AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #1 Skrevet 13. desember 2020 Sønnen min startet for 14 dager siden, og jeg hadde da med alt av klær han måtte trenge. På fredag da jeg hentet han var han ute, og hadde på seg lånevanter og lånehals. Han hadde samme lue som da jeg leverte han (nisselue). Jeg spurte hvorfor han hadde lånt klær, og den ansatte så spørrende på meg og svarte at han hadde jo ikke selv.. Men det har han! Jeg gikk gjennom hylla hans, og der er både regnklær og masse småtteri som vanter og hals, borte. Det var ingen ansatte fra hans gruppe tilgjengelig akkurat da, så jeg må spørre dem til uka - men det kan vel ikke være borte allerede? Så mye? Jeg er forberedt på at ting forsvinner i bhg altså, men jeg tenker da ting som sokker. Ikke regnsett? Jeg har ikke råd til å kjøpe nytt regnsett hver uke? Er det vanlig at de ansatte henger bort klær kanskje? Kanskje knaggen hans var full? Noen med erfaringer? Forsvinner virkelig så ''store'' ting, så raskt? De hang ikke på hittegods-knaggen, og jeg har jo i tillegg merket absolutt alt med navnet hans så... Anonymkode: d8bfb...0b3 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #2 Skrevet 13. desember 2020 Jeg merker votter og sokker godt med navnelapp på utsiden. Har funnet dem i hittegodskurven.😝 Har skjønt at det lønner seg å ha plagg som barnet selv kjenner igjen. Anonymkode: 99fb2...8c9 4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #3 Skrevet 13. desember 2020 Kan pappaen ha tatt med hjem? Anonymkode: 4ca1e...27d 3
stan Skrevet 13. desember 2020 #4 Skrevet 13. desember 2020 Vi navnet alt, på utsiden av klærne, med fargesterke navnelapper. Tre-fire-fem lapper på store klær som jakker og bukser. Slik at det knapt var mulig å ikke se en navnelapp. Lapper som også barna lett kjente igjen selv. Selv med dette forsvant stadig klær. Men de kom til rette, vanligvis neste dag eller over helga. 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #5 Skrevet 13. desember 2020 Sjekk tørkeskapet😅 Anonymkode: 19ce3...872 9
Frøken I Skrevet 13. desember 2020 #6 Skrevet 13. desember 2020 Oi, det hørtes ganske irriterende ut... Kan det være at de har blitt lånt av andre som manglet? Eller at noen foreldra har tatt feil i farta, fordi det lignet? Jeg ville prøvd å etterlyse det hvis dere har en felles fb-gruppe, på felles-e-post, eller hengt en lapp i gangen (og gjerne tatt med bilde av type regnklær).
solmåneogstjerner Skrevet 13. desember 2020 #7 Skrevet 13. desember 2020 (endret) Ja, barnehagen har vært som et sort hull for oss. Spesielt den første barnehagen vi brukte. Herregud så mye klær, sko/støvler og yttertøy som har forsvunnet. En del har kommet tilbake, men noe av det så sent at jeg allerede hadde blitt nødt til å kjøpe nytt. Og ganske mye ble borte for alltid. En gang kjøpte jeg tre vinterselebukser på et par uker. Den siste fikk vi beholde... Alt har selvsagt vært merket. Og alt ble etterlyst. Men vi hadde ikke facebook på den tiden. Endret 13. desember 2020 av solmåneogstjerner
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #8 Skrevet 13. desember 2020 Hender ungene kler av seg selv og legger ting andre steder en ved sin plass. Har funnet luer og votter oppe i voksne sine sko. Så har vi barn som elsker å flytte rundt på sko Har fått kjeft fordi det nye lue/halssetter er borte. Når vi spør om det var navn i det, får ikke et svar. Ber om at de sjekker gjenglemte klær kurven. Nei det lå ikke der, men vi fant det der da vi gikk ut i gangen og så. Har opplevd å stå å henge opp dresser og ser at det er "Ole" sin dress. Så spør en om noe og en svarer "Nils". Plutselig har en hengt dressen opp på "Nils" sin plass som er like ved "Ole" sin plass. Lett å gå i surr når det er 18 barn sine klær en skal henge opp. Votter er mange barn ekspert på å ta av og gjemme ute. Har hatt noen runder og funnet inne i lekehus og bak steiner Anonymkode: d9b7b...3dd 5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #9 Skrevet 14. desember 2020 Det beste tipset jeg har er å sjekke over daglig og etterspør om noe mangler ved henting. Her er ofte luer og votter borte, men de tar en runde og har alltid funnet de til dagen etter når jeg spør. Men om regntøy er søkk borte så kan det nesten høres ut som om noen andre har tatt det hjem...? Anonymkode: 7ba24...1ce 9
Gjest Dorey Skrevet 14. desember 2020 #10 Skrevet 14. desember 2020 Har ekstremt skjeldent mistet noe i bhg ( på skolen derimot...) Det skal absolutt ikke være sånn som du sier, ts!
Sandie Skrevet 14. desember 2020 #11 Skrevet 14. desember 2020 Det hender at ting er borte ved slutten av dagen i barnehagen, men det dukker som regel opp igjen noen dager etterpå. Min datter har gått i barnehagen i halvannet år nå, og det eneste som aldri har blitt funnet igjen i løpet av denne tiden er en lue. 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #12 Skrevet 14. desember 2020 Jeg går gjennom klærne hans hver ettermiddag og leter litt rundt hvis noe er borte. Som regel ligger det i en annens hylle. Har merket alt godt så det er lett å finne igjen. Noen ganger er større ting borte, regntrekket til vogna var plutselig borte her en dag, men da sier jeg ifra og så finner personalet det som regel dagen etter. Anonymkode: 13f7c...aac 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #13 Skrevet 14. desember 2020 Har ikke opplevd at ting forsvinner i barnehagen, med unntak av et par støvler. Jeg merker alt med navnelapp og tar meg en leterunde hvis noe mangler. Anonymkode: 43c94...29d 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #14 Skrevet 14. desember 2020 Har på to år aldri opplevd at noe har forsvunnet. Mistet midlertidig en lue, ellers ingenting. Liten barnehage da. Anonymkode: d8cf8...35f
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #15 Skrevet 14. desember 2020 Har aldri mistet noe i verken barnehage eller skole. Alt hos barnehagen har vært merket. Noen ganger har ting blitt lagt i feil hylle, men da legger man det bare tilbake igjen. Det hjelper å lete litt. Anonymkode: f130f...b0f 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #16 Skrevet 14. desember 2020 Skjekket ALLTID om alt var «til svars» mens jeg hentet. Det som manglet lette jeg etter, og om jeg ike fant det selv ba jeg de ansatte om å finne det, det er deres ansvar om alt var på plass om morgenen. Merk alt barnehagetøy godt, både på utsiden og innsiden, skjekk at alt er på plass ved levering og henting og etterlys det som mangler strax. Anonymkode: 93d0b...d4b 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #17 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skjekket ALLTID om alt var «til svars» mens jeg hentet. Det som manglet lette jeg etter, og om jeg ike fant det selv ba jeg de ansatte om å finne det, det er deres ansvar om alt var på plass om morgenen. Merk alt barnehagetøy godt, både på utsiden og innsiden, skjekk at alt er på plass ved levering og henting og etterlys det som mangler strax. Anonymkode: 93d0b...d4b Sjekk og straks. Du ba de ansatte finne det? Du høres ut som en slitsom mor for de ansatte Anonymkode: 4ca1e...27d 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #18 Skrevet 14. desember 2020 Det aller viktigste er å merke klær og utstyr. Mange foreldre er utrolig slappe med å merke. Når barna kommer inn og kler av seg så havner ofte klær rundt omkring på andres plasser eller lignende. Klær kan også henge i tørkeskapet. Opplever også at foreldre tar med feil regndress eller lignende hjem, og ting kommer ofte til rette etterhvert. Har opplevd at en jakke ble borte en gang, eller har vi ikke mistet noe på de 8 år våre gikk barnehagen. I barnehagen jeg jobber i er det også svært sjelden ting har blitt borte. Og der er de fryktelig slappe med å merke. Der ligger type 6 par mørkeblå votter i tørkeskapet, ingen er merket 🙄 Og 5 jenter har de samme rosa sandalene, ingen er merket. Da er det lett å holde styr på ting du.... Anonymkode: 791f8...e0f 3
Gjest _Crocs_ Skrevet 14. desember 2020 #19 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hender ungene kler av seg selv og legger ting andre steder en ved sin plass. Har funnet luer og votter oppe i voksne sine sko. Så har vi barn som elsker å flytte rundt på sko Har fått kjeft fordi det nye lue/halssetter er borte. Når vi spør om det var navn i det, får ikke et svar. Ber om at de sjekker gjenglemte klær kurven. Nei det lå ikke der, men vi fant det der da vi gikk ut i gangen og så. Har opplevd å stå å henge opp dresser og ser at det er "Ole" sin dress. Så spør en om noe og en svarer "Nils". Plutselig har en hengt dressen opp på "Nils" sin plass som er like ved "Ole" sin plass. Lett å gå i surr når det er 18 barn sine klær en skal henge opp. Votter er mange barn ekspert på å ta av og gjemme ute. Har hatt noen runder og funnet inne i lekehus og bak steiner Anonymkode: d9b7b...3dd En enkel rutine for å hindre dette er vel å alltid sjekke navnelapp rett før du henger opp, eller dobbeltsjekke at det henger riktig. Det tar to sekunder.
RedFox81 Skrevet 14. desember 2020 #20 Skrevet 14. desember 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Det aller viktigste er å merke klær og utstyr. Mange foreldre er utrolig slappe med å merke. Når barna kommer inn og kler av seg så havner ofte klær rundt omkring på andres plasser eller lignende. Klær kan også henge i tørkeskapet. Opplever også at foreldre tar med feil regndress eller lignende hjem, og ting kommer ofte til rette etterhvert. Har opplevd at en jakke ble borte en gang, eller har vi ikke mistet noe på de 8 år våre gikk barnehagen. I barnehagen jeg jobber i er det også svært sjelden ting har blitt borte. Og der er de fryktelig slappe med å merke. Der ligger type 6 par mørkeblå votter i tørkeskapet, ingen er merket 🙄 Og 5 jenter har de samme rosa sandalene, ingen er merket. Da er det lett å holde styr på ting du.... Anonymkode: 791f8...e0f Nå skriver jo TS at alt var merket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå