AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #21 Del Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fordelen med forvaltede fond er at man kan investere i spesifikke sektorer. Det kan man også med indeksfond. Skal man se på hvor godt et forvaltet fond har gjort det pleier man å sammenligne med indeksen til den sektoren fondet investerer i. Å sammenligne et aktivt forvaltet bransjefond med et indeksfond som følger en helt anne indeks gir ingen mening. Anonymkode: 16e0a...b38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #22 Del Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det kan man også med indeksfond. Skal man se på hvor godt et forvaltet fond har gjort det pleier man å sammenligne med indeksen til den sektoren fondet investerer i. Å sammenligne et aktivt forvaltet bransjefond med et indeksfond som følger en helt anne indeks gir ingen mening. Anonymkode: 16e0a...b38 Så hvilke indeksfond investerer da f.eks i autonomi/elbil for å ta et eksempel? Eller grønn energi? Mitt hovedfond er BNP Paribas Energy Transition CC. Det har gått 177% hittil i år. Hvilken indeks bør det sammenlignes med? Anonymkode: 048e4...921 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #23 Del Skrevet 23. desember 2020 Sett inn pengene i TSLA og PLTR. Disse vil mangedoble seg innen 3-5 år. Dette er solide og etablerte selskaper. Eller så kan du sette inn i fond som DNB global indeks eller ETFs som VTI, da har du mye mindre risiko men også mye mindre avkastning. Eller du kan gjøre som de smarte investorene og ha begge deler. Anonymkode: db922...d4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 23. desember 2020 #24 Del Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Tja. Jeg puttet 625k i to forskjellige forvaltede fond for 5 uker siden, verdien har allerede økt til over 742k. Nesten 19% avkastning på 5 uker altså, skulle likt å sett det indeksfondet som kommer i nærheten av det. Forvaltningsgebyret er bare ca. 1,5% per år. Jeg puttet også 193k i to andre fond tilbake i juni, disse er nå verdt 236k. Ikke like bra avkastning, men fortsatt over 22% på et halvt år. Fordelen med forvaltede fond er at man kan investere i spesifikke sektorer. Jeg investerer kun i fond som driver i sektorer jeg har tro på fremover, som f.eks ny teknologi og grønn energi. Holder meg langt unna alt som investerer i f.eks kull/olje/gass. Indeksfond gir ikke de samme mulighetene for rettede investeringer. Jeg la 325k i litt mer bitcoin også for 5 uker siden, det har gitt den beste avkastningen med nesten 25%. Totalt over 21% avkastning på de 950k jeg investerte for 5 uker siden. Det var for øvrig lånte penger, til en rente på 1,39% med sikkerhet i eiendom. Så man trenger ikke å ha kapital for å investere, men man må klare å betjene den økte lånekostnaden om det går dårlig selvfølgelig. Anonymkode: 048e4...921 Jeg tror du har rett. Indexfondet mitt har vokst veldig lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #25 Del Skrevet 24. desember 2020 skulle ønske jeg var modig nok til å låne penger for å invistere😀men når man har så pass trang økonomi som meg, der jeg av og til må låne for å ha penger til dagliglivet, tør jeg ikke😏vet ikke hva jeg skal gjøre med»gamlergenet» mitt. sparer 1000 kr i mnd, men liten spenning knyttet til det. og enkelt å ta de når det dukker opp uforutsette regninger🤭 Anonymkode: 7cbf8...5bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #26 Del Skrevet 24. desember 2020 *gamblergenet Anonymkode: 7cbf8...5bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå