AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #1 Del Skrevet 14. desember 2020 Hvor mye tid har du i 2020 brukt på å studere Bibelen? Anonymkode: 7cd98...ac0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #2 Del Skrevet 14. desember 2020 Hva legger du i ordet kristen da? Døpt og konfirmert? Personlig kristen? Nyreligiøs? Jeg tilhører det første og jeg har ikke åpnet Bibelen en gang. Jeg har for øvrig nesten alle religiøse skrifter som finnes fordi det er viktig å være åpen til sinns. Man er ikke ordentlig kristen hvis man ikke anerkjenner forskjeller i mennesker. Anonymkode: a03ba...7cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #3 Del Skrevet 14. desember 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hva legger du i ordet kristen da? Døpt og konfirmert? Personlig kristen? Nyreligiøs? Jeg tilhører det første og jeg har ikke åpnet Bibelen en gang. Jeg har for øvrig nesten alle religiøse skrifter som finnes fordi det er viktig å være åpen til sinns. Man er ikke ordentlig kristen hvis man ikke anerkjenner forskjeller i mennesker. Anonymkode: a03ba...7cf Om man ser på seg selv som kristen så er man kristen etter min mening. Om man er døpt, men ikke tror på Jesus så regner jeg ikke personen som kristen. TS Anonymkode: 7cd98...ac0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #4 Del Skrevet 14. desember 2020 Jeg setter nok ikke på stoppeklokka, men med Bibelen som lydbok, og podcasten Bibelnerden blir det noen timer ja. Så har jeg lyttet en til Koranen også, og lest noen gamle jødiske tekster. For noen år siden satt jeg og leste litt teologi. Det er altså ikke bare konkret lesning i selve Bibelen, men litt smålesing rundt det for å forstå bedre. Bibelen leste jeg gjennom for flere år siden, da jeg ble kristen. Om jeg er en god kristen kan diskuteres. Enig i at det er viktig å anerkjenne at folk er forskjellige Anonymkode: f132c...979 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #5 Del Skrevet 14. desember 2020 I 2020 har jeg ikke brukt mye tid. Men tidligere har jeg brukt litt tid Anonymkode: dda75...362 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #6 Del Skrevet 17. desember 2020 Noen minutter daglig. Får varsel fra en app om dagens bibelord. Anonymkode: bf157...19b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest andysowhat Skrevet 18. desember 2020 #7 Del Skrevet 18. desember 2020 (endret) Jeg har lest bibelen opp mot psykologi. Brukt kanskje 700-1000 timer. Men kan hende at jeg startet i 2019... er litt usikker... Men om jeg er kristen er et annet spørsmål. Folk som han derre Levi osv. har blokkert meg og lignende ting har skjedd. Så vet ikke greia med det er. Er vel ikke kristen da vist jeg blir blokkert ute av kristne miljøer. Endret 18. desember 2020 av andysowhat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå