AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #1 Skrevet 13. desember 2020 Sønnen har hatt feber (vært uvel) og vært i dårlig form i hele helga. Han må testes i morgen. Nå har jeg vært uvel i hele dag. Men, det kan være magesyre jeg er plaget av til tider. Eller noe annet. Jeg jobber på sykehjem. Hadde det ikke vært for sønnen som er syk, så hadde jeg nok dratt, men blir veldig i tvil når han ligger rett ut. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 91d97...370
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #2 Skrevet 13. desember 2020 ring arbeidsgiver og klarert, og sannsynligvis blitt hjemme Anonymkode: 6fe6a...b39 23
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #3 Skrevet 13. desember 2020 Snakk med arbeidsgiver/leder. Anonymkode: 8ff60...04f
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #5 Skrevet 13. desember 2020 Du har ikke lov å gå på jobb når du er uhell,du vet ikke om det er covid 19 før dere er testa.... Anonymkode: 466ba...516 8
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #6 Skrevet 13. desember 2020 Nå gjelder regelen er du i tvil, bli hjemme Anonymkode: a3b44...818 5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #8 Skrevet 13. desember 2020 Jeg ringte arbeidsgiver senest på fredag for å spørre. Greit man skal være hjemme når man er slakk, men så er man gjerne ofte slakk om høsten/vinteren. Evt se det an i morgen? Anonymkode: b6b5d...b5b
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #10 Skrevet 13. desember 2020 Jeg hadde blitt hjemme. Jobber på sykehjem. Er det evt en sykepleier på jobb du kan ringe og konferere med i kveld? Anonymkode: 50136...bd2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #11 Skrevet 13. desember 2020 Du blir hjemme. Hvorfor? Fordi det ikke er verdt det å ta sjansen! Folk kan dø! Anonymkode: 65170...f53 6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #12 Skrevet 13. desember 2020 Når sønnen din skal testes og du også har symptomer skal du være hjemme. Anonymkode: fe7e8...abe 10
pia mater Skrevet 13. desember 2020 #13 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg hadde blitt hjemme. Jobber på sykehjem. Er det evt en sykepleier på jobb du kan ringe og konferere med i kveld? Anonymkode: 50136...bd2 Går også an å ringe legevakt og konferere med de. Ville selv ringt inn syk til ansvarsvakt med en gang, da det, ihvertfall på min arbeidsplass, er utrolig vanskelig å leie inn folk på kort varsel. 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #15 Skrevet 13. desember 2020 Bli hjemme til dere har svar på sønnen din sin test med mindre du kvikner til. Dra kun på jobb hvis du er i god form. Du vil ikke være ansvarlig for at sykehjemmet får inn smitte hvis det er korona. Anonymkode: e5b08...b66
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #16 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Sønnen har hatt feber (vært uvel) og vært i dårlig form i hele helga. Han må testes i morgen. Nå har jeg vært uvel i hele dag. Men, det kan være magesyre jeg er plaget av til tider. Eller noe annet. Jeg jobber på sykehjem. Hadde det ikke vært for sønnen som er syk, så hadde jeg nok dratt, men blir veldig i tvil når han ligger rett ut. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 91d97...370 Du skal gjøre det instruksen din sier: ringe arbeidsgiver, legge kortene på bordet og la dem ta vurderingen. Leser ikke folk instruksene sine? Gå inn på din kommunes hjemmesider - koronainfo - for ansatte. Følg. Du får da selvsagt ikke komme på jobb før du kan fremvise negativ koronatest. Men det er ikke du som skal ta den vurderingen, det er du ikke kompetent til. Anonymkode: a2ff6...4db 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #17 Skrevet 14. desember 2020 Feber?? Hadde selvfølgelig holdt meg langt unna sykehjem.. Anonymkode: 9a90a...ba6
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #18 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Feber?? Hadde selvfølgelig holdt meg langt unna sykehjem.. Anonymkode: 9a90a...ba6 Jeg har ikke feber. TS Anonymkode: 91d97...370
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #19 Skrevet 14. desember 2020 Det ble til at jeg blir hjemme i dag. Ringte for å avtale testing på tenåringen. Hun jeg snakket med virket usikker, og mente det kunne være for tidlig å teste i dag pga at han har feber som eneste symptom, men så satte hun han opp til testing i dag likevel. Da ble jeg fryktelig usikker. Jeg vil jo helst stole på svaret vi får på testen. Har heller ikke hørt om at det er for tidlig å teste på dag tre med feber som symptom? Eller? Anonymkode: 91d97...370
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #20 Skrevet 14. desember 2020 Jeg ville ringt og avklart med leder. Hos oss (også institusjon) har ledelsen prøvd å identifisere ikke-pasient/beboer- relaterte oppgaver som kan løses av de som er litt usikre mens noen man bor sammen med venter på svar fra test. Og så kan de som ellers gjør disse oppgavene (på lager, ved pc etc) hjelpe til på avdelingen der det pasient/beboerrelaterte skjer. Men vær ærlig om hvordan du føler deg, slik at du og leder kan ta en avgjørelse sammen. Jeg var hjemme en dag forrige uke fordi jeg var usikker på formen (det viste seg å være urinveisinfeksjon, så ikke noe smittsomt, men jeg hadde feber), da prøvde jeg å få gjort ting hjemme (juleforberedelser) som gjorde at jeg var litt mer ajour her hjemme, og lettere kunne ta en ekstravakt nærmere julaften hvis noen andre ble syke da. Men jeg er enig i at det ikke er lett avgjørelse å ta, man trengs veldig på jobb, men man vil jo absolutt ikke risikere å spre smitte der. Anonymkode: acf58...d31 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå