AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #1 Skrevet 14. desember 2020 Mor eller fars side? og hvorfor? Anonymkode: bf40b...0a6
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #2 Skrevet 14. desember 2020 Min. Jeg er jo den med brystene Anonymkode: 806d0...582 22
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #3 Skrevet 14. desember 2020 Står på min side for fars side av sengen er helt inntil veggen, er ikke fysisk mulig å sette noe som helst der. Anonymkode: 4aac5...8e7
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #4 Skrevet 14. desember 2020 Puppesida Anonymkode: 65fba...30b 9
Nuka Skrevet 14. desember 2020 #5 Skrevet 14. desember 2020 Den sto på min side begge gangene, jeg ammet jo 😊 innimellom tok han opp barnet til meg, spesielt i starten etter hjemkomst for at det skulle bli lettere for meg det da med begge. Når barna begynte med mme sto senga fortsatt på min side frem til de fikk eget rom, men da mest på grunn av plassmangel på andre siden av senga og at jeg ikke så noe vits i å flytte senga vår. Detta var i 2012-2013 og 2018🌺
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #6 Skrevet 14. desember 2020 LOL 🤦🏽♀️ Min side. Selvsagt. Det var også jeg som gikk gravid. Og faktisk også jeg som fødte barnet, OG ammet det. Dumme, dumme, dumme misforståtte likestillingsforestilling i nissenorge. Anonymkode: fcaf9...b9d 17
Kenelz Skrevet 14. desember 2020 #7 Skrevet 14. desember 2020 Hadde far klart å sprute melk ut av brystene sine så hadde sengen vært på hans side. Ikke søren at jeg gidder å reise meg ut av senga, gå helt rundt til den andre siden, dra opp en pupp og amme babyen stående. 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #8 Skrevet 14. desember 2020 Ingen av delene, sto ved enden av vår seng, ikke plass på sidene. Måtte uansett stå opp for mating på natt (flaskebarn). Anonymkode: f4c63...5b4 1
Frøyamor Skrevet 14. desember 2020 #9 Skrevet 14. desember 2020 Vi bytter på å ligge på den siden babysenga står på. Hver sin natt. 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #10 Skrevet 14. desember 2020 Selvfølgelig på min (mors) side. Hadde jo vært direkte idiotisk å måtte ta babyen over far for at jeg skulle få ammet på natta. Anonymkode: f606d...fe6 1
Tuppeluri Skrevet 14. desember 2020 #11 Skrevet 14. desember 2020 Min selvfølgelig. Er jo meg som har melka, ikke pappan. Nå ammer jeg ikke lenger forsåvidt, men ønsker å ha hen der fram til vi flytter hen på eget rom. Er bare tullete å flytte senga nå. Har hendt at vi har byttet side i senga så jeg får sove litt bedre da. 1
Frøyamor Skrevet 14. desember 2020 #12 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Selvfølgelig på min (mors) side. Hadde jo vært direkte idiotisk å måtte ta babyen over far for at jeg skulle få ammet på natta. Anonymkode: f606d...fe6 Hvorfor? Deilig å bare få baby plassert på puppen av far. 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #13 Skrevet 14. desember 2020 Frøyamor skrev (1 minutt siden): Hvorfor? Deilig å bare få baby plassert på puppen av far. Så i stedet for å bare enkelt og greit å dra babyen inntil puppen i halvsøvne så skal man våkne og ligge og vente og far skal også våkne og løfte opp babyen slik at den også våkner enda mer før man får ammet. Og så i stedet for å bare sove videre etter amming, eller eventuelt skyve babyen forsiktig over i senga si igjen så må man på nytt vekke far som så skal løfte babyen tilbake over i senga med fare for at babyen våkner igjen? Ikke rart folk synes det er slitsomt med baby hvis det er slik de holder på... Anonymkode: f606d...fe6 14
Frøyamor Skrevet 14. desember 2020 #14 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så i stedet for å bare enkelt og greit å dra babyen inntil puppen i halvsøvne så skal man våkne og ligge og vente og far skal også våkne og løfte opp babyen slik at den også våkner enda mer før man får ammet. Og så i stedet for å bare sove videre etter amming, eller eventuelt skyve babyen forsiktig over i senga si igjen så må man på nytt vekke far som så skal løfte babyen tilbake over i senga med fare for at babyen våkner igjen? Ikke rart folk synes det er slitsomt med baby hvis det er slik de holder på... Anonymkode: f606d...fe6 Går fint ann å gjøre alt det i halvsøvne, selv om mannen DIN ikke klarer koble babyen på puppen din, er det ikke sikkert alle andre menn er like evneveike 2
Frøyamor Skrevet 14. desember 2020 #15 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så i stedet for å bare enkelt og greit å dra babyen inntil puppen i halvsøvne så skal man våkne og ligge og vente og far skal også våkne og løfte opp babyen slik at den også våkner enda mer før man får ammet. Og så i stedet for å bare sove videre etter amming, eller eventuelt skyve babyen forsiktig over i senga si igjen så må man på nytt vekke far som så skal løfte babyen tilbake over i senga med fare for at babyen våkner igjen? Ikke rart folk synes det er slitsomt med baby hvis det er slik de holder på... Anonymkode: f606d...fe6 Hvorfor «ligge å vente på far skal våkne»? Den som ligger nærmest senga våkner jo først når baby blir urolig. 2
Rem Skrevet 14. desember 2020 #16 Skrevet 14. desember 2020 Mors side. Må også nevne at far sover ved vinduene.... Men av instinkt våkner jeg for hver lyd jeg hører på natta. Far må ristes på 😅😆 3
Frøyamor Skrevet 14. desember 2020 #17 Skrevet 14. desember 2020 Rem skrev (Akkurat nå): Mors side. Må også nevne at far sover ved vinduene.... Men av instinkt våkner jeg for hver lyd jeg hører på natta. Far må ristes på 😅😆 Er så heldig at far er like oppmerksom kansje mer enn meg på lyder om natta. 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #18 Skrevet 14. desember 2020 Frøyamor skrev (1 minutt siden): Hvorfor «ligge å vente på far skal våkne»? Den som ligger nærmest senga våkner jo først når baby blir urolig. 😂😂😂 Anonymkode: f606d...fe6 4
Kassiopeia8 Skrevet 14. desember 2020 #19 Skrevet 14. desember 2020 Far i huset sover helt håpløst tungt, og er gjerne 3-4-5 minutter hvor han er helt i ørska og ikke klarer gjøre rede for seg før han våkner til. Og dette er på MORGENEN etter en god natts søvn, midt på natten er det ennå verre. Jeg som våkner så fort babyen knirker hadde aldri i livet orket å ligge våken og vente 10 minutter på at han skal våkne og gi meg babyen, mens den lille hadde skreket seg opp. Da hadde jo både jeg og baby våknet ordentlig. Her bare ruller jeg baby på siden og stapper inn puppen når han begynner å bevege seg litt. Så sover vi begge videre. Veldig deilig. Så kan heller pappaen sove godt og hjelpe meg ellers i døgnet. Vil forresten tro vi gjør det slik når jeg skal jobbe også (hvis jeg fremdeles nattammer). 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #20 Skrevet 14. desember 2020 Frøyamor skrev (4 minutter siden): Går fint ann å gjøre alt det i halvsøvne, selv om mannen DIN ikke klarer koble babyen på puppen din, er det ikke sikkert alle andre menn er like evneveike Så far greier faktisk i halvsøvne å løfte babyen, finne puppen din og koble babyen på og så magisk oppdage, fortsatt halvsovende, når babyen er ferdig og så løfte den tilbake i senga si? Uansett er fortsatt spørsmålet: hvorfor? Når mor rett og slett kan strekke ut armen og dra babyen inntil seg, og seinere når babyen blir større kan babyen krype inntil helt selv. Hvordan er det da enklere at far blandes inn i dette? Anonymkode: f606d...fe6 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå