AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #1 Del Skrevet 13. desember 2020 Jeg har lagt meg til en uvane de siste par årene, og det er at jeg oftest dropper frokost - kan gjerne gå hele formiddagen uten mat. Så smeller det utpå dagen, spesielt etter middag. Da småspises det mye og ofte, og gjerne av typen chips, snacks og smågodt. Det har blitt en skrekkelig uvane, som også har gjort et solid utslag på vekta. Er det flere som har et slikt problem. Og ikke minst: hvordan bryte det? Anonymkode: 63584...ad3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #2 Del Skrevet 14. desember 2020 Hvis du går rundt og er sulten fordi du dropper mat er det ikke rart om du overdriver inntaket senere. I såfall løser du det enkelt ved å spise frokost (mange orker ikke å spise noe de første par våkne timene, men du kan jo prøve å spise litt frokost så fort du kjenner at du kan få ned noe). Det er ikke sikkert det er noen sammenheng mellom manglende frokost og senere småspising heller, det kan like gjerne bare være en dårlig vane du har lagt deg til. Slutt å ha chips/ smågodt tilgjengelig, og bytt det heller ut med perletomat, klementin, gulrot eller noe annet sunt når du får trang til å putte noe i munnen. Det kommer kanskje til å være vanskelig i starten, så du må virkelig ville det! En dårlig vane kan være vond å vende, og særlig når den smaker så godt som sjokolade og chips 😉 Anonymkode: ed6fe...47f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Khloe Skrevet 15. desember 2020 #3 Del Skrevet 15. desember 2020 Du legger problemet frem på en måte hvor du selv ser ut til å ha løsningen: begynn å spise frokost! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 15. desember 2020 #4 Del Skrevet 15. desember 2020 Noen blir mer sulten på kvelden av å ikke spise frokost. Det blir ikke jeg, men merket forskjell på om jeg har spist sunn lunsj eller tatt meg en bolle og iskaffe. Så er det nå lite lurt å ha snop og snacks liggende i huset når du ikke klarer å la det være. Kjøp inn litt kos på lørdager. Ikke overdriv og ikke kjøp så mye at du har mer igjen til resten av uken. Selv om du begynner å spise frokost så kan det være du likevel blir like fysen på kvelden. Du har nok blitt avhengig av godteri og snacks. Så da må du "avruse" deg. Jeg spiser nesten aldri slikt så jeg har sjeldent lyst på det. Spiser en kanelsnurr ca en gang i uken og iskaffe to ganger i uken. Kunne spist og drukket det hver dag, men det tillater jeg meg ikke. Viktig å tenke bevisst på hva man putter i seg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #5 Del Skrevet 15. desember 2020 Purple_Pixiedust skrev (4 minutter siden): Noen blir mer sulten på kvelden av å ikke spise frokost. Det blir ikke jeg, men merket forskjell på om jeg har spist sunn lunsj eller tatt meg en bolle og iskaffe. Så er det nå lite lurt å ha snop og snacks liggende i huset når du ikke klarer å la det være. Kjøp inn litt kos på lørdager. Ikke overdriv og ikke kjøp så mye at du har mer igjen til resten av uken. Selv om du begynner å spise frokost så kan det være du likevel blir like fysen på kvelden. Du har nok blitt avhengig av godteri og snacks. Så da må du "avruse" deg. Jeg spiser nesten aldri slikt så jeg har sjeldent lyst på det. Spiser en kanelsnurr ca en gang i uken og iskaffe to ganger i uken. Kunne spist og drukket det hver dag, men det tillater jeg meg ikke. Viktig å tenke bevisst på hva man putter i seg. Dette! Jeg blir mer sulten av å spise frokost, spesielt hvis jeg spiser noe lettvint fordi jeg egentlig ikke har matlyst om morgenen. Men vi er alle forskjellige Anonymkode: ebc6a...202 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 15. desember 2020 #6 Del Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette! Jeg blir mer sulten av å spise frokost, spesielt hvis jeg spiser noe lettvint fordi jeg egentlig ikke har matlyst om morgenen. Men vi er alle forskjellige Anonymkode: ebc6a...202 Ja jeg også blir faktisk mer sulten hvis jeg spiser frokost. Det er noe med den fasten fra dagen før som regulerer apetitten min. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #7 Del Skrevet 15. desember 2020 Skjær opp frukt i stede! Anonymkode: 66ba4...a08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #8 Del Skrevet 15. desember 2020 Det totale næringsinntaket ditt er det som gjelder. Hvis du småspiser sunne ting så går det nok bedre. Jeg spiser heller ikke frokost men er avhengig av å kose meg med noe om kvelden. Da går det i knekkebrød, grønne oliven, Sukkerfri yoghurt, frukt etc. Anonymkode: b5ba7...75c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #9 Del Skrevet 15. desember 2020 Jeg hadde mer matlyst i de årene jeg tvinget i meg frokosten fordi alle sa at det var "dagens viktigste måltid". Men dersom du mener at småspisingen på kvelden kommer av at du dropper frokost, ja da må du bare prioritere å spise frokost. Anonymkode: 6b5bd...195 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Løpegærn Skrevet 16. desember 2020 #10 Del Skrevet 16. desember 2020 Har du dårlig tid om morgenen? Kanskje du kan lage en frokostmatpakke som du tar med på jobb Det er smart å prøve å spise regelmessig, også frokost, det forebygger mot overspising og inntak av sukker- og fettrike matvarer. Kanskje du bare orker noe lett? En frukt, en yoghurt, noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå