AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #1 Skrevet 14. desember 2020 Hei! Jeg og min venninne har i høst prøvd å lagd flere avtaler, men det er ofte jobb hos henne som dukker opp - og avtalen blir avlyst. Jeg jobber i samme bedrift og vet at det kan være sykdom og man får vakter på dagen. Det har skjedd nå flere ganger, og vi ble enig om å ha en liten julefeiring sammen, før hun reiser hjem til sin familie lillejulaften. Og så ble den avlyst fordi hun hadde glemt å registrere seg av "tilgjengelig" på vaktlista..... Først skulle vi på kino, så fikk hun tildelt vakt samme dag og kinoen ble avlyst. Vi avtalte derfor å møtes senere samme uke. Denne ble også avlyst pga jobb. Vi lagde en ny avtale noen uker senere, og denne ble da avlyst pga hun var syk. Det er forståelig at hun vil ta ledige vakter for å få ekstra penger, og at hun blir syk. OG SÅ: Vi lagde avtale om å ha en liten julefeiring i midten av desember. Jeg får ikke dratt hjem til jul pga jobb, og hadde derfor tenkt å dra hjem i november for å besøke familien. Grunnet korona og plutselig masse-smitte i hjembyen, måtte jeg utsette dette til senere. Jeg ble så inderlig lei meg, fordi jeg ikke får sett familie, venner og et nytt tantebarn. Pga dette, så gledet jeg meg ekstra mye til en liten julefeiring sammen med min venninne med pinnekjøtt, gaveutveksling og noe godt i glasset. Og endelig skulle vi få henge sammen! Forrige uke fikk jeg melding om at hun hadde glemt å stryke seg av vaktlista, og derfor blitt tildelt en vakt samme kveld som vår julefeiring. Jeg kjente at jeg ble lei meg og veldig skuffet. Denne feiringen hadde vi planlagt i nesten 2 mnd, så det kom ikke som noen overraskelse at denne datoen var satt. Når vi møttes igjen på jobb, virket det ikke som om hun syntes at det var en big deal. Litt "huff, det var litt dumt.." Jeg føler jeg må få henne litt på avstand, fordi jeg er lei meg, og fordi jeg ikke føler meg prioritert. Jeg har sett på snapchat at hun har hengt med andre venner, vært ute å byen osv. Såklart skjønner jeg at hun har andre venner enn meg, men jeg blir såret når alle avtalene våre blir avlyst. Julen er også litt sårt fordi jeg ikke fikk dratt hjem til familien. Skal jeg ta dette opp med henne, eller overreagerer jeg? Anonymkode: aec20...f9f 2
Sassinach Skrevet 14. desember 2020 #2 Skrevet 14. desember 2020 Syns du kan si til henne at du syns det er veldig leit at dere aldri møtes som avtalt. Hvis dere ikke har snakket noe om det vet hun kanskje ikke at du syns det er såpass leit. Hvis dere snakker om det kanskje hun faktisk husker å sette seg "utilgjengelig" og møter opp. 2
Silva Pluvialis Skrevet 14. desember 2020 #3 Skrevet 14. desember 2020 Jeg synes du bør ta det opp. Si at du gjerne ønsker å treffes, og at du blir såret når avtalene alltid blir avlyst. Jeg ville også spurt henne om det lå noe mer bak. 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #4 Skrevet 14. desember 2020 Sånt går jo ikke an å forholde seg til. Hvis en avtale blir avlyst én gang er det greit, men når folk avlyser avtaler mange ganger på rad slutter jeg å avtale ting med dem. Hun respekterer ikke tiden din og da respekterer hun ikke deg heller. Neste gang dere skal avtale noe så kan du jo si fra om at hun er nødt til å prioritere seg denne gangen, ellers er det ikke noen vits. Hun må gjøre seg utilgjengelig fra jobb med en gang dere avtaler så hun ikke "glemmer" det. Du kan jo ikke holde av tid for henne gang på gang når det aldri blir noe av, da må du heller bruke den tiden på mennesker som prioriterer deg. At hun møter andre kan bety at hun prioriterer dem og at du ikke anses som så viktig, men det kan også være helt tilfeldig. Kanskje avtalte de det på sparket, noe som kan være enklere for henne, eller det kan være tilfeldig at hun ikke fikk tilbud om jobb. Men om det bare er tilfeldig så synes jeg uansett ikke at hun fremstår som en god venninne overfor deg når hun ikke ser problemet med alle avlysningene. Ta en prat med henne neste gang dere skal avtale noe og få henne til å innse at hun stjeler tid av deg og at det er respektløst. Hvis hun synes det er enklere å ta ting på sparket så kan dere prøve det istedenfor å avtale på forhånd. Anonymkode: 67c7d...5fb 2
Gjest O.G. Skrevet 16. desember 2020 #5 Skrevet 16. desember 2020 (endret) Hvorfor avtaler du ting med henne gang på gang når hun bare avlyser? Endret 16. desember 2020 av O.G.
Rosatoast Skrevet 16. desember 2020 #6 Skrevet 16. desember 2020 Her føler jeg egentlig at du ikke har tatt hintet. Det er ganske tydelig at det er HUN som prøver å få deg på avstand, dessverre. Og ja, hvorfor fortsetter du å avtale med hun - når hun avlyser HVER gang? Dere hadde avtalt julefeiring i 2 måneder, og hun hadde "glemt" å stryke seg av vaktlista? Nei det hadde hun absolutt ikke glemt. Her er det hun som ikke er tøff nok, til å si rett ut til deg at hun ikke er interessert i å henge med deg. Sorry TS, men dere er egentlig ikke venninner.
skjermvegg Skrevet 16. desember 2020 #7 Skrevet 16. desember 2020 (endret) Har avtalt nye avtaler, i den tro at hun ikke tar vakter på sparket når vi har en avtale. Litt naivt kanskje..? 🙄 Endret 16. desember 2020 av skjermvegg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå