Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 🙂 

Jeg søker råd ang. et dilemma jeg nå står midt opp i. 

Jeg er utdannet prosessoperatør, tok  fagbrev etter endt læretid i bedrift nå i sommer. Jeg har egentlig hele tiden gjennom studiet og læretiden tenkt at dette ikke er et fag som interesserer meg nok og jeg kan heller ikke se for meg å jobbe som operatør resten av livet.. Men det er dette jeg har vanskelig for å si høyt da jeg føler alle rundt meg forventer så mye av meg.. Jeg har personlig forsonet meg med at jeg ikke er den samme personen jeg var da jeg begynte på videregående og skulle velge yrkesretning. Den gangen tok jeg også valget basert på hva mine søsken gjorde før meg samt at det hørtes veldig lokkene ut med en jobb i oljeindustrien med tanke på gode skiftordninger og lønn. 

Jeg har nå det siste halve året jobbet i min fars bedrift hvor jeg har vært kontormedarbeider i påvente av å skaffe meg annen jobb. Har søkt på utallige stillinger rettet til oljenæringen, men ikke fått napp. Dette har igjen gitt meg lang betenkningstid på om dette faktisk er noe for meg. Jeg blir jo ikke akkurat mindre umotivert for dette yrket når det er så vankelig å skaffe seg jobb for nyutdannede..