Gå til innhold

Feire jul sammen hvis han er usikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i lag med kjæresten i 2 år og  mye pga korona kan han ikke reise for å treffe familien i utlandet. Men for et år siden spurte jeg han om han er forelska (in love with) og da sa han at han kanskje begynner å føle det. Men at han har en «crush» på meg. Vet ikke om der er en språk ting, men allikevel.. 

Nå har han sagt ja til å feire jul med familien min, og jeg kjenner at for meg er det en stor ting. Jeg vil ha han med meg, men hvis han ikke er sikker på meg så synes jeg ikke det er riktig at han gjør det. Han har møtt noen i familien min før og jeg har møtt noen i hans. 

Men ville han gått med på det om han fortsatt er usikker? Tør liksom ikke ha den samtalen nå rett før jul.. Og en har kjøpt gave til han. 
Sp jeg håper det betyr han er sikker nå, tror dere han ellers ville gjort det? 
Er det bare fordi han ellers kanskje ville vært alene? (Han kunne sikkert vært hos venner)

Anonymkode: eb8d6...b14

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud det er bare en julefeiring, dere skal ikke gifte dere 😮 

• Liker 7
Skrevet

«In love with» og «crush» er to veldig forskjellige ting, det er ikke en språk greie med mindre han kommer fra et land med veldig dårlig engelsk opplæring. 

• Liker 2
Skrevet
deedee_ skrev (2 minutter siden):

Herregud det er bare en julefeiring, dere skal ikke gifte dere 😮 

Nei, men jeg hadde aldri tatt med en mann hjem til julefeiring med familie om jeg ikke er seriøs med han og ikke kan se en lengre fremtid 

• Liker 1
Skrevet

Hvis dere har vært sammen i TO ÅR, så ville jeg bare antatt at han la andre ting i de ordene enn deg.. Man er vel ikke sammen med noen i to år uten av man tenker det er en fremtid, med mindre man faktisk vil gjøre det slutt? Og det er jo en heelt annen samtale å ta. Tenker det viktigste er at dere to er sammen, så kan definisjonene av de ulike ordene komme litt av seg selv etterhvert.

• Liker 1
Skrevet
Frøyamor skrev (8 minutter siden):

«In love with» og «crush» er to veldig forskjellige ting, det er ikke en språk greie med mindre han kommer fra et land med veldig dårlig engelsk opplæring. 

Han kommer fra et land med engelsk som morsmål, så jeg går utfra at det er en forskjell. Nå er det jo et år siden vi hadde den samtalen og vi feiret ikke jul sammen da. Men jeg vet ikke.. 

Skrevet

Tenker han bare har en annen måte å definere det på enn deg.

Å være «in love with» kan virke som veldig store ord. Sliter litt med å si noe sånt selv, og jeg har vært sammen med samboeren min i 3 år.

Han sa jo ikke at han ikke likte deg, han sa han hadde en «crush», noe som jo er en form for varme følelser det også :) 

Anonymkode: f9cb6...9d8

Skrevet
LillEve skrev (3 minutter siden):

Hvis dere har vært sammen i TO ÅR, så ville jeg bare antatt at han la andre ting i de ordene enn deg.. Man er vel ikke sammen med noen i to år uten av man tenker det er en fremtid, med mindre man faktisk vil gjøre det slutt? Og det er jo en heelt annen samtale å ta. Tenker det viktigste er at dere to er sammen, så kan definisjonene av de ulike ordene komme litt av seg selv etterhvert.

Kanskje.. det er nå et år siden vi hadde den samtalen og jeg vet ikke hvordan det er nå. Han har nevnt nye steder vi kan reise til (når korona går over). Jeg vet egentlig ikke hva han la i det at han ikke var «in love», om det er mangel på sommerfugler eller mer den store kjærligheten fordi det er en stor greie for han. 

Gjest Middelmådig
Skrevet

Hvorfor vil du ikke spørre han nå? Om det er ett år siden sist, han har ikke sagt han er «in love» og du er usikker. På tide å spørre igjen, kanskje? 

Skrevet

Det jeg reagerer mer på enn crush/in love, er at du ikke er komfortabel med å ta dette opp i et 2-år langt forhold. Vi på KG har ingen forutsetninger til å gi deg fasiten her, men partneren din har!

Jeg syns hvertfall kommunikasjon er det aller viktigste i et forhold, og når man har vært sammen såpass lenge, så bør det være rom for å lufte tvil/bekymring, enten det er jul eller ikke. Tror det kommer til å føre dere nærmere! 

Anonymkode: f97fc...a81

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kanskje.. det er nå et år siden vi hadde den samtalen og jeg vet ikke hvordan det er nå. Han har nevnt nye steder vi kan reise til (når korona går over). Jeg vet egentlig ikke hva han la i det at han ikke var «in love», om det er mangel på sommerfugler eller mer den store kjærligheten fordi det er en stor greie for han. 

Ja, snakk med han ❤️ Det er helt naturlig å snakke om dette i et forhold, men øvelse gjør mester 😊 Kjæresten min sa ikke at han elsket meg før etter maange år, og det kan jo hende kjæresten din er litt det samme på akkurat det. "In love" kan jo være litt store ord.

Uansett planlegger han ting med deg og er fortsatt sammen med deg. Hvis du tror han vil gjøre det slutt må du virkelig prate med han, og ikke med oss.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det jeg reagerer mer på enn crush/in love, er at du ikke er komfortabel med å ta dette opp i et 2-år langt forhold. Vi på KG har ingen forutsetninger til å gi deg fasiten her, men partneren din har!

Jeg syns hvertfall kommunikasjon er det aller viktigste i et forhold, og når man har vært sammen såpass lenge, så bør det være rom for å lufte tvil/bekymring, enten det er jul eller ikke. Tror det kommer til å føre dere nærmere! 

Anonymkode: f97fc...a81

Jeg skal ta det opp etter jul. Det er litt ulike grunner til at jeg har utsatt det, blant annet fordi han har problemer med å snakke om følelser. Tenker å vinkle det mer i retning av fremtid og om han virkelig vil være med meg istedenfor å fokusere så mye på L ordet! Jeg har jo lyst til å fortelle han at jeg elsker han i en uformell, spontan setting, men jeg er redd

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Prat sammen. Det er uansett bare en julefeiring ikke giftemål eller barn. 

Skrevet

Jeg dater også en engelskspråklig kar, en vi har veldig åpen kommunikasjon om det meste. Vi har flere hansker snakket om språkforskjellene angående dette. For meg er forelskelse noe som kommer lenge før dyp kjærlighet, og jeg har da tenkt at jeg er "in love with". For han derimot er det annerledes, å være "in love with" betyr dyp kjærlighet, når man er klar for å si Jeg elsker deg/I love you. Og dét er noe vi er enige om at tar tid før man kan føle, man må bli godt kjent med hverandre over tid for å vite at det er dyp kjærlighet tenker vi.

Anonymkode: e2a8c...65a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...