AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #1 Skrevet 13. desember 2020 Ok så jeg leier en kjellerleighlighet av et eldre par og har gjort det i nesten 2 år nå. Man kan ofte høre når de oppe beveger seg + at det lager lyder osv... når de tråkker ned. Men spesielt disse to ukene så har jeg hatt en ekkel følelse av å bli sett på. Hver gang jeg beveger meg så kan jeg høre føtter som beveger seg oppe den retningen jeg går. Har prøvd å tenke litt positiv og si at det kanskje er i huet mitt bare men vet ikke lenger. dette med at de beveger seg når jeg gjør det plager meg veldig. Hva synes dere, har dere noen råd på hvordan jeg kan finne ut om det faktisk er slik at de kan se ned på min leilighet uten at jeg vet/ser. Har sjekket flere ganger og det skal ikke være noen hull ellerno slikt som er store nok til å se gjennom. Anonymkode: 94898...d68
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #2 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok så jeg leier en kjellerleighlighet av et eldre par og har gjort det i nesten 2 år nå. Man kan ofte høre når de oppe beveger seg + at det lager lyder osv... når de tråkker ned. Men spesielt disse to ukene så har jeg hatt en ekkel følelse av å bli sett på. Hver gang jeg beveger meg så kan jeg høre føtter som beveger seg oppe den retningen jeg går. Har prøvd å tenke litt positiv og si at det kanskje er i huet mitt bare men vet ikke lenger. dette med at de beveger seg når jeg gjør det plager meg veldig. Hva synes dere, har dere noen råd på hvordan jeg kan finne ut om det faktisk er slik at de kan se ned på min leilighet uten at jeg vet/ser. Har sjekket flere ganger og det skal ikke være noen hull ellerno slikt som er store nok til å se gjennom. Anonymkode: 94898...d68 Tror du må komme deg litt mer ut av døra. Og lei deg en leilighet i en vanlig blokk. Anonymkode: 97764...562 12
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #3 Skrevet 13. desember 2020 Men hvis du var overvåker, hvorfor skulle de bevege seg når du gjør det? Anonymkode: 86907...f9c 15
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #4 Skrevet 13. desember 2020 Hvis de hadde sett p deg, hadde det vært via en skjerm, derfor hadde de ikke beveget seg samtidig med deg. Tror du innbiller deg det, gitt. Anonymkode: f55dc...e24 13
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #5 Skrevet 13. desember 2020 Ta en prat med helsepersonell. Du er ikke forvirret, du er paranoid. Anonymkode: 8ef84...f2c 13
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #6 Skrevet 13. desember 2020 Installer en app som registrerer alle enheter koblet på nettet, så ser du salt om det F eks er kamera koblet til nettet. Nei, du er ikke paranoid eller noe sånt. Det er mye mer vanlig enn de fleste tror, at utleiere overvåker leiligheten. Det er ikke lov. Men det gjøres. Har selv leid i 23 år og mange forskjellige leiligheter, og det er ikke få som enten overvåker og/eller tar seg inn i leiligheten mens man er vekke. Anbefaler deg å kjøpe en d-link kamera (det er billig) og sett opp i leiligheten din. Da ser du raskt om de beveger seg inne hos deg. Anonymkode: ba65b...cf3 8
Abhshjdibldl Skrevet 13. desember 2020 #7 Skrevet 13. desember 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Men hvis du var overvåker, hvorfor skulle de bevege seg når du gjør det? Anonymkode: 86907...f9c Har lurt på det selv, og det gir ikke mening jeg vet.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #8 Skrevet 13. desember 2020 Du kan kjøpe en scanner som sjekker for kamera. https://www.spyshop.no/rf-og-linsefinner-finn-skjult-overvakingsutstyr.html Anonymkode: ca36b...dd6 3
Abhshjdibldl Skrevet 13. desember 2020 #9 Skrevet 13. desember 2020 (endret) 11 hours ago, AnonymBruker said: Hvis de hadde sett p deg, hadde det vært via en skjerm, derfor hadde de ikke beveget seg samtidig med deg. Tror du innbiller deg det, gitt. Anonymkode: f55dc...e24 Endret 14. desember 2020 av Abhshjdibldl
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #10 Skrevet 13. desember 2020 La oss prøve å tenke logisk. Om det er hull i taket, så ville du ha sett det. Om de har laga hull i taket, så må de ha borra hull. Du ville ha sett støv og flis på gulvet flere plasser. Om de hadde kamera i kjelleren, så ville de ha sittet stille foran en skjerm, ikke beveget seg når du gjør det. Det er altså logisk å tenke at det er i hodet ditt. Har du opplevd å føle deg paranoid før? Det kan være lurt å ta deg en tur til fastlegen. Det er flere fysiske og psykiske diagnoser som har paranoia som symptom. Fortell legen det du skrev her, og ikke hold noe tilbake, så kan han/hun hjelpe deg med å finne ut av dette. Lykke til! Prøv å hold deg rolig og ikke la fantasien ta overhånd. Ordne med en time til fastlegen, så de kan hjelpe deg. Anonymkode: 1da64...149 7
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #11 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok så jeg leier en kjellerleighlighet av et eldre par og har gjort det i nesten 2 år nå. Man kan ofte høre når de oppe beveger seg + at det lager lyder osv... når de tråkker ned. Men spesielt disse to ukene så har jeg hatt en ekkel følelse av å bli sett på. Hver gang jeg beveger meg så kan jeg høre føtter som beveger seg oppe den retningen jeg går. Har prøvd å tenke litt positiv og si at det kanskje er i huet mitt bare men vet ikke lenger. dette med at de beveger seg når jeg gjør det plager meg veldig. Hva synes dere, har dere noen råd på hvordan jeg kan finne ut om det faktisk er slik at de kan se ned på min leilighet uten at jeg vet/ser. Har sjekket flere ganger og det skal ikke være noen hull ellerno slikt som er store nok til å se gjennom. Anonymkode: 94898...d68 Hei Du gir oss ikke så mye info her, slik at det blir vanskelig å bedømme hva som er reelt. På generelt grunnlag er det vel mest sannsynlig at de ikke overvåker deg, enn at de gjør det. Men den bittelille sjansen for at de faktisk gjør det, det faktum at det ikke er umulig og de små indisiene du har, er nok til å drive deg til vanvidd. Bodde en gang et halvt år i en leilighet hvor det (eller jeg) til slutt ble så ille at jeg trodde (?) utleiers sønn hadde plassert små kameraer rundt forbi, muligens i fugene mellom flisene, i nøkkelhull, i en sprekk i veggen, hvor som helst. Det var umulig å vite. Endte med at jeg nesten ikke orket bruke toalettet, jeg dusjet i mørket eller måtte stå bak dusjforhenget før jeg kunne kle av meg - dusjet helst ikke i det hele tatt. Da naboene i etasjen under i samme tidsrom begynte å krangle/skrike til hverandre/skrike om meg (??) hver gang jeg beveget meg rundt i leiligheten, burde jeg kanskje senest ha begynt å lure på meg selv, men gjorde ikke det... Hvis du har en reallife-venn du stoler på, så kan du fortelle om dette? Da vil de kanskje kunne hjelpe deg om din egen forstand skulle finne på å koble litt ut i dette henseendet 🥳 Anonymkode: a3359...4b8 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #12 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok så jeg leier en kjellerleighlighet av et eldre par og har gjort det i nesten 2 år nå. Man kan ofte høre når de oppe beveger seg + at det lager lyder osv... når de tråkker ned. Men spesielt disse to ukene så har jeg hatt en ekkel følelse av å bli sett på. Hver gang jeg beveger meg så kan jeg høre føtter som beveger seg oppe den retningen jeg går. Har prøvd å tenke litt positiv og si at det kanskje er i huet mitt bare men vet ikke lenger. dette med at de beveger seg når jeg gjør det plager meg veldig. Hva synes dere, har dere noen råd på hvordan jeg kan finne ut om det faktisk er slik at de kan se ned på min leilighet uten at jeg vet/ser. Har sjekket flere ganger og det skal ikke være noen hull ellerno slikt som er store nok til å se gjennom. Anonymkode: 94898...d68 Jag hadde ei venninne som ble overvåka, hun klikka totalt. Har du mulighet å ta opptak av dem. når de holder på? Så kan du anmelde dem til leilighetstilsynet. Anonymkode: c5f0c...2cc
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #13 Skrevet 14. desember 2020 Leilighetstilsynet? Hva er det? Anonymkode: 2c568...8f2 5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #14 Skrevet 14. desember 2020 Det er vel så enkelt som at leiligheta di er under stua deres eller noe, og at det er lytt mellom etasjene. Hadde de hatt kamera på deg hadde de jo sittet i ro og fulgt med på det, ikke gått rundt i rommet. Anonymkode: 43947...ba6 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #15 Skrevet 14. desember 2020 Du må nok utdype hvorfor du føler deg overvåket? Ellers nå så høres det ut som psyken din er litt kjør? Det virker jo bare slitsomt for nabo å gå etter deg for å overvåke og hvordan i all verden går det seg til? Som du sier selv gir det ikke mening.. Anonymkode: dd436...3b8 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #16 Skrevet 14. desember 2020 For dere som vil ha mer innblikk. Kan godt hende at jeg er litt forvirret, men ettersom dette er mitt første gang boende utenfor familiehjemmet så er det vel ikke så overaskende at jeg er litt usikker. Jeg har tenkt på alt dere har skrevet fra før jeg skrev her og kommer alltid tilbake til det at disse bevegelsene skjer spesielt når jeg går gjennom gangen til de to enste rommene som er der, badet/toalett og soverom. Jeg snakker ikke om snikende og listende bevegelser, men heller fullt tramping med føtter. igjen hvorfor skulle de bevege seg og være så obviouse om det var noe. jeg kan lissm høre at de er rett ovenfor meg, hvis jeg plutselig stopper så gjør de det samme 2 sek etterpå. Kan ikke være mine bevegelser som høres ovenfor ned til meg. De har tilgang til gangen i å med at det er kjøkken med dør som kobler de inn. lukker soverom og stue når jeg går ut, men ikke de andre. Igjen jeg vet det høres rart ut og gir ikke mening men er sikker på at det er noe. Anonymkode: 94898...d68
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #17 Skrevet 14. desember 2020 Det er tramping/skritt, og ikke knirking? Anonymkode: 93346...e91
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #18 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): For dere som vil ha mer innblikk. Kan godt hende at jeg er litt forvirret, men ettersom dette er mitt første gang boende utenfor familiehjemmet så er det vel ikke så overaskende at jeg er litt usikker. Jeg har tenkt på alt dere har skrevet fra før jeg skrev her og kommer alltid tilbake til det at disse bevegelsene skjer spesielt når jeg går gjennom gangen til de to enste rommene som er der, badet/toalett og soverom. Jeg snakker ikke om snikende og listende bevegelser, men heller fullt tramping med føtter. igjen hvorfor skulle de bevege seg og være så obviouse om det var noe. jeg kan lissm høre at de er rett ovenfor meg, hvis jeg plutselig stopper så gjør de det samme 2 sek etterpå. Kan ikke være mine bevegelser som høres ovenfor ned til meg. De har tilgang til gangen i å med at det er kjøkken med dør som kobler de inn. lukker soverom og stue når jeg går ut, men ikke de andre. Igjen jeg vet det høres rart ut og gir ikke mening men er sikker på at det er noe. Anonymkode: 94898...d68 Hvorfor tror du at du er så interessant at du er verdt å spionere på? Anonymkode: 97764...562 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #19 Skrevet 14. desember 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Det er tramping/skritt, og ikke knirking? Anonymkode: 93346...e91 Ja altså det er skritt og det knirker jo selvfølgelig pga det sikkert. Anonymkode: 94898...d68
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #20 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): For dere som vil ha mer innblikk. Kan godt hende at jeg er litt forvirret, men ettersom dette er mitt første gang boende utenfor familiehjemmet så er det vel ikke så overaskende at jeg er litt usikker. Jeg har tenkt på alt dere har skrevet fra før jeg skrev her og kommer alltid tilbake til det at disse bevegelsene skjer spesielt når jeg går gjennom gangen til de to enste rommene som er der, badet/toalett og soverom. Jeg snakker ikke om snikende og listende bevegelser, men heller fullt tramping med føtter. igjen hvorfor skulle de bevege seg og være så obviouse om det var noe. jeg kan lissm høre at de er rett ovenfor meg, hvis jeg plutselig stopper så gjør de det samme 2 sek etterpå. Kan ikke være mine bevegelser som høres ovenfor ned til meg. De har tilgang til gangen i å med at det er kjøkken med dør som kobler de inn. lukker soverom og stue når jeg går ut, men ikke de andre. Igjen jeg vet det høres rart ut og gir ikke mening men er sikker på at det er noe. Anonymkode: 94898...d68 Det er helt normalt å høre lyder fra etasjen over. Vanlig å gå rundt.... Anonymkode: 43947...ba6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå