AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #1 Del Skrevet 13. desember 2020 Etter halsbetennelser, luftveisvirus og mageviruset denne høsten er vi nå tom for sykt barn dager 😔 men 13 mnd er i gang ned runde 2 av det forbaska mageviruset, og er slapp og har diare . Er helt seriøst barnehager sykdomsbanker? Eldstemann er 2,5 år foresten Men hva gjør vi nå da ? Han trenger jo pass og omsorg selvom dagene er fri. Ferien er brukt opp eller «booket», det vil si at de siste dagene er julaften og 3-4 juledag. Må ferien da kanseleres og heller brukes som sykt barn dag? Eller kan man ta ulønnet foreldrepermisjon til han er frisk? Må det søkes om? Isåfall blir det vanskelig, fordi vet jo ikke hvor lenge dette varer. Men når magen er god er det uansett 48 timer før kan får lov å komme i bhg. hva slags rettigheter har man i en slik vond situasjon ? jeg jobber i helsevesen og mannen som kranfører. Så kan ikke bli med noen av oss på jobb heller. Anonymkode: 288b9...7b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #2 Del Skrevet 13. desember 2020 Gå til lege å få sykmelding? Anonymkode: c1d82...c08 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #3 Del Skrevet 13. desember 2020 Ta ulønna fri vel! Anonymkode: 19a91...c11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #4 Del Skrevet 13. desember 2020 Da kan du vel be om ulønna velferdspermisjon? Anonymkode: e7d1e...b84 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glød Skrevet 14. desember 2020 #5 Del Skrevet 14. desember 2020 Ferie eller ulønnet permisjon. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #6 Del Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Etter halsbetennelser, luftveisvirus og mageviruset denne høsten er vi nå tom for sykt barn dager 😔 men 13 mnd er i gang ned runde 2 av det forbaska mageviruset, og er slapp og har diare . Er helt seriøst barnehager sykdomsbanker? Eldstemann er 2,5 år foresten Men hva gjør vi nå da ? Han trenger jo pass og omsorg selvom dagene er fri. Ferien er brukt opp eller «booket», det vil si at de siste dagene er julaften og 3-4 juledag. Må ferien da kanseleres og heller brukes som sykt barn dag? Eller kan man ta ulønnet foreldrepermisjon til han er frisk? Må det søkes om? Isåfall blir det vanskelig, fordi vet jo ikke hvor lenge dette varer. Men når magen er god er det uansett 48 timer før kan får lov å komme i bhg. hva slags rettigheter har man i en slik vond situasjon ? jeg jobber i helsevesen og mannen som kranfører. Så kan ikke bli med noen av oss på jobb heller. Anonymkode: 288b9...7b6 Du har telt opp dagene fordi du vet det ble annerledes i år. Hvis du har vanligvis 20dager (dobbelt pga korona) sykt barn så var det 10dager i jan-juni, så ble talla nullstilt og fra 1.juli og ut 2020 er det 10dager sykt barn. Hvor mange barn har du og hvor mange dager har du brukt fra 1.juli? Anonymkode: ba1d2...b77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #7 Del Skrevet 14. desember 2020 RETTELSE: Du har telt opp dagene fordi du vet det ble annerledes i år. Hvis du har vanligvis 10dager sykt barn så var det 20dager i jan-juni pga korona, så ble talla nullstilt og fra 1.juli og ut 2020 er det nye 10dager sykt barn. Hvor mange barn har du og hvor mange dager har du brukt fra 1.juli? Anonymkode: ba1d2...b77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #8 Del Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gå til lege å få sykmelding? Anonymkode: c1d82...c08 Svindel, mener du? Ts, du eller mannen må bare ta ut ferie eller ulønnet velferdpermisjon. Det er sånn det er når man velger å få barn. Staten betaler svært mye for barnefamilier, men ikke absolutt alt. Anonymkode: f2578...f8f 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #9 Del Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Svindel, mener du? Ts, du eller mannen må bare ta ut ferie eller ulønnet velferdpermisjon. Det er sånn det er når man velger å få barn. Staten betaler svært mye for barnefamilier, men ikke absolutt alt. Anonymkode: f2578...f8f Det negative uvitende skitet der kan du dra en annen plass med. Anonymkode: ba1d2...b77 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #10 Del Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Det negative uvitende skitet der kan du dra en annen plass med. Anonymkode: ba1d2...b77 negativt uvitende skit? det uvitende her er vel å ikke vite at man må ta ut ferie eller ulønnet fri om man har brukt opp alle sykt barn dager? Anonymkode: f2578...f8f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #11 Del Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): negativt uvitende skit? det uvitende her er vel å ikke vite at man må ta ut ferie eller ulønnet fri om man har brukt opp alle sykt barn dager? Anonymkode: f2578...f8f Hva skal man gjøre da? Man kan da ikke la vær å betale husleie eller diverse for en har to unger som på rundgang smitter hverandre! Jeg tror ikke dere helt forstår hvordan året er for noen. I vår barnehage er det null toleranse , ett lite host vips så er du hjemme. Ikke kan besteforeldre passe og du som foreldre må på jobb. Den situasjonen som mange er i nå er uholdbart! Anonymkode: 0c4b4...f27 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #12 Del Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva skal man gjøre da? Man kan da ikke la vær å betale husleie eller diverse for en har to unger som på rundgang smitter hverandre! Jeg tror ikke dere helt forstår hvordan året er for noen. I vår barnehage er det null toleranse , ett lite host vips så er du hjemme. Ikke kan besteforeldre passe og du som foreldre må på jobb. Den situasjonen som mange er i nå er uholdbart! Anonymkode: 0c4b4...f27 Du må ta ulønnet perm noen få dager. Du og far har tilsamnen hatt 20 dager siden 1.juli, er alt brukt? Nå er det snart skifte av år, og ny kvote tikker inn. Jeg har selv brukt opp et år. Fikk da minustimer som jeg jobbet inn senere. Har dere minus/plusstimer/bygge opp avspasering? Du skal sykemeldes kun ved egen sykdom. Anonymkode: 634a3...2c4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #13 Del Skrevet 14. desember 2020 Uff. Dere må ha vært veldig uheldige. På grunn av koronaen så har det generelt vært veldig nedgang av smitte i barnehager dette året. Anonymkode: 7678a...a4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #14 Del Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva skal man gjøre da? Man kan da ikke la vær å betale husleie eller diverse for en har to unger som på rundgang smitter hverandre! Jeg tror ikke dere helt forstår hvordan året er for noen. I vår barnehage er det null toleranse , ett lite host vips så er du hjemme. Ikke kan besteforeldre passe og du som foreldre må på jobb. Den situasjonen som mange er i nå er uholdbart! Anonymkode: 0c4b4...f27 Ikke betale husleie fordi du enten må ta et par dager fri uten lønn eller be om forskudd på ferie for neste år? Hva om du hadde blitt permittert, eller langtidssykmeldt og ifør selv? Da hadde du bare hatt 60 % av inntekten din. Da må du rett og slett tilpasse utgiftene til hva du faktisk har. Jeg skjønner at det er kjipt, men «jeg tror ikke dere forstår»? Det er sånn livet er iblant. Jeg tror ikke du forstår hvor eksepsjonelt heldige vi nordmenn er med subsidiering av kostnadene for å ha barn. Anonymkode: f2578...f8f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #15 Del Skrevet 14. desember 2020 Bruk av dine egne egenmeldinger? Arbeidsgiver har ikke noe med hvorfor du er syk. Anonymkode: c02fe...a85 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Månestjerne Skrevet 14. desember 2020 #16 Del Skrevet 14. desember 2020 Ulønnet perm. Sånn er livet med barn. Går an å søke om å få ekstra sykt barn dager hos arbeidsgiver også, men det er det slettes ikke sikkert at du får. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #17 Del Skrevet 14. desember 2020 Her tidligere i høst måtte jeg bli hjemme en dag med sykt barn men var ikke klar over at jeg hadde brukt opp alle sykt barn dagene. Da hadde sjefen trukket meg en feriedag. Hadde heldigvis 3 dager tilgode. Han spurte om det var greit og jeg sa ok. Anonymkode: 4eb37...158 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 14. desember 2020 #18 Del Skrevet 14. desember 2020 (endret) Hør med arbeidsgiver. Min arbeidsgiver (offentlig) dekker mer enn de 10 dagene nå under pandemien, men det må være i dialog med arbeidsgiver (og partner må ha brukt opp sine). NAV skriver: Når du ikke har flere omsorgsdager igjen, må du gjøre en avtale med arbeidsgiveren din. Det er opp til arbeidsgiver om du for eksempel kan få velferdspermisjon, ta ut ferie, avspassere, eller om det finnes andre muligheter. Hvis du må være hjemme med barn pga. særlige smittevernhensyn, og du har bekreftelse på det fra lege, kan du bruke omsorgsdager også etter at du har brukt opp dagene dine. Dette gjelder til og med 31. desember 2020. https://www.nav.no/familie/sykdom-i-familien/nb/ofte-stilte-sporsmal-om-koronaviruset-og-bruk-av-omsorgsdager Endret 14. desember 2020 av Albbas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #19 Del Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Gå til lege å få sykmelding? Anonymkode: c1d82...c08 Det er ikke lov Anonymkode: 26359...51d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #20 Del Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva skal man gjøre da? Man kan da ikke la vær å betale husleie eller diverse for en har to unger som på rundgang smitter hverandre! Jeg tror ikke dere helt forstår hvordan året er for noen. I vår barnehage er det null toleranse , ett lite host vips så er du hjemme. Ikke kan besteforeldre passe og du som foreldre må på jobb. Den situasjonen som mange er i nå er uholdbart! Anonymkode: 0c4b4...f27 Man må nok ta ulønnet permisjon ja. Sånn er det jo for alle når sykt barn dagene er brukt opp. Det er likt for alle, dere er ikke i noen spesiell situasjon. Anonymkode: 77ea4...aff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå