Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da mener jeg ikke overnatting. Kjæresten kjører lastebil og ser ut som han er i oslo samme kveld som jeg overnatter der på grunn av jobb. 

Han har vel lov til å komme innom på besøk før han kjører videre eller er det ikke lov å ha besøk på hotell rommet ? 

Anonymkode: 5d034...778

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig kan han komme på besøk.

Anonymkode: cf589...669

• Liker 10
Skrevet

Helt greit. Hvis han skal overnatte bør du si i fra i resepsjonen sånn at de vet hvor mange som er på det rommet i tilfelle brann. 

Anonymkode: 149ad...b24

• Liker 6
Skrevet

de kommer til å tro du en hore. Er man flere op hotellrommet så oppgir man det når man bestiller rommet.

Anonymkode: 57fde...a74

• Liker 1
Skrevet

Han kan vel bare gå rett inn og til det rommet du er på😊 har jeg gjort mange ganger når venner har vært på hotell, uten at det har blitt stilt spørsmål til det. Overnattet gjorde jeg også😊

Anonymkode: cd58e...2dd

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Helt greit. Hvis han skal overnatte bør du si i fra i resepsjonen sånn at de vet hvor mange som er på det rommet i tilfelle brann. 

Anonymkode: 149ad...b24

Ikke bare må du si fra, du må betale ekstra om en annen person skal overnatte.

Anonymkode: 163a3...5c6

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

de kommer til å tro du en hore. Er man flere op hotellrommet så oppgir man det når man bestiller rommet.

Ha ! Seriøst, er det så uvanlig med besøk 😳

Sånn som jeg ser ut så tviler jeg på noen ville ha kjøpt noe av meg 🤣

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han skal ikke overnatta, bare innom en tur før han må forsette turen sin. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei det må man vel ikke? Man betaler jo for rommet, ikke antall personer. Har gjort dette selv, og også overnattet - og det går helt fint.

• Liker 3
Skrevet

Det er lov å ha besøk. Skal han overnatte må du gi beskjed slik at de vet i forhold til brann/evakuering.

Anonymkode: 5b17a...a15

• Liker 3
Skrevet
Yellowstar skrev (3 timer siden):

Nei det må man vel ikke? Man betaler jo for rommet, ikke antall personer. Har gjort dette selv, og også overnattet - og det går helt fint.

I Norge betaler man som regel per pers, utrolig nok. Har opplevd dette tidligere, de krevde penger for at en til skulle overnatte.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

I Norge betaler man som regel per pers, utrolig nok. Har opplevd dette tidligere, de krevde penger for at en til skulle overnatte.

Har aldri opplevd dette, hverken i Norge eller i utlandet. Vært på flere jenteturer der vi har vært 4-5 stk på familierom på hotell, har alltid kun betalt for rommet (og da har det jo blitt kjempebillig siden prisen for rommet er fordelt på flere). 

• Liker 1
Skrevet
Yellowstar skrev (7 minutter siden):

Har aldri opplevd dette, hverken i Norge eller i utlandet. Vært på flere jenteturer der vi har vært 4-5 stk på familierom på hotell, har alltid kun betalt for rommet (og da har det jo blitt kjempebillig siden prisen for rommet er fordelt på flere). 

Utenlandsk praksis er å ta betalt for rommet. I Norge har man drevet med en særgreie å betale for antall personer. Mulig ikke alle praktiserer det, eller at det er slutt nå. Reagerte veldig på det selv.

• Liker 2
Skrevet

Tja, det er egentlig bare to måter å regne på. 

Man betaler mer for en person i enkeltrom enn en person i dobbeltrom. 

F.eks 1290,- for enkeltrom og 1490,- for dobbeltrom, da sier man 745,- pr pers i dobbeltrom. 

Det høres mye billigere ut (nordmenn er opptatt av pris), og det gjør at man kan ta betalt for ekstra personer uten å måtte diskutere med folk som prøver å lure systemet (å sove to på et enkeltrom eller tre på et dobbeltrom). 

Det er vanligvis ikke veldig stor forskjell i pris på enkeltrom og dobbeltrom, og det er fordi den eneste forskjellen for hotellet er hvor mange håndklær/sengetøysett man må vaske og hvor mange som skal ha frokost. Samme når man har tre- eller firemannsrom. Det blir mye billigere per person, for hoteller trenger bare å rengjøre ett rom.

De aller fleste norske hoteller har veldig få enkeltrom, så vanligvis får man et dobbelt eller twinrom alene, og betaler da for enkeltrom. 

Anonymkode: 4dbcc...6dc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Neppe, da må det nok komme 3-4 forskjellige menn innom først. 

Anonymkode: 9250b...5bf

• Liker 3
Skrevet

Han kan komme på besøk ja. 

Hilsen ei som har jobbet på hotell 😃

Anonymkode: cedc0...36c

• Liker 1
Skrevet

Det går helt fint. Jeg fikk besøk av en venn da jeg bodde på hotell i Bergen for noen uker siden. Men han fikk ikke gå rett til rommet mitt, han måtte si navnet sitt i resepsjonen, og så ringte de meg for å spørre om det var i orden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det vanlige er vel at man betaler ca 200 kr for frokost til den ekstra personen? I utlandet koster frokost ofte ekstra. 

• Liker 1
Skrevet

På noen hotell må man bruke nøkkelkort i heisen for å få den til å virke, men det er vanligvis en trapp i nærheten. Ellers kan han jo bare ringe deg, så henter du han. 

Med forbehold om korona-regler og registrering av hvem som har vært innom mtp smittesporing.

Anonymkode: d457f...472

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...