som ser ut som det skjer mer og mer er at de tilsetter mer og sterkere kunstig parfyme i såpe og shampoo. Jeg tåler det ikke, og finner knapt en shampoo jeg kan bruke nå. Tåler helt fint eteriske oljer, så prøver å finne shampooer bare med dette, men ofte er de tilsatt "parfyme" som ikke er definert, og da vet man ikke hva som er i det. Og denne "parfymen" ser ut som den bare blir sterkere. Har merket det samme på andre områder, f.ex. er det en bilvask her som jeg bor som de har byttet såpe på, og den nye såpen stinker så jævlig at man kan kjenne det om man går forbi en bil som nylig er vasket med den. Og i USA er det nå vanlig med "plug-in" luftfriskere, som sprer kunstig parfyme så gjennomtrengende i hele lokalet, at hvis man er sensitiv og skal kjøpe hus, så må man unngå hus der dette er blitt brukt, for man får det rett og slett ikke ut av veggene. Dette forferdelige greiene er iferd med å komme hit også. Så gi dem for all del tilbakemelding på denne shampooen, dette kan de jo ikke selge. Anonymkode: d3fe9...328 Takk for svar, setter pris på😊 Jeg har faktisk vært innom salongen hvor jeg kjøpte den og sa hva jeg opplevde. Jeg fikk en annen sjampo, i samme merke for å prøve den. De har ikke så mye å velge mellom så måtte bli en annen i samme merke. De kunne ikke svare meg på hva jeg reagerte på, sa bare at det er samme som med mat, feks. mat du spiser kan også resultere i allergisk reaksjon. Så nå er jeg spent på hvordan denne sjampoen blir, det er nesten så jeg gruer meg til å prøve den. Men får satse på at den er bedre. Anonymkode: a68e9...429
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #4 Skrevet 14. desember 2020 Du kan fortelle dem at det er absolutt ikke det samme som med mat. Ingrediensene i mange shampooer og andre hygieneprodukter er direkte giftige, og det kan være derfor man reagerer på dem. Det er ikke nødvendigvis som "allergi"mot nøtter f.ex. Og hvorfor koster den 300 kroner? Jeg kjøper Urtekram shampoo til hundre kroner for 500 gram, en av de få jeg tåler som jeg får tak i her til lands, og den funker fint for håret mitt. Jeg hadde heller bedt om pengene tilbake. Anonymkode: d3fe9...328
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #5 Skrevet 14. desember 2020 Vær skeptisk til alt som er både "det samme" og "enda bedre" Så mye penger jeg har kastet bort på unødvendig dyre sjampoer, og så er den til ti kroner for en halvliter på Extra mye, mye bedre. Håret holder seg som nyvasket i fire dager, det blir ikke noe fettete belegg på hårbørsten, og jeg får ikke kløende klumper i hodebunnen lenger. Jeg dauer. Anonymkode: 869c2...451
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #6 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du kan fortelle dem at det er absolutt ikke det samme som med mat. Ingrediensene i mange shampooer og andre hygieneprodukter er direkte giftige, og det kan være derfor man reagerer på dem. Det er ikke nødvendigvis som "allergi"mot nøtter f.ex. Og hvorfor koster den 300 kroner? Jeg kjøper Urtekram shampoo til hundre kroner for 500 gram, en av de få jeg tåler som jeg får tak i her til lands, og den funker fint for håret mitt. Jeg hadde heller bedt om pengene tilbake. Anonymkode: d3fe9...328 Kanskje var det dumt å ta en annen sjampo, burde tatt penger heller. Det kan hende at jeg reagerer på denne også.😖 Og det som jeg også la merke til var at jeg mistet mye hår de to gangene jeg vasket med den sjampoen. Kan du fortelle hvilken urtekram sjampo du bruker og hvor du kjøper den? Jeg brukte en gang en brennesle shampo men usikker på om den var noe tess. Anonymkode: a68e9...429
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå