Gå til innhold

I utlandet kan du velge aktiv dødshjelp om du har Autisme

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For noe tull. Slektningene kan ikke søke om aktiv dødshjelp på vegne av tanten, det må hun ha gjort selv mens hun enda var klar i hodet og i tillegg i stand til å faktisk gjennomføre det selv. I Sveits for eksempel vil de ikke gi deg gift eller lignende, du vil få den, men du må innta den selv. Slik tror jeg det er de fleste steder. 

Anonymkode: 52293...258

Men det kan være at den yngre eller eldre tanten føler seg tvunget til å innta giften for at slektningene skal få arven sin!

Anonymkode: 6d505...4b7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for selvmordstanker og svar til dette. Husk at selv om man kanskje ikke beskriver tanker som gjelder akkurat nå, kan dette virke triggende på andre som også sliter. 

Vi anbefaler dere som ønsker å diskutere dette å ta kontakt med Mental helse på 116 123 eller benytte nettsiden deres Sidetmedord.no, eller kontakte Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. Er du under 18 år kan du også kontakte Kors På Halsen.

Med vennlig hilsen Perelandra, mod. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

For noe tull. Slektningene kan ikke søke om aktiv dødshjelp på vegne av tanten, det må hun ha gjort selv mens hun enda var klar i hodet og i tillegg i stand til å faktisk gjennomføre det selv. I Sveits for eksempel vil de ikke gi deg gift eller lignende, du vil få den, men du må innta den selv. Slik tror jeg det er de fleste steder. 

Anonymkode: 52293...258

Er allikevel motstander av aktiv dødshjelp. Slike ting hører ikke hjemme noen steder.

Skrevet
Honey Dew skrev (1 time siden):

Det er skremmende. Er så motstander av aktiv dødshjelp. Det skremmer med hvordan dette kommer til å bli hvis det blir lovlig her i landet.

En har f eks en gammel, dement tante. Hun har flust i penger og pga demensen velger arvingene hennes å begå aktiv dødshjelp for å få tak i pengene hennes. Aldri i livet om at det bør tillates.

I min familie er det mange som har blitt demente. Og jeg skulle virkelig ønske at det var mulig å søke om å få avslutte livet, da man fikk diagnosen, og fortsatt var klar. Men at man skal ikke få hjelp til å dø, før den dagen man må flytte på hjem. Jeg synes dette er en så grusom sykdom. Og får jeg den, så tar jeg livet av meg. Men skulle jo gjerne ventet, men det kan jeg jo ikke, for det kommer en dag jeg ikke klarer det selv.

Anonymkode: f538a...3cb

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...