AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #1 Skrevet 14. desember 2020 37 uker på vei. Siste uken vært så svimmel at alt går rundt og balansen er elendig. Blir lett kvalm og jordmor sa jeg hadde lavt blodtrykk 100/50. Og måtte bare drikke mye vann. Men går på do og tisser hver halv time nå føles som. Har også diabetes. Så vet ikke hva det kan være. Er skikkelig uvel idag Anonymkode: 84924...06f
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #2 Skrevet 14. desember 2020 100/50 er lavt men ikke så lavt.. Under 100 reknes som lavt og over 100 er normalt, et slikt blodtrykk vil ikke gi deg så mye symptomer... Hadde du hvilt i 10 min før hun tok blodtrykket ditt? Eller hadde du akuratt satt deg ned🤔Få i seg litt salter som binder vann og fortsett å drikke godt. Ikke reise deg fort fra liggende eller sittende stilling men ta det rolig. Anonymkode: 15e6c...b54
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #3 Skrevet 14. desember 2020 Hvordan var BT ditt i utgangspunktet? Sånn når du ikke er gravid? Mitt ligger på 135/88 normalt og er nede på 105/74 nå, og jeg kjenner veldig til bt for tida. Har også hatt blodtrykksfall hvor jeg er nær ved å besvime. Selv om dette blodtrykket ikke regnes som lavt, så er det lavt for meg. Anonymkode: 5c5d5...a7d 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #4 Skrevet 14. desember 2020 Mer sannsynlig at det er lave jernlagre/blodprosenten som er lav. Jeg har blodtrykk mellom 80/50 og 90/60, lå der hele forrige svangerskap, og hele svangerskapet til nå. Jeg plages av svimmelhet når jeg reiser meg, men ikke konstant svimmelhet. Det hadde jeg derimot da ferritinen var nedi 7, og blodprosenten lå såvidt over 10. Anonymkode: e5b7a...46a 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #5 Skrevet 14. desember 2020 Jeg slet med dette fra ca uke 9 til uke 16. Mamma slet også med det samme i sine graviditeter. Legen fant aldri ut en helt klar årsak da alle prøver inkludert jern var fine. Fikk ofte en veldig høy puls bare jeg stod på beina. Anonymkode: fab96...1da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå