AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #1 Skrevet 13. desember 2020 Skal ta prøven i morgen og lurer på hva jeg skal forberede meg på? Fikk bare beskjed at jeg ikke får spise eller drikke den morgenen, men kan jeg dra for eks. på do før jeg tar testen? Har drukket og spist nå, skal ta test i morgen kl 08.. Har virkelig null peiling på dette her! Er gravid. Anonymkode: a301b...f7d
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #2 Skrevet 13. desember 2020 Du har fått beskjed om å være fastende, men du lurer på om du kan gå på do? Selvfølgelig kan du gå på do. Du skal ikke spise eller drikke, det er det det vil si å være fastende. De tar en blodprøve, du drikker glukose, venter to timer, tar ny blodprøve, og ferdig. Anonymkode: f8198...e9b 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #3 Skrevet 13. desember 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du har fått beskjed om å være fastende, men du lurer på om du kan gå på do? Selvfølgelig kan du gå på do. Du skal ikke spise eller drikke, det er det det vil si å være fastende. De tar en blodprøve, du drikker glukose, venter to timer, tar ny blodprøve, og ferdig. Anonymkode: f8198...e9b Visste helt ærlig ikke om de også skulle teste urinen og at det måtte vær morgenurinen. Takk for svar! Anonymkode: a301b...f7d
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #4 Skrevet 13. desember 2020 Du kan fint gå på do, ja. Du skal faste, gjelder både mat og drikke, fra midnatt. Jeg fikk beskjed om at det var ok å drikke litt vann, hvis jeg var veldig tørst. Ellers trenger du ikke å gjøre noen andre forberedelser, men jeg vil råde deg til å ha meg deg noe mat som du kan spise etter timen, hvis ikke du har veldig kort reisevei. Mange blir veldig kvalme av å faste når de er gravide, siden man vanligvis spiser ofte, i tillegg til at den sukkerholdige drikken er så søt at den kan være kvalmende. Du kan jo ikke spise før to timer etter å ha drukket drikken, noe som vil si ca. kl.10 hvis du får komme inn med én gang. Anonymkode: 7f745...f42
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #5 Skrevet 14. desember 2020 Uff.. Det er det værste. Var inne to ganger med første. Den fæle drikken, også sitte på legekontoret i 2 timer og vente.. Guuu så kjedelig. Ene gangen var jeg ganske dårlig også 😬 Anonymkode: c3c8e...507
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #6 Skrevet 14. desember 2020 Du skal faste fra kl 22 kvelden før. Det gjelder både mat og drikke. Du kan ta en slurk vann om du skal svelge en tablett e.l., men ikke drikke. Om du skal kombinere testen med svangerskapskontroll, tar du med urinprøve som vanlig. Ellers trenger du ikke det. De tester kun blodet ditt. Og det er helt uproblematisk for de aller fleste. Noen få blir dårlige, men for de fleste går det helt fint. Det er ikke verre enn å ta en blodprøve/få et stikk i fingen, sitte og kose seg i ro med en bok, kryssord, serie på netflix, hva du nå måtte ønske av ting du kan gjøre når du sitter i ro på legekontoret, og så en ny blodprøve/stikk. Og drikken er ikke så fæl Ihvertfall ikke om du har ligget i hardtrening med julebrus og julesnop i helgen. Anonymkode: 1f1de...f43
Amatariel Skrevet 14. desember 2020 #7 Skrevet 14. desember 2020 Ta med lesestoff! Var en del ventetid etter man hadde tatt testen, og sjeleglad jeg hadde en bok i veska da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå