stan Skrevet 13. desember 2020 #1 Skrevet 13. desember 2020 Er det noen som vurdere å holde ungene hjemme fra skolen noen dager før jul? Eller tenker dere å sende ungene? 1
Chiquita Skrevet 13. desember 2020 #2 Skrevet 13. desember 2020 Mine barn ska gå på skolen til den 22., som skoleruta sier. Svært lite smitte i kommunen, og dersom vi skulle ryke på en karantene så går det greit, siden det ikke er noen familiebesøk vi føler at vi må gjennomføre uansett - vi kan utsette disse. Kjernefamilien klarer å feire jul alene 5
Merlion Skrevet 13. desember 2020 #3 Skrevet 13. desember 2020 Mine skal på skolen/barnehage som normalt. Siste skoledag er fredag 18. her. Vi bor også i et område med ingen/lite smitte. Og om vi må feire jul i karantene så er ikke det noe problem, vi bruker ikke å ha eller delta i så mange sammenkomster uansett. 5
Maijuni Skrevet 13. desember 2020 #4 Skrevet 13. desember 2020 Karantene er en ting og går greit nok. Verre med å feks være smittsom før vi vet det selv. Eksempel: Med siste skoledag på tre barn 22.des, så er skrekken å våkne opp på 1.juledag uten smak og luktesans og korona positiv, og å ha risikert å ha smittet gjestene vi hadde hos oss på Julaften dagen før. Med hjemmeskole eller å holde barna hjemme i 10 dager før julaften så vil dette være unngått. 3
~umulia~ Skrevet 13. desember 2020 #5 Skrevet 13. desember 2020 Jeg tar skolebarna ut 21 og 22 desember, rød kommune og noe smitte i miljøet. Barnehagebarnet vet jeg ikke helt. Det har ikke vært noe smitte i barnehagen så langt. 1
Frøken_fjong1 Skrevet 13. desember 2020 #6 Skrevet 13. desember 2020 Selvfølgelig skal de på skolen til og med 22 desember. 4
Puffedama Skrevet 13. desember 2020 #7 Skrevet 13. desember 2020 Vi skal ha lite selskapeligheter i jula, skal ikke reise og risikerer ikke å smitte så mange videre. Barna går på skolen til den slutter. 1
zemer Skrevet 14. desember 2020 #8 Skrevet 14. desember 2020 Her stenger skolene den 18. Er litt glad for det. Står nå i den situasjonen at mitt ene barn er i karantene etter smittet nærkontakt. Ringer skolen til de andre i dag for å høre om de bør være hjemme til vi som har testet får svar. Fryktelig kjedelig om vi skulle vært smittet, og ødelegger jula for fler. 5
zemer Skrevet 14. desember 2020 #9 Skrevet 14. desember 2020 zemer skrev (3 timer siden): Her stenger skolene den 18. Er litt glad for det. Står nå i den situasjonen at mitt ene barn er i karantene etter smittet nærkontakt. Ringer skolen til de andre i dag for å høre om de bør være hjemme til vi som har testet får svar. Fryktelig kjedelig om vi skulle vært smittet, og ødelegger jula for fler. Skolen ville gjerne at de holdt seg hjemme til vi andre får svar. Så hjemmeskole på alle i dag. 4
Nuith Skrevet 14. desember 2020 #10 Skrevet 14. desember 2020 Vi satser heller på å feire jul med bare kjernefamilien, og unngå smittespredning på den måten. Så barnet går på skolen iht. skoleruta. 3
Anbefalte innlegg