Gå til innhold

Tannleger - se hit

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Karo_*
Skrevet

I lengre tid nå har jeg hatt en veldig press både oppe og nede på de fremre tennene. Var hos legen idag, tok røntgen av visdomstenner og han sa at det mest sannsynlig ikke var de som førte til presset. Jeg ser også at tennene oppe og nede begynner å bli merkbart skjeve. Tannlegen sa at det ikke var noe å gjøre med, at det var noe som skjedde med alle.

Men NOE må man vel kunne gjøre????Jeg er 25 år, nekter å få skjeve tenner allerede :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis visdomstennene gjør så at du får skjeve tenner synes jeg det er rart at tannlegen din ikke mener at du burde fjerne de. De fleste av oss må jo gjøre det før eller senere alikevel!

Skrevet

Jeg hadde det rimelig trangt i munn og lenge før jeg fikk visdomstenner (var vel 11 år ca) trakk jeg fire tenner for å få plass til alt sammen.

Da rettet mye seg tilbake av seg selv, men måtte fortsatt ha regulering.

Trekke var eneste alternativet mitt da for å forhindre skjevere tenner (hadde ikke plass til å få rettet ut alle som var der med regulering) og jeg syns det er rart at han ikke mente du trengte å fjerne noe.

Ny time hos ny tannlege?

Skrevet

Han stod virkelig på sitt og sa at det var ingenting å gjøre noe med. Tenna blir skjeve etterhvert som man blir voksen sa han, og at visdomstenna ikkeinnvirket på dette.

Skrevet
Han stod virkelig på sitt og sa at det var ingenting å gjøre noe med. Tenna blir skjeve etterhvert som man blir voksen sa han, og at visdomstenna ikkeinnvirket på dette.

Kanskje du kan du et tips ved å spørre en annen tannlege hva han synes? Jeg vet ikke jeg. :overrasket:

Skrevet

:sjenert: Kanskje du kan få et tips ved å spørre en annen tannlege hva han synes? Jeg vet ikke jeg.

Jeg skrev feil over jeg. Ble liksom litt merkelig den setningen over.

Skrevet

Visdomstenner kan definitivt legge press på og ødelegge nabotenner, om det er slik i ditt tilfelle vet jeg ikke, men om det ikke er plass for visdomstennene å vokse opp normalt så vil de legge press på tenner og evt ben som er rundt.

Ville ha tatt en tur til en annen tannlege jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...