Gå til innhold

Han vil jobbe med seg selv. Kan det gå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan en mann/gutt på 23 år som sliter med ting (ting som har skjedd i oppveksten og med selvbilde, selvtillit og litt mye temperament) forandre seg hvis han er åpen for å jobbe med seg selv og det han sliter med? 

Dette har gått mye utover vårt forhold, og det er nå slutt, men jeg ser så mange andre gode kvaliteter i ham og vi vurderer å ikke gi opp. Ikke prøve på nytt helt enda, men ikke gi opp helt enda heller. 

Noen som har erfaring? 

Anonymkode: 8c6a5...26a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart han kan. Men ville nok latt han være singel til han har hatt hjelp en stund. Det tar nok lang tid. Sees i 2025, liksom.

Anonymkode: af458...075

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Klart han kan. Men ville nok latt han være singel til han har hatt hjelp en stund. Det tar nok lang tid. Sees i 2025, liksom.

Anonymkode: af458...075

Ja litt det jeg tenker også 🤔

Anonymkode: 8c6a5...26a

• Liker 1
Skrevet

Jeg har erfart at en med temperament har forandret seg og blitt mye bedre etter behandling hos psykolog.   De andre tingene du nevner burde kunne bli bedre hvis vedkommende er villig til å gå i behandling og jobbe med seg selv over tid. Men han må ha hjelp av profesjonelle. Han klarer det ikke kun ved egen hjelp. 

Anonymkode: e365b...49a

• Liker 1
Skrevet

Så lenge dere er hèlt enige om premissene. At han skal gjøre det for sin egen del og at det ikke er et nytt forsøk på forhold som er forlokkende.

Terapi er krevende saker, så om dere greier å beholde vennskapet, så vil han ha godt av støtte :hjerte: 

Anonymkode: e5a44...845

Skrevet

Ja, han kan absolutt endre seg om han er villig til det. Men han trenger nok å være alene, ogikke i et forhold. Og som en annen her nevner, det kan ta tid å gå i terapi. 

Anonymkode: 40cd9...3c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...